Autor Wątek: Troche linkow o programowaniu efektow  (Przeczytany 2214 razy)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
« Ostatnia zmiana: 2013.05.11, 10:01:31 wysłana przez sect0r »
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Troche linkow o programowaniu efektow
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.05.09, 01:12:34 »
Zainteresował mnie algorytm rysowania curvy Bezier'a
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_bezier.htm
Nie mam pojęcia jak zastosować instrukcję drawpixel (point)
w ZX-Basic, który wymaga podania 2 parametrów (dla PLOT, bo tą instrukcją rysowałoby się).
AY Music, ULA plus.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Troche linkow o programowaniu efektow
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.05.09, 08:31:05 »
Kiedyś przy pisaniu gry na GBA używałem tych krzywych do obliczania trajektorii lotu.
Lepszy opis jest tu: http://www.algorytm.org/podstawy-grafiki/krzywa-beziera.html