Autor Wątek: Najbardziej zaawansowana gra Ultimate Play The Game (filmation engine)  (Przeczytany 6398 razy)

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
przypominam, nie chodzi o grywalnosc, prosze o komentarz dlaczego zaznaczyles ten a nie inny tytul.

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Nightshade - przesuwane tło i kolory.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

SERsinkler

  • Gość
Dziwna ta ankieta.. Knight Lore, Pentagram i Alien 8, to ta sama gra tylko ze zmieniona grafika wiec technicznie to to samo.
Gunfright i Nightshade roznia sie minimalnie ale to tez te same gry.

Powinno byc raczej do wyboru:
Knight Lore
Nightshade
czy np. Fairlight


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
no właśnie, jaki jest sens tej ankiety?

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Najbardziej zaawansowany jest Nightshade.

Knight Lore, Alien 8 i Pentagram mają akcję na nieruchomym ekranie. Ponadto Knight Lore (a pewnie i pozostałe dwie, ale nie pamiętam) mocno zwalnia gdy się coś więcej dzieje.

Gunfright i Nightshade mają scrolling i ciekawie rozwiązaną perspektywę - widzimy jakąś ścianę domu, ale gdy wchodzimy do tego domu ściana znika by nas nie zasłaniać.

Gunfright jest monochromatyczny, Nightshade ma trochę kolorów stąd mój głos.

Co do grywalności się nie wypowiadam, bo w żadnej z nich daleko nie zaszedłem. Ot łaziłem trochę bez celu, podziwiając widoki :)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Gunfright za płynność i szybkość gry, a także za ciekawe efekty dźwiękowe w menu (jak na tamte czasy). Choć nawet w tamtych czasach wypuszczać gry z taką "muzyką", jaką robili Ultimate uchodziło za wstyd.

Ktoś wspomniał o Fairlight - to nie jest produkcja Ultimate, tylko The Edge. Pomimo dopracowanych screenów i muzyki, która stałą się hitem, gdy na ekranie znalazły się 3 lub więcej ruchome obiekty, za bardzo grać już się nie chciało.
AY Music, ULA plus.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
juz odpowiadam. Gunfright i Nightshade sa technicznie !znacznie! prostrze, prosze zwrocic uwage ze tu nie ma poruszania sie w pionie i nie ma ZADNEJ interakcji z otoczeniem. grafka jest mniej zroznicowana (podzial na levele jest taki sam jak w knight lore) silnik wizualizacji jest sprytnie napisany wiec tego nie widac. knight lore z pozostalych ma najmniej grafiki, alien8 jest sporym krokiem do przodu - taki maly detal jak chociazby te strzalki do poruszania ebiektow na danym poziomie... natomiast pentagram dostal mozliwosc strzelania tylko nie wiem jak tam z grafika bo nie mam tej gry a na youtube to wiadomo jak jest ;-)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Nie wiem czy wolno mi tu zamieścić Pentagram w załączniku, albo dać do niego linka, więc na wszelki wypadek dam linka do mapy tej gry zrobionej ze screenshotów:

ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/p/Pentagram_3.png

Rzeczywiście w Gunfright i Nightshade nie można skakać, ani wchodzić na platformy. O tym nie pomyślałem.


A tak naprawdę, to żadna z tych gier nie jest szczytem możliwości w grach izometrycznych. Z ciekawych gier polecam Batman, Strike Force Cobra, Head Over Heels czy Pyracurse.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Chodzi mi o izometryczne na silniku filmation 1,2 z tych co wymieniles Head Over Heels widac jest dopracowany, batman nie ma nic nowego, jest nawet ubozszy od pentagram. czy powstala jakas gra na silniku head over heels ?

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Jeśli bardziej interesuje Cię izometryczny silnik używany przez Ultimate (który nazwali sobie Filmation) to polecam tę stronę

http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/

Co do Head Over Heels, to, jak pamiętam z dyskusji na World of Spectrum, jest on uważany przez wielu za największe osiągnięcie gier izometrycznych na Spectrum. Chyba nic więcej wykorzystującego ten silnik nie powstało.

Cechą silnika jest że nigdy nie zwalnia w przeciwieństwie do Knight Lore.

Z ciekawostek wspomnę że w Rosji ktoś przerobił Batmana (czyli wcześniejszą wersję wspomnianego silnika) na grę o gumisiach :)

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0026550