Komputery z Z80 > AMSTRAD

Konwersja gier z obrazów dysków .dsk na obraz taśmy tzx lub cdt

(1/3) > >>

flypeter:
Witam,
mam nowy nabytek CPC 464, chciałem się pobawić trochę i porównać popularne gierki z innymi 8-bit, niestety w necie większość dostępnych programów jest w postaci obrazów dyskietek .dsk. Czy można w jakiś łatwy sposób dokonać konwersji na format obrazu taśmy i potem przez np. MP3 wgrać do cpc (program do zamiany tzx/cdt na dźwięk mam)?

ikci:
Pobierz sobie ponad tysiąc obrazów gier w formacie kasetowym (CDT) stąd: http://www.marcin-marcin-marcin.com/Tapes.zip
Także zajrzyj tutaj: http://cpc-power.com/index.php?page=database
Wszystko co ukazało się na tasmach na pewno będzie w tamtej bazie .

Jeśli chodzi o konwersję z formatu DSK do CDT to występuje kilka problemów:
1) CPC 464 ma  64 Kb zaś gry dyskowe w większości były pisane pod pamięć 128 Kb
2) Na taśmie musi znaleźć się zawartość dyskietki w idealnej kolejności tak jak to ma być wgrane do pamięci  wg. basic loadera
zaś na dyskietkach z kolejnością bywa różnie - trzeba sprawdzać co wczytuje loader.
3) Większość dyskietek (obrazów DSK) jest zabezpieczonych więc nie da się ich skonwertować bez znajomości asemblera i innych magicznych
sztuczek.

Można próbować użyć JavaCPC jest to emulator napisany w Javie ze stajni Devimarkus'a. Posiada narzędzia do konwersji DSK do CDT oraz CDT do WAV.
Bawiłem się tym kiedyś ale marny skutek. Chyba jedną grę mi się udało tak przerobić. Sprawa bez sensu, szkoda czasu.
Lepiej zarobić i kupić  DDI-1 od Zaxona. (interfejs dyskowy do CPC464) Lub jeszcze lepiej - zmienić komputer na CPC 6128.

flypeter:
Dzięki za tapes :)
o to chodziło, są tytuły gier, które szukałem :)

ZbyniuR:
flypeter - a jaki masz monitor/zasilacz? Tak z ciekawości pytam.

ikci - nie reklamuj tak modelu 6128, bo kto wtedy będzie restaurował te 464 których jest 2 razy więcej niż 6128, no i kto wtedy będzie kupował interfejsy od Zaxona? ;)

Fajnie że podałeś adresy z bazą kaset, bo choć się z podobnymi bazami zetknąłem to przez to że model 464 mało mnie interesuje nawet nie zapisałem ich adresów.

Zaledwie ok 20% gier wymaga stacji i/lub 128K pamięci, reszta śmiga na 464. Te co na dysku zajmują mniej niż 70KB zwykle bardzo łatwo przegrać na taśmę. Wystarczy skapować właściwą kolejność wczytywania plików, np po ich nazwach (bo mają w nich numerki, albo najpierw loader.BAS lub .BIN potem .SCR 17KB potem .PRG), lub po kolejności pojawiania się w loaderze. I przegrać jakimś kopierem dysk>taśma. Jeśli loader jest binarny można w nim podejrzeć kolejność w edytorze dyskowym, a jeśli jest w Basicu to można dodać na początku nazw plików wykrzyknik np.: z  LOAD"nazwa" na LOAD"!nazwa"  aby nie niszczył wczytanego już obrazka komunikatami o tym jaki blok pliku znalazł i wczytuje. A jeśli nazwa jest podana jako zmienna, to trzeba dodać do nazwy zmiennej @ czyli np.: z nazwa$ na @nazwa$. To wynika z innego traktowania zmiennych tekstowych w starszej wersji Basica. Choć bywa że dyskowe wersje już te zmiany mają wprowadzone, bo w 6128 działają bez zmian. :)
Sam przed laty skopiowałem tak dla znajomych ponad 150 gier za pomocą DISCOLOGY. Niestety ani na emulatorze ani na 464 nie działa i tu się kończą moje kompetencje, bo nie wiem co wygodnego by go w takich przypadkach zastąpiło.
Uparciuchy i perfekcjoniści mogą też skompresować obrazki startowe i nagrać całość na taśmie w tempie 3000 bodów zamiast 2000 (a bywa że tylko 1000), aby się potem szybciej wczytywały w 3-4 min zamiast 5-6. :D

Te co na dysku mają więcej niż 70KB to nawet z dysku na dysk się je kopiuje ścieżkami a nie plikami. A na taśmę to ich nie przerabiają nawet ci co wiedzą jak to zrobić, bo to za dużo roboty. Prościej jest dorwać gotową wersję taśmową. Zwykle są to tytuły które doczytują sobie kolejne plansze, takie jak np.: Lemmings czy Prince of Persia. :)

zaxon:
Oj tam jakby to wielkie halo bylo przerobic 464 na 128 ramu albo i wiecej ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej