forum speccy.pl

Komputery z Z80 => JUPITER ACE => Wątek zaczęty przez: KWF w 2018.12.23, 19:15:40

Tytuł: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.23, 19:15:40
PABB: bez fotki nie liczy się :P

A na Święta Mikołaj/Dziadek Mróz/Gwiazdor przyniósł mi AYka do Jupitera na portach ZX Spectrum 128K. Na razie potrafię wygenerować pojedyncze tony na każdym z kanałów :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2018.12.23, 21:14:13
PABB: bez fotki nie liczy się :P

A na Święta Mikołaj/Dziadek Mróz/Gwiazdor przyniósł mi AYka do Jupitera na portach ZX Spectrum 128K. Na razie potrafię wygenerować pojedyncze tony na każdym z kanałów :)

Rozszerzenie RAM i AY na jednej płytce.
Dobre, dobre :)

Co to za monitorek Twego Jupitera tak ładnie przystraja, że tak zapytam :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.23, 21:23:57
A takie małe 4.3" z Ali od kamery cofania.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.25, 13:33:05
3...2...1 ... kanał prawy - kanał lewy - kanały prawy i lewy (załącznik  mp3).

Programik testowy w 4th:

: ayr 65533 out ;                                                  [wybór rejestru 0-15]
: ayw 49149 out ;                                                  [wartość do wysłania do wybranego rejestru]
: aysnd ayr ayw ;                                                  [wyślij wartość ze stosu do wybranego rejestru]
: ayoff 255 7 aysnd ;                                              [wyłącz wszystkie kanały i porty I/O - wyślij wartość 255 do rejestru nr 7]
: testa 8 6 aysnd 247 7 aysnd 16 8 aysnd 20 12 aysnd 1 13 aysnd ;  [generator szumu - kanał A]
: testb 8 6 aysnd 239 7 aysnd 16 9 aysnd 20 12 aysnd 1 13 aysnd ;  [generator szumu - kanał B]
: testc 8 6 aysnd 223 7 aysnd 16 10 aysnd 20 12 aysnd 1 13 aysnd ; [generator szumu - kanał C]

(http://fotogalleria.info/pub/J_ACE/J_ACE_96K_AY_01.jpg)

Niestety machnąłem się na PCB. Kanał A idzie na kanał prawy, zamiast na lewy, kanał B lub C na kanał lewy. Poza tym działa jak powinno.

Interfejsik w całej okazałości, przetestowany z układami SRAM od 3 producentów. AYki działają w wersji od Winbonda i Yamahy.
(http://fotogalleria.info/pub/J_ACE/J_ACE_96K_AY_02.jpg)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2018.12.25, 19:33:47
I to jest fajny interface :)
Czy nie dało by się wykorzystać jeden z portów AY-ka do komunikacji jako port RS232 ?
Pewnie trzeba by dopisać jakiś firmware.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2018.12.25, 19:39:50
Można wziąć gotowca z ROM Spectrum 128 ;)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.25, 21:51:28
Jasne, ze można wykorzystać oba porty we/wy w AYku. Teraz leżą odłogiem.

Nie do RSa ale do komunikacji z LCD 20x2 przykład jest tu: https://www.jupiter-ace.co.uk/hardware_ami_LCD.html
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.26, 14:41:00
Przyjrzałem się schematowi "Toastracka" i do pełnego RSa należało by wsadzić dodatkowy scalak typu TRS232/MAX232 lub podobny. Do zrobienia, tylko kto napisze soft komunikacyjny?
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2018.12.26, 14:49:54
Hmm, a jaką funkcjonalność chcesz dodać tym scalakiem, której nie ma obecnie?
Jeśli miałeś na myśli konwersję napięć, to tym zajmują się układy IC33 i IC34.

- OK, rozumiem, Twój komentarz dotyczył modyfikacji Jupiter ACE, nie toastracka :D

Odnośnie wykorzystania RS-232 w 128K był taki wątek, niestety dość skromny:
http://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=162.0

Na jego końcu jest link do ciekawej dyskusji na WoS:
https://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/34291/redirect/p1
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.26, 20:11:40
Wiesz, nie jestem programistą. O ile proste rzeczy mogę napisać, tj. bzyknięcię AYkiem, czy wysłanie znaku po porcie szeregowym. Na stworzenie softu komunikacyjnego czy procedur do ROMu nie napiszę. Nawet nie będę się na to porywał.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2018.12.26, 22:22:56
Klaud, nikt od Ciebie nie wymaga bycia człowiekiem-orkiestrą. Jeden jest sprzętowcem, drugi software'owcem, trzeci ma dwie lewe ręce do wszystkiego. Siłą forum jest to, że gromadzi ludzi o podobnych zainteresowaniach, więc jest szansa, że znajdzie się pasjonat, który podejmie temat.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2018.12.26, 23:17:30
Wiesz, życie nauczyło mnie czegoś innego, ale to na dyskusję przy jakimś sfermentowany soku winogronowym. ;)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2018.12.27, 01:46:41
Będę miał trochę daleko, ale trzymam za słowo :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2019.01.01, 14:57:13
Player który działać będzie pod Jupiter ACE z AY jest już u mnie na warsztacie. ;)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.01, 15:21:14
Tygrys: to jest bardzo dobra wiadomość noworoczna :)

Masz do dyspozycji 96K RAM, jeśli dołożysz przełączanie banków pamięci ;)

A Maryjan zmobilizował mnie, aby dodać RSa na porcie A AYka i wyprowadzić port B na złącze IDC14 (2x7).
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.01, 17:20:30
Dziękuję za uwzględnienie moich sugestii :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.01, 17:31:24
Hmm to może być ciekawe wyzwanie dla programisty, aby napisać soft do wczytywania programów z PCta po RSie :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2019.01.01, 17:37:08
Najlepiej zaemulować w ten sposób "dysk szeregowy", może nie będzie zbyt szybki, ale i tak szybciej, niż taśma.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.01, 18:35:38
Do zwykłego ZX-a z Interface 1 oraz ZX 128 i +2 grey stosuję rozwiązania do wgrywania po RS232 z tej http://www.fruitcake.plus.com/Sinclair/Interface2/Cartridges/Interface2_RC_New_RS232.htm strony.

Myk jest taki, że podmieniana jest cała zawartość ROM.
W której to są odpowiednio ustawione pułapki dla poleceń współpracy z taśmą,
które przekierowują je do kodu obsługującego RS232 wszczepionego w wolne miejsce ROM ZX Spectrum,
uprzednio wyświetlając stosowne menu odnośnie wyboru portu RS232 (IF1, ZX 128, ZX 128 keypad).

Wadą jest to, że trzeba albo sobie zaprogramować kostkę z nowym ROM-em, albo wgrać w jakiś zewnętrzny interface typu "ZX external ROM".
Do ZX 48k trzeba też dysponować Interface 1.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.01, 18:48:49
Z tego co rozmawiałem z Tygrysem, w ROMie Jupitera nie ma wiele wolnego miejsca, wręcz nie ma go wcale.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.01, 19:02:08
Kurcze, widzę, że dużo roboty z tym będzie.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.01, 19:54:41
Ano będzie.

Na razie nie wychodzę poza schemat RSa. I byłbym wdzięczny jakbyście go sprawdzili, bo już oczopląsu dostaję z DTE/DCE oraz dokumentacją ZX128K.

No i pytanie za 100 pkt. które osznurowanie złącza DB9 przyjąć (DCE/DTE)?
(http://www.bb-elec.com/Images/ModemStraightDB9.aspx)

Oryginalnie ZX128K ma opisy jak DCE (RX jako port wyjściowy, a TX jako wejście).
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 06:04:33
Po stronie komputera stosuje się DCE (Data Computer Equipment), a po stronie odbiornika DTE (Data Terminal Equipment).
Wówczas pomiędzy komputerem i podłączonym urządzeniem używa się kabla z połączeniami 1 do 1.
Przy łączeniu dwóch komputerów używa się kabla typu Null Modem z przeplotami.
Do tego jest jeszcze drugi, starszy standard złącz DB25, ale nie ma potrzeby zaciemniać sytuacji ;)

EDIT: Jak poszperałem głębiej, to i mnie skołowało. Wygląda na to, że komputer to DTE, a terminal DCE, co wskazuje, że właściwie to tam powinno być napisane "To DTE" i 'To DCE" przy gniazdach.

