Autor Wątek: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.  (Przeczytany 39473 razy)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #15 dnia: 2011.11.18, 13:10:00 »
Sabe:

> Muszę przyznać, że cały czas myślę o 48kb (i to w wersjach kasetowych! ;) - stąd moje obawy o Gobliiins.
-------------------
Aaaa, no jasne. Rozumiem.
No wiesz, teraz pliki TAP robi się tylko z myślą o divIDE, więc problemu nie ma.


> Gier, o których mówisz, na spectrumnie nie widziałem, Warcrafta nie potrafię sobie wyobrazić (ale nie znam za dobrze tej gry i nie jestem pewien czy jednocześnie na ekranie może być maksymalnie np. 5 jednostek, czy może 50). Ufo to w gruncie rzeczy gra bardzo podobna do Laser Squada (które dla ZX powstało wiele lat temu) - przeciwnik ma tutaj niewiele możliwości ruchu, właściwie nie potrzebuje do tego "inteligencji" - wybiera zapewne na zasadzie "iść w stronę wroga IF nie ma go w zasięgu" lub "strzelać do wroga IF jest w zasięgu" - w Cywilizacji sprawa jest bardziej złożona, bo oprócz "iść w stronę wroga" trzeba jeszcze coś zbudować, coś wymyślić, zdobyć, przydzielić, itp, itd.
--------------------
Aaaa, sorry. Nie znam się na tych grach. :)
Co do Warcrafta, to ostatecznie musieli tylko zmienić nazwę na Black Raven, z przyczyn prawnych. Gra wyszła już dawno, a wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=IgW70MAXM7M

Pozdrrrrr.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #16 dnia: 2011.11.18, 14:00:27 »
Jak ten Black Raven na tym filmie chodzi w tempie 1:1 to jestem pełen uznania. Naprawdę fajnie się prezentuje. Problem... cyrylica, błeee... nie można w cywilizowanym języku?
Ciekaw jestem jak to wygląda przy większej bitwie :)
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #17 dnia: 2011.11.18, 14:11:01 »
o tym samym myślałem, aż mi się wierzyć nie chce, że tak szybko się ten ekranik scrolluje - a przecież jest masa innych rzeczy do zrobienia w tym samym czasie (o inteligencji komputera nawet nie wspominam)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #18 dnia: 2011.11.18, 14:36:25 »
W podpisie jest, że filmik jest z emulatora udającego Scorpiona z 256 ramu i zegarem 7MHz. Stąd ta prędkość.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #19 dnia: 2011.11.18, 14:46:43 »
Sprawdziłem i wszystko działa tak samo szybko - scrollowianie itp.
Tu mam wersję besmyszkową http://vtrdos.ru/full_ver/B_RAVEN.ZIP więc tylko kursor łazi wolniej, siłą rzeczy. Ale myszkowa też napewno jest na Virtual TR-DOS.
Pozdro.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #20 dnia: 2011.11.18, 16:26:52 »
Black Raven, lub jak kto woli Czorny Woron ;) działa płynnie na 128 kB i 3,5 mHz. W trakcie misji doładowywania danych nie ma.


Z drugiej strony gra zajmuje dwa dyski po 650 kB każdy, więc wczytywania z taśmy trochę by było ;)


Polecam moje nagranie z przejścia Ravena (kampania ludzi). Można sobie pooglądać jak wyglądają duże bitwy:
http://www.rzxarchive.co.uk/b/blackraven.zip

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #21 dnia: 2011.11.19, 10:29:30 »
Powtórzę to co napisałem w sąsiednim wątku. Na małe Atari wyszła niedawno świetna polska gra strategiczna - His Dark Majesty

http://hdm.atari.pl/media.html

Chętnie zobaczyłbym to na Spectrum. Części grafiki nawet nie trzeba konwertować :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #22 dnia: 2011.11.19, 14:50:37 »
His Dark Majesty
http://hdm.atari.pl/media.html

Widzę że pisali to Polacy. Można oczywiście z nimi porozmawiać, może ułatwią konwersję.

SERsinkler

  • Gość
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #23 dnia: 2011.11.19, 16:48:30 »
Jesli maja odpowiednia dokumentacje do tego projektu a raczej cos miec musza, to w zasadzie 50% roboty z glowy, kolejne 50% nalezy juz tylko do spectrumowego kodera. Gorzej w przypadku kiedy sie okaze, ze pisali to "od reki" lub tez nie wyraza checi dzielenia sie ta gra na inne platformy, choc to raczej wariant bardzo pesymistyczny :)
Jak by co moge sprobowac pomoc w adaptacji grafiki.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #24 dnia: 2011.11.21, 03:17:24 »
Tytuł nie jest istotny, marzy mi się kolorowy szybki shooter (vertical scrolling) z power-up'ami i dobrą muzyką w czasie gry.
Na Arcade jest ich mnóstwo.
Jedyne dobre vertical shootery, które znam to Flying Shark, Terra Cresta, Lightforce i Octan - a wszystko to produkcje z lat 80tych.
Sprite mogłyby sie poruszać co 8 pixeli, jak w Lightforce, wtedy gra byłaby naprawdę szybka i kolorowa.
AY Music, ULA plus.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #25 dnia: 2011.11.21, 06:15:28 »
Takiego Battle Squadrona? :D
Gra miała (na Amidzę) fajną dynamiczną muzę i porządną rozpierduchę na ekranie. Do tego można było we dwóch pykać.
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Sabe^OLB

  • **
  • Wiadomości: 53
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #26 dnia: 2011.11.21, 10:08:49 »
Jakości wyznaczonej przez Battle Squadron długo nie dawało się przeskoczyć - chyba na żadnym sprzęcie (w sumie to nie jestem nawet pewien, czy w ogóle udało się stworzyć coś równie zaawansowanego i tak świetnie zrobionego - jak na swoje czasy i możliwości komputera).
Ale na Spectrum można myśleć o konwersji kosmicznej strzelanki z innego komputera - Mam tu na myśli grę Sphera (tak to się chyba nazywało) z Sama Coupe'a

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #27 dnia: 2011.11.21, 10:16:15 »
Bardzo się cieszę że w tym wątku zbieramy pomysły na nowe polskie produkcje na Speca ;-)

Mat przymierza się do konwersji gierki logicznej, którą kiedyś popełnił w C++ na nowoczesne maszyny, a to dobry znak że zastój w Polsce mija ;-)

Sabe: czy Spectrum (najlepiej 48k) pociągnie Spher ?

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #28 dnia: 2011.11.21, 10:19:46 »
@Sabe dwie uwagi
1. Ładnie można by Spherę sportować na Timexa - ona chodziła w trybie graficznym z atrybutami 8x1 a Timex taki ma.
2. Niestety utrudnieniem jest to, że na Samie zdaje się jechała na dwóch ekranach co załatwiało kwestię flickera.

Ale jak sobie przypomnę to Sphera była tak dość średnio dynamiczna ;)

@Tygrys jak się wywali kolorki i okroi grafikę to być może pociągnie. Ale cudów bym się nie spodziewał - tam jednak mimo niedomagającego procesora był znacznie wygodniejszy tryb graficzny.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Gra, której nie ma, a powinna zagościc na Spectrum.
« Odpowiedź #29 dnia: 2011.11.21, 11:17:41 »
Niedawno powstała hiszpańska strzelanka Genesis, wprawdzie pozioma a nie pionowa:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0025295

Kody źródłowe są udosptępnione, można się inspirować.