Autor Wątek: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.  (Przeczytany 39815 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Koledzy z innych 8bitowych platform starają się  przepisać gry istniejące od dawna na Spectrum na swoje maszynki.

Jaką grę widzielibyście na ZX, której jeszcze nie ma?

Duddie

  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #1 dnia: 2011.11.17, 19:54:31 »
Ciężko takie znaleźć. Ale np. Nadral, Caverns Of Khafka, Pitfall. Chyba, że istnieją, a ja o tym nie wiem.
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum+, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2/+3, Timex 2048, Unipolbrit 2086, FDD3000, Timex Terminal 3000, PlusD, Multiface 128, Multiface +3, divIDE Plus, IF1+microdrive

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #2 dnia: 2011.11.17, 20:40:59 »
No to bez kozery powiem - "Gods".

Jak zwykle. To gra, które MOŻE pójść - nawet okrojona - i powinna być na Spectrum , bo to doskonała pozycja. Nawet jeśli tylko na 128K.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #3 dnia: 2011.11.17, 21:04:49 »
Gods to wspaniała pozycja! Idąc dalej to Gobbliiiins lub Creatures. Też fajne :) Another World też byłby wskazany... Idąc jeszcze dalej... Tekken 3 :) (dżołk).
Tak się zastanawiam tylko po co?
Jest na Spectrum Street Fighter 2, jest Lemmings, ale tak po prawdzie nie da się w to grać :p Jako ciekawostka - OK, ale żeby czerpać z tej gry frajdę? Przyjemniej jednak by było pograć w to w oryginale na Amidze/C-64 (Emu).
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #4 dnia: 2011.11.17, 21:12:53 »
Pyza, jak nie masz o czym pisać, lub masz zły humor.... to odpocznij, odejdź od komputera :)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #5 dnia: 2011.11.17, 21:16:42 »
Sporo jest fajnych gier z początku lat 90-tych wydanych na PC lub Amigę, które Spectrum teoretycznie dałby radę pociągnąć (zwłaszcza w wersji dyskowej)

Wymieńmy kilka: Cywilizacja, Dune 2, Pirates, Centurion, Goblins, Superfrog, Incredible Machine, Wings of Fury, Worms, Cannon Fodder, Eye of Beholder, Lost Vikings, Blackthorne ..... długo bym mógł :)

Chyba że mówimy o czymś takim co robią atarowcy, czyli konwersjach z komputerów 8 bitowych.
Tu bym się musiał dłużej zastanowić, nie znam się tak dobrze na grach z Atari czy C64.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #6 dnia: 2011.11.17, 21:23:48 »
Widzę, że pojawiło się nieśmiertelne pytanie "Po co?"  :) Odpowiedź jest na to możliwa tylko jedna - dla przyjemności. Podkreślmy przede wszystkim przyjemności twórców z tworzenia, a w dalszej kolejności potencjalnych graczy. Wiadomo, że pieniędzy z tego nie będzie.

Dopóki jest to takie sobie gadanie, można wymieniać dowolne, najbardziej fantastyczne tytuły. Gdyby się za coś brać, to wtedy inna sprawa - trzeba mierzyć siły na zamiary.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #7 dnia: 2011.11.17, 21:27:26 »
@RafalM Fajnie... Większość wymienionych przez ciebie tytułów znam z widzenia i tytułów, ale od razu narzuca mi się uwaga - O ile od strony graficznej dałoby się być może sensownie przenieść te tytuły to obawiam się, że w większości z nich mocno na konwersji ucierpiałaby logika gry. Spectrum to jednak nie jest gigant obliczeniowy a w strategii czy zabawce typu Incredible Machines niestety trzeba co nieco policzyć.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #8 dnia: 2011.11.17, 21:53:06 »
Dopóki jest to takie sobie gadanie, można wymieniać dowolne, najbardziej fantastyczne tytuły. Gdyby się za coś brać, to wtedy inna sprawa - trzeba mierzyć siły na zamiary.

