Autor Wątek: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)  (Przeczytany 75814 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #45 dnia: 2012.04.06, 22:07:01 »
Arkanoid jest w pliku w 3 versjach:
jedna chodzi tylko na 128k, druga tylko na 48k,
trzecia chodzi na obu i dodatkowo oferuje sterowanie myszą Kempston.

Cybernoid 2 trochę poprawiłem, dodałem muzykę i trochę grafiki w intro.
To był mój pierwszy re-crack i zbyt wiele tam nie było.
W Cybernoid 2 są 2 główne bloki, jeden z dźwiękiem na AY, drugi na beeper.
Po prostu 2 gry w jednym packu.

Rzeczywiście sygnał pilotujący głóne bloki bez nagłówków jest krótki.
Nie wiem jak go przedłużyć, ale może spróbuję wstawić pauzę przed nim.
« Ostatnia zmiana: 2012.04.06, 22:23:54 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #46 dnia: 2012.04.06, 22:30:22 »
No nie mam teraz podłączonego Timexa 2048 do mostka kapitańskiego USS Enterprise, tylko ZX81 i Atari 520ST.

Ale jeśli ktoś oficjalnie prosi o testy na na Timexie, to mogę w najbliższych dniach spróbować i przełączyć Komputer Główny na Timexa 2048. Kto wie, może też będzie gadał głosem Majel Barrett - żony Roddenberry'ego. ;)

OK, na poważnie - zgłoszenia testów na real-hardware przyjmuję od jutra (dziś jestem mocno nietrzeźwy).

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #47 dnia: 2012.04.06, 23:04:38 »
@Yerz Nie ma po co... Jest pewnie ze sto stron na których masz listę aplikacji, które nie działają na TC 2048. Jeśli nie działają oryginały to nie będą też działały przeróbki Abrimaala.

Jedyna sytuacja, którą znam, w której program działający na ZXS 48 nie pójdzie na TC 2048 to użycie IN A,($FF) - na ZXS można w ten sposób synchronizować do początku ekranu, końca ekranu albo jakiegoś kawałka w środku ekranu w którym możemy ustawić takie same atrybuty na większej przestrzeni w jednym wierszu. Na TC 2048 po prostu nie da się tego zrobić, bo port $FF jest używany do przełączania trybów ekranu, ekranów itp. A odczyt z niego nie daje tych wartości, które normalnie pojawiają się na szynie w ZXS.

« Ostatnia zmiana: 2012.10.07, 13:23:24 wysłana przez matofesi »

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #48 dnia: 2012.04.08, 00:17:17 »
OK.


Tymczasem - krak tej najnowszej platformówki (czas nie leci, więc da się normalnie grać. Co nie znaczy, że należy się nadziewać na wrogów!!)

http://yerzmyey.republika.pl/AntiquityJones_T.tap

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #49 dnia: 2012.04.08, 00:43:50 »
@Yerz Nie ma po co... Jest pewnie ze sto stron na których masz listę aplikacji, które nie działają na TC 2048. Jeśli nie działają oryginały to nie będą też działały przeróbki Abrimaala.

Jedyna sytuacja, którą znam, w której program działający na XZS 48 nie pójdzie na TC 2048 to użycie IN A,($FF) - na ZXS można w ten sposób synchronizować do początku ekranu, końca ekranu albo jakiegoś kawałka w środku ekranu w którym możemy ustawić takie same atrybuty na większej przestrzeni w jednym wierszu. Na TC 2048 po prostu nie da się tego zrobić, bo port $FF jest używany do przełączania trybów ekranu, ekranów itp. A odczyt z niego nie daje tych wartości, które normalnie pojawiają się na szynie w ZXS.
Inny powód tego, że gry na ZX nie chodzą na TC jest odczytywanie portu 254 (klawiatury). Jeśli gra czyta klawiaturę sprawdzając poszczególne bity portu, i tak jest w większości przypadków, to gra chodzi dobrze. Jeśli natomiast czyta całą zawartość portu (cały bajt, nie resetując 3 najwyższych bitów), to wtedy Timex ma problem, bo wartość portu 254 odczytana przez IN 254 jest różna na Spectrum i na Timexie, na Spectrum przy nie wciśniętym klawiszu daje wartość 191 a Timex daje inną.

Moje przeróbki nie będą działały, jeśli nie działa oryginał, bo jeśli chodzi o kod gry, to ograniczają się tylko do ułatwień (nieśmiertelność, nieskończona amunicja itp. + paleta dla ULA+)

Nie wiem jak przedłużyć sygnał prowadzący bloku bez nagłówka, Tapir tego nie robi, a innej aplikacji nie znam.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #50 dnia: 2012.04.15, 00:16:58 »
Cześć.