EDIT2: Już jasne :) DCE to jest Data Communications Equipment, a DTE to pamiętałem dobrze Data Terminal Equipment.
Komputer jest terminalem w tym kontekscie. Czyli ta Twoja tabelka prawdę pokazuje.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.02, 09:19:38
Dzięki Pear. W międzyczasie zajrzałem do dokumentacji serwisowej ZX Interface 1. Aby nie mnożyć typów kabli, moim zadaniem, powinna być zachowana pinologia zgodna z tym interfejsem.

Wyglada na to, że od strony hardware’u wszystko jest jakby opanowane. Pozostaje warstwa software’owa. Chyba Paul Farrow w swoim emulatorze Jupitera (zmodyfikowany ROM pod ZX Spectrum) zaszył procedury obsługi tego interfejsu.

Mam tez inny pomysł, skoro są przeliczalne i niezależne dwa banki pamięci RAM, moznaby jeden zrobić jako ROM z zaszytymi dodatkowymi słowami do obsługi AYka, RSa i programem do wczytywania softu po RS. Soft wczytywany byłby do banku RAM, a po zakończeniu transmisji (bez błędów), dodatkowy ROM wyłączałoby się. Tak sobie głośno gdybam.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 09:34:20
Może jednak lepiej użyć współczesnego standardu kabli ?
Będzie można wtedy wykorzystać dostępne w sprzedaży zamiast rzeźbić samemu.

W FDD35 wyprowadziłem RS-232 we współczesnym standardzie pinów (w oryginalnej FDD3/3000 pamiętam, że też było jakoś inaczej).
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2019.01.02, 09:42:53
Problem z dodatkowym RAM/ROM i komendami jest taki ze nie jest to wspierane przez aktualny ROM. Z moich eksperymentów (z aktualnym) wynika że można zaoszczędzić kilkadziesiąt bajtów, aby wsadzić np obsługe AY. ale z pewnością na RS nie wystarczy. Eksperyment póki co nie zakończył się sukcesem, więc nie chwalę się nim.

Sensownym rozwiązaniem byłby dodatkowy ROM przełączany przez NMI, tak jak to się dzieje w urządzeniach divXXX. Dzieki temu można załadować programy przez RS, a następnie zaktualizować zmienne systemowe, aby po powrocie 'ROM0', można było kontynować pracę, np odpalic przesłane pliki.

Wyzwanie programistyczne fajne ;)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.02, 09:51:53
Pear: podzielisz się pinologią RSa z FDD35?

Tygrys: wyglada na to, że jakiś klon xxxDOSa musiałby powstać. Swoją droga, o ile obsługa AYka czy przełączania banków RAMu powinno być w ogólnie dostępnym ROMie, o tyle obsługa RSa mogłaby siedzieć sobie w tym obsługiwanym przez NMI.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 10:15:40
Nie ma problemu, ale wieczorem, bo nie mam czym pliku podejrzeć.
Na 95% to będzie tak samo jak w lewej części Twojej tabelki.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.02, 10:19:02
Może mnie Pear nie "zastrzeli" :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 10:36:37
Owszem zastrzelę, bo za dużo wyciąłeś ;)
Na tym wycinku nie widać skąd idą sygnały z WD2123.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2019.01.02, 11:32:16
O to chodzi?
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 11:41:38
O właśnie, dzięki :)
Teraz mogę potwierdzić zgodność z tabelką (lewa strona).
Są tylko 4 sygnały wykorzystane RxD, TxD, RTS, CTS, ale to wystarczy do komunikacji.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.02, 11:53:38
Dzieki za schemat i porownam z tym co jest w ZX128K oraz IF1 (ponizej). Ogolnie odwrocona logika Sinclaira, tak samo jak ze zlaczami do magnetofonu (EAR jako wejscie, a MIC jako wyjscie).

Swoja droga IF1 ma gniazdo zenskie do RSa (DCE), pomimo ze w sumie pracuje jako DTE. W FDD35 zapewne jest gniazdo meskie.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: pear w 2019.01.02, 12:33:19
Tak, w FDD są męskie gniazda. W oryginale również.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.02, 12:55:42
Poza tym, gniazdo żeńskie RS232 w IF 1 jest tak "dopasowane inaczej" , że praktycznie z każdego IF 1 wypada mi wtyczka od RS-a i muszę kombinować, jak tu temu zapobiec.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.02, 13:43:22
pear: w ZXIF1 nie ma sygnalu RTS, zreszta tak samo jest w ZX128K. Chyba na razie na tym zakoncze RSa, bo bez softu ani rusz.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.22, 10:07:53
Gra i buczy: AY Player by Tygrys (https://drive.google.com/file/d/1RXP2b7AiMqfJWQk1hek4oqC9StklerEL/view?usp=sharing)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: jackfinch w 2019.01.22, 15:07:13
Super. Podoba mi się. Widzę że nie odpuszczasz tematu Jupiter ACE.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.22, 15:46:53
Dzięki i w sumie dla Tygrysa też podziękowania. Każdy hardware jest bezużyteczny, bez jakiegokolwiek kawałka softu pisanego dla niego.

Tak, Juppie jakoś wdarł się na moje biurko i nie chce zejść ;). Powiem szczerze, ze mam emulator sprzętowy (zmodowany ROM do ZX Spectrum), ale to nie to samo. Albo jakiś sentyment, ze zbudowałem Juppiego od początku do końca.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.01.24, 14:45:33
W emulatorze nie poczuje się "fizyczności" sprzętu.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2019.01.24, 16:03:43
Właśnie. Fizyczność. Dla mnie zawsze używanie emulatora było formą samogwałtu.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.08.07, 15:43:15
Obudowa do tego modułu, do samodzielnego wydruku jest na wiki: 96K RAMpack & AY (http://speccy.pl/wiki/index.php?title=JupiterACE#96K_RAMpack_.26_AY)

Aby zamontować płytkę w obudowie potrzebne są:
4 x śruba M3, dł. 6mm
4 x nakrętka M3
4 x wspornik M3/M-F , wys. 5mm
4 x wspornik M3/M-F, wys. 10mm

Przycisk reset powinien być o wysokości 10-11mm + typowa nakładka fi. 6mm w dowolnym kolorze.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2019.08.07, 17:07:22
Ale fajne pudełeczko wyszło :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.08.07, 19:22:44
Jeszcze tylko etykietka i skończone ;).
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2020.03.25, 08:54:42
Podepnę się, bo mam pytanie w kwestii tego AY na portach ZX128... Jak jest w nim zrobione dekodowanie - czy on daje się czytać, czy tylko pisać? Bo jeśli daje się czytać to znaczy, że można go zdetektować i odpowiednio wybrać procedurę wysyłania danych do portów.

Odpowiedzi udzieli to:
65533 1 out
49149 10 out
65533 in
.

Jeśli wynikiem będzie 255 to znaczy, że AY nie ma albo jest R/O. Jeśli 10 to znaczy, że daje się czytać i można zrobić player tak, żeby na emulatorze (eightyone nie obsługuje tego standardu) używał jednego zestawu portów a na fizycznym sprzęcie innego.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2020.03.25, 10:07:37
Hej,

Dekoder AYka jest pełnym dekoderem, więc można wysyłać do i odczytywać z niego dane. W Twoim wywołaniu jest błąd i zawsze dostaniesz odpowiedź 32.

Prawidłowe wysłanie do portu i odczyt z niego wygląda następująco:

1 65533 out
10 49149 out
65533 in
.


W załącznikach oba wywołania na replice z zapiętym AYkiem.