To teraz sobie wyobraź, że nie jesteś sam, lecz jest kilka osób, które mogą uczestniczyć w projekcie ;)

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #9 dnia: 2011.11.18, 09:39:16 »
Jest taka stara gra znana z Amigi i Atari ST, na C64 też chyba wyszła: "Persian Gulf Inferno". Myślę, że Spectrum spokojnie uciągnęłoby ten tytuł.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #10 dnia: 2011.11.18, 11:53:58 »
Incredible Machines nie znam, ale co do pozostałych to Mat ma chyba rację. Np. cywilizacja musiałaby być mooocno okrojona z liczby jednostek, budowli, cudów, itp. No i komputerowych przeciwników - powiedzmy do jednego, a przez to gra chyba straciłaby sens, no nie? Dune 2 i Pirates! - to samo. Z tą dodatkową trudnością, że tam komputer wykonywal ruch w realtime. Kłopoty byłyby też chyba z Gobliiins - z tego co pamiętam tam była cała masa animacji, które właśnie stanowiły o atrakcyjności tej gry - gdzie to wszystko pomieścić, dogrywać po 40kb co planszę? Większych problemów nie powinno być za to z odpowiednio okrojonymi platformówkami, Wormsami, Wings of Fury i Cannon Fodder lub nawet Centurionem (ale raczej z wyciętymi bitwami)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #11 dnia: 2011.11.18, 11:59:57 »
Jednego przeciwnika?

No to dlaczego działa na Spectrum "Warcraft" i "UFO"? (I chyba "UFO2" było)?
Nie znam się na tych grach i ich nie lubię, ale przeglądałem i chodzą na 128K.

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #12 dnia: 2011.11.18, 12:16:59 »
Muszę przyznać, że cały czas myślę o 48kb (i to w wersjach kasetowych! ;) - stąd moje obawy o Gobliiins.

Gier, o których mówisz, na spectrumnie nie widziałem, Warcrafta nie potrafię sobie wyobrazić (ale nie znam za dobrze tej gry i nie jestem pewien czy jednocześnie na ekranie może być maksymalnie np. 5 jednostek, czy może 50). Ufo to w gruncie rzeczy gra bardzo podobna do Laser Squada (które dla ZX powstało wiele lat temu) - przeciwnik ma tutaj niewiele możliwości ruchu, właściwie nie potrzebuje do tego "inteligencji" - wybiera zapewne na zasadzie "iść w stronę wroga IF nie ma go w zasięgu" lub "strzelać do wroga IF jest w zasięgu" - w Cywilizacji sprawa jest bardziej złożona, bo oprócz "iść w stronę wroga" trzeba jeszcze coś zbudować, coś wymyślić, zdobyć, przydzielić, itp, itd.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #13 dnia: 2011.11.18, 12:43:00 »
@Sabe Incredible Machines to taka zabawa w budowanie czegoś w stylu pułapek Willy'ego Coyote'a z Roadrunnera - składasz z dostępnych elementów konstrukcję, żeby np. przerzucić piłeczkę z jednej strony planszy na drugą. Jestem w stanie sobie wyobrazić mocno uproszczoną wersję, ale jeśli miałaby robić fizykę zbliżoną do naturalnej to już raczej nie na Spectrumie.

W UFO nie było jakiejś potężnej mechaniki a jako zasadniczo gry turowe można było się pokusić o ich odtworzenie. Zwłaszcza w wersji dyskowej.

Warcraft to też zasadniczo turówka - przy odpowiednim podejściu i uproszczeniu inteligencji komputera, żeby "czekaj - myślę" nie trwało w nieskończoność nie ma przeciwwskazań do zrobienia czegoś takiego.

Problemy zaczynają się w momencie, kiedy chcemy zrobić np. coś zbliżonego do RTSa albo ogólnie jakąś grę real-time wymagającą AI na poziomie trochę powyżej PacMana ;) Pewnie da się to zrobić, ale gra będzie raczej wyraźnie głupsza niż jej większy odpowiednik.

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #14 dnia: 2011.11.18, 13:01:13 »
a warcraft to nie przypadkiem RTS? Nie wiem, nie znam sie, nie cierpie RTS-ów i omijam je szerokim łukiem (w przeciwieństwie do turowych strategii)

Właśnie przyszło mi do głowy, że można się pokusić o zrobienie Heroes of Might and Magic (oczywiście nie z całym bogactwem pierwowzoru) - tam komputerowy przeciwnik jest dość głupi, ale w zasadzie nie musi być mądry i jego gra może opierać się na zasadzie - "jak przeciwnik jest silniejszy-uciekaj", "słabszy-atakuj". Problem mógłby pojawić się przy bitwach - ale zawsze można okroić HoMM z bitew - i wówczas wyjdzie z tego taki bardziej rozbudowany Warlords (a ta gra jest - jak myślę - bez problemów do zrobienia na ZX)