Abrimaal, testuję Twoje kraki na realu, ale na razie - na taśmie.
Niestety wygląda na to, że niektóre bloki masz poukładane niewłaściwie - piszczy godzinami, a dogrywa się tylko czasem.
Zynaps w ogóle nie wprowadza nieśmiertelności, pomimo jej wybrania.
Któraś w ogóle się nie wczytuje, co dziwne. Bez końca chce coś doczytywać, chociaż program już dawno przeszedł.

Powiedziałbym, że tak 50/50 idzie.
Pewnie są głównie na divIDE.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #51 dnia: 2012.04.15, 00:20:52 »
Uuu, "fying Shark" właśnie zdechł. :( Wgrał się, wybrałem trainer, rozpoczęła się muzyczka - fire i... zwis. :(

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #52 dnia: 2012.04.15, 00:46:41 »
Uuu, "fying Shark" właśnie zdechł. :( Wgrał się, wybrałem trainer, rozpoczęła się muzyczka - fire i... zwis. :(
Jeśli już muzyka zagrała tzn. że wszystkie pliki się załadowały.
Na jakim sprzęcie testowałeś?
Włączałeś może sterowanie myszą?
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #53 dnia: 2012.04.15, 01:28:21 »
Tylko joystick.

Ale nie martwiłbym się, zapewne będzie chodzić na gumiaku lub 128K. No i na divIDE.

Tu akurat użyłem Spectrum 16K+32K RamPack + Sinclair Joystick.

Pewnie jutro sprawdzę jeszcze Kempston.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #54 dnia: 2012.04.15, 01:41:26 »
Tylko joystick.

Ale nie martwiłbym się, zapewne będzie chodzić na gumiaku lub 128K. No i na divIDE.

Tu akurat użyłem Spectrum 16K+32K RamPack + Sinclair Joystick.

Pewnie jutro sprawdzę jeszcze Kempston.
Gry są w większości oryginalne, tak że nie powinny stwarzać problemów na nieprzerobionym sprzęcie tzn ZX48, ZX 128, TC 2048.
We Flying Shark poprzedni cracker mógł trochę namieszać w kodzie przerabiając grę na mysz, mógł jednocześnie wyłączyć Sinclair Joystick.
Z taśmy nie polecam ładowania w standardowym tempie, czasami trainer i gra bez trainera to 2 pełne gry (jeśli np. użyto zabezpieczeń, kompresji), a czasami miałem już gotowy trainer, jak np. Arkanoid ze zmienioną muzyką i efektami, ale działa on tylko na 128k, dla 48 pozostaje drugi plik, który się doładowuje za nim. Jeśli nie masz divIDE, to korzystaj np. z Tapir, gdzie możesz wybrać blok do odtworzenia bez czekania.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #55 dnia: 2012.04.15, 13:04:26 »
No niestety, F_Shark się wiesza. :(

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #56 dnia: 2012.04.15, 19:34:30 »
No niestety, F_Shark się wiesza. :(
To dziwne, ja sprawdzałem na 4 emulatorach (Spin, Real, Unreal, Fuse) i chodzi bez zastrzeżeń.
Nie mam możliwości przetestowania w takiej konfiguracji 16k + dodatkowy RAM.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #57 dnia: 2012.04.15, 21:39:13 »
Eee, zignoruj. To ta wersja z dziwacznym procesorem. :-\

dax

  • ***
  • Wiadomości: 227
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #58 dnia: 2012.04.16, 02:29:16 »
u mnie na +2 F.Shark dziala, ten Abrimaala
wpieprzyles sie yerzmyey w "okrojonego" gumiaka ?
jesli (ewent.) tak, to opieprz go, zeby sie nie wkurzac
« Ostatnia zmiana: 2012.04.16, 02:30:48 wysłana przez dax »
Po sprzedaniu 3-ch Spektrumów i zabawie ze SPECCY 2010, wrocilem do ZX+ z PicoDivSD :)

Jean 1

  • ****
  • Wiadomości: 389
  • Miejsce pobytu:
    Gorlice
    • Moja www
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #59 dnia: 2012.04.16, 13:00:51 »
Eee, zignoruj. To ta wersja z dziwacznym procesorem. :-\

Dziwacznym procesorem ?? co masz na myśli pisząc dziwaczny ?? jakieś foto ?? hmm przepisane cyferki ?? może to jakiś fajny rodzynek ??
ZX Spectrum, ZX Spectrum + 80KB + AY,ZX Spectrum 128 +2 , FDD3000, Atari 800, 130, Amiga 500, CDTV, CPC464, CPC6128, VIC20, C64  TI99/4A ... Mini Muzeum ...