Autor Wątek: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?  (Przeczytany 22069 razy)

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #15 dnia: 2012.12.07, 21:49:39 »
He, he. Dwie gry już gotowe w TZX :-)
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #16 dnia: 2012.12.08, 09:58:03 »
No to gratuluję!
Jakim programem?

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #17 dnia: 2012.12.08, 11:39:10 »
Program ZX-Blockeditor i modyfikacja ustawień Pilot i Sync w odpowiednich blokach w pliku TZX. A plik TZX otrzymujemy z VOC2TZX podobno. Niestety ja tego nie skonwertowałem. Jest to zasługa użytkownika DDp na forum zx.pk.ru w temacie: http://zx-pk.ru/showpost.php?p=557722&postcount=3640 Pytałem go jak tego dokonał ale niestety to jego sekret. Napisał mi tylko tyle, że to jest proste :-) i używa następujących programów: VOC2TZX i ZX-Blockeditor ale co i jak konfiguruje w tych programach to nie wiem. Cytuję DDp:
Cytuj
Main "secret": modify waveform to standard format and read as standard block. Then use ZX-blockeditor for make non-standard speeds, pulses, etc.
P.S. A twoja tajna broń, co to za program?
« Ostatnia zmiana: 2012.12.08, 11:41:21 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #18 dnia: 2012.12.08, 12:27:17 »
"Pierwotna wersja" Compress Copy http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0008843, która, jak się okazało, ma zmianę stałych czasowych LOAD.
Ale dalej nie daje się załadować. Oglądałem oryginalną procedurę ładującą i chyba jest impuls synchronizacji niestandardowy, dlatego źle ładuje.

Plan był taki:
1. załadować do TFCopy
2. zgrać w normalnej szybkości z peceta na reala z wgranym kopierem ;) (lub na taśmę)
3. wgrać do Copy Copy na ZX Spin i zgrać jako tzx
3. zmienić typ bloku danych na Turbo Data
4. pozmieniać stałe czasowe już gotowego tzx edytorem.

Zmienić typ bloku można, tak jak pisze DDp, w ZX-Blockeditor. Do zmiany parametrów wystarczy tape browser w ZX Spin.
Wszystko przede mną, bo ta wersja La Formica zrobiona przez DDp nie działa niestety.


Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #19 dnia: 2012.12.08, 13:13:10 »
Właśnie przed chwilą zrobiłem test. Plan jest taki sam jak u Ciebie.
1. ZXSpin i uruchomiony program Turbo Compress Copy w trybie L
2. Wczytujemy plik WAV 44100Hz Mono 8bit w normalnej prędkości akceptując błędy PARITY
3. W ZXSPin wstawiamy nowy pusty plik WAV jako tape, włączamy nagrywanie (F9) i zapisujemy wszystkie bloki z TCC wciskając S i A (cały czas w trybie L)
4. Tworzymy plik TZX. Taki plik WAV bez problemu łyka np. WAV2TZX w ten sposób:
wav2tzx -rom - ignore -filter plik.wav5. Teraz wystarczy odpowiednio wyedytować stworzony plik TZX np. w ZX-Blockeditor :-) tylko jakie wartości pilot i sync mam podać :-)
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #20 dnia: 2012.12.09, 10:37:01 »
3. W ZXSPin wstawiamy nowy pusty plik WAV jako tape, włączamy nagrywanie (F9) i zapisujemy wszystkie bloki z TCC wciskając S i A (cały czas w trybie L)

A no jasne! Nie trzeba na taśmę!  :D :D
Ale i tak nie doszedłem do tego punktu. Nie mogę tego załadować bez błędu.

Nie wolno zaakceptować błędu "parity" nie wiedząc dlaczego. Można np. jeśli się okaże, że jest zgrane bