Autor Wątek: ZX48 PCB - projekt Kamino  (Przeczytany 49200 razy)

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #210 dnia: 2020.09.10, 12:11:16 »
... szybko sprawdziłem - na JLCPCB 50 sztuk w specyfikacji/wykończeniu ENIG kosztuje z przesyłką ekspresową 120 Euro. Doliczając opłaty celne, podatki wszelkiej maści i opakowanie jesteśmy nadal poniżej 20PLN za sztukę :) Ciągle uważam, że 20 funtów to trochę zbyt dużo :)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #211 dnia: 2020.10.02, 07:26:16 »
Przy okazji tego projektu i budowaniu repliki IssueOne spędziłem trochę czasu męcząc płytkę i zmieniając układy ULA na różne wersje (5C112E-2, 6C001-6 i 6C001-7). Jeśli ktoś ma układ ULA z seri 5C, warto odpalić program testujący timingi, np ten z wiki (http://speccy.pl/wiki/index.php?title=ULA_timing_test). Efekty są odrobinę zaskakujące :) i w zasadzie podważają zasadność rozmów o zgodności klonów z timingami 48K.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #212 dnia: 2020.10.30, 14:41:18 »
Ostateczna wersja IssueOne zmaterializowała się. Różnice są marginalne w porównaniu z pierwszym podejściem. Dodałem to co zabrakło na pierwszej serii (3 ścieżki poprawione), delikatne zmiany w szacie graficznej, aby była bliższa oryginałowi i w sumie tyle.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #213 dnia: 2020.10.30, 17:29:09 »
Całkiem przyzwoicie to wyszło.
Moje Issue 1 już działa :)
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #214 dnia: 2020.10.30, 18:29:34 »
Pięknie :) Mnie brakuje trymerów i głośniczka...

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #215 dnia: 2020.10.30, 19:01:53 »
Ładne cacko. Gdzie robione PCB ?

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #216 dnia: 2020.10.30, 20:42:52 »
skoti: Chiny.

PABB: głośniczek daj 32R lub 40R i do tego rezystor 75R.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #217 dnia: 2020.11.01, 11:41:22 »
Panowie - szybkie pytanie: czy widzicie sens/potrzebę przerysowania płyty ze 128k (Toastrack)?

Do żadnej obudowy wprost tego ne wsadzimy... Drukowanie obudowy też raczej nie ma sensu...
Być może to taka sztuka dla sztuki...  Co o tym sądzicie?

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #218 dnia: 2020.11.01, 12:44:08 »
Moim zdaniem nie, zwłaszcza, że jest JS128.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #219 dnia: 2020.11.01, 12:51:48 »
Pamiętaj tylko proszę, że celem zrobienia klona nie było zastąpienie istniejących konstrukcji takich jak świetne JS128. Tym celem była zapewnienie jak największej zgodności z wzorcem.

Niemniej sam dochodzę do wniosku, że lepiej zabrać się za Issue TWO (będzie większy pożytek - choćby w obszarze jakości obrazu :) ).

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2426
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #220 dnia: 2020.11.01, 15:26:57 »
czy widzicie sens/potrzebę przerysowania płyty ze 128k (Toastrack)?

Do żadnej obudowy wprost tego ne wsadzimy...

A czy do budy od Plusa taka płyta nie podejdzie, oczywiście wyłączając brak radiatora ?
« Ostatnia zmiana: 2020.11.01, 15:57:02 wysłana przez damik »
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #221 dnia: 2020.11.01, 15:49:51 »
... niestety - w dolnej połówce brak miejsc na charakterystyczne dla ZX 128k gniazda (a reszta poprzesuwana względem PLUSa).

Co do góry - nie sprawdzałem czy podejdzie 1:1 (jeżeli tak, można pomyśleć nad wydrukiem dołu).

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #222 dnia: 2020.11.01, 19:38:44 »
Był już projekt 128K do budy Toastracka: https://mypinballs.blogspot.com/2016/08/redesigning-zx-spectrum-128k-my.html Mam nawet do tego PCB, ale nigdy nie złożyło się, abym go poskładał. Drażni mnie te złącze SCART.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

PABB

  • *****
  • Wiadomości: 1098
  • Miejsce pobytu:
    Bielsko-Biała
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #223 dnia: 2020.11.01, 19:53:57 »
... ciekawe toto.

Jutro zobaczę jak wygląda góra od Plusa i 128k - jeżeli są tożsame, to zobaczę czy uda się zrobić projekt dołu (czyt. klon dolnej części). Wtedy kopia płyty może mieć sens...

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ZX48 PCB - projekt Kamino
« Odpowiedź #224 dnia: 2020.11.01, 19:58:02 »
Drażni mnie te złącze SCART.

Fakt, zajmuje sporo miejsca i trzeba rżnąć obudowę. Joystick, czy też port szeregowy, też jakoś dziwnie jest na płycie, przy dolnej krawędzi.
Ale co mi się bardzo podoba w tym projekcie, to pozbycie się kłopotliwego PCF oraz użycie DRAM 4464. Czyli cały RAM 128K to 4 kości zamiast 16.