W przypadku braku czegokolwiek na porcie 65533 na ekranie będzie sieczka.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2020.03.25, 10:26:00
Aaa... No tak - w eightyone nie ma AY więc nie pomyślałem, że kolejność parametrów dla out jest odwrotna ;)
Ale istotne, że da się wykryć, co oznacza, że mogę zrobić przełączanego playera i testować na emu :)
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2020.03.25, 21:05:43
Posty o rozwoju i kompilacji Eighty One przeniosłem do nowego wątku w dziale „Emulatory”:
https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=5656.0
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2020.03.28, 21:11:37
Leżał sobie odłogiem wyświetlacz LCD 16x02, więc go podpiąłem pod port A w AYku.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: SAJ w 2020.03.29, 04:34:27
Fajna sprawa :)

Czy moglbys to rozbic to na detale ?

Co trzeba zrobic, zeby wyswietlacz byl gotowy, zeby przyjac tekst do wyswietlenia ?

Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2020.03.29, 10:36:05
W sumie nie ma co opisywać, ponieważ wszystko zostało już opisane tu: AMI LCD Screen (http://www.jupiter-ace.co.uk/hardware_ami_LCD.html)

A w skrócie, potrzebny jest AY z działającym portem A (AY-3-8910 lub AY-3-8912) wraz dekoderem adresów, takim samym jak dla bzyczka, wyświetlacz LCD z układem zgodnym z HD44780 (czyli prawie dowolny LCD 16x2), potencjometr 10K, kilka przewodów oraz 30 minut wolnego czasu.

LCD pracuje w trybie 4 bitowym, ze znakami w 5x8 pikseli, a 8 znaków można sobie dowolnie zdefiniować, pamiętając, że Jupiter operuje domyślne na liczbach w systemie dziesiętnym.

Te osiem definiowalnych znaków jest umiejscowione od adresu 64 (0x40) kontrolera LCD i każdy zajmuje 8 bajtów. W każdym bajcie zapisana jest wartość każdej linii (na 5 bitach) w znaku. W każdym bicie piksel włączony to logiczna "1", a piksel wygaszony to logiczne "0". Jeśli chcemy zdefiniować nowe "s", takie jak na fotce, definicja wygląda następująco:

Matryca 5 x 8 pikseli:

B4B3B2B1B0Dec
000000
000000
0111115
010008
0111115
000011
0111115
000000

W takim razie,  kod w Forth wygląda następująco:

8 wc     -- wyłącz LCD, ponieważ na ekranie kursor będzie przemieszczał się oraz mogą być wyświetlanie "śmieci"
64 wc    -- wskazanie kolalizacji początku piewszego nowego znaku (adres 0x40 = 64 dziesiętnie)
0 wd     -- wysłanie danych dla pikseli w pierwszej linii pod adresem 0x40
0 wd     -- druga linia (adres 0x41)
15 wd    -- trzecia (0x42)
8 wd     --  (..)
15 wd
1 wd
15 wd    -- (..)
0 wd     -- 8 linia (0x47 = 71 dzisiętnie)
2 wd     -- powrót kursora na początek ekranu, w pierwszej linii
1 wd     -- wyczyść ekran

Nowy znak zdefiniowany i jego wywołanie na ekran w miejscu kursora:

0 wd

Kolejne definiowalne znaki mają początkowe adresy:
0x48 = 72d
0x50 = 80d
0x58 = 88d
0x60 = 96d
0x68 = 104d
0x70 = 112d
0x78 = 120d
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2020.03.31, 11:33:09
Hmm, można dołożyć taki wyświetlacz do interface z AY-kiem i wykorzystać go, jako np. wskaźnik widma dla AY.
Tylko trzeba by sobie samemu napisać player-a.
Tytuł: Odp: Jupiter ACE - 96K + AY
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2020.03.31, 11:54:43
Grajek jest co wyświetla poziomy w 3 kanałach, bo z AYka można odczytywać. Teraz należałoby przeliczyć te 3 kanały na zmiksowane do dwóch wg. standardu ABC lub ACB i wysłać dane do AYka, aby wyrzucił je na LCD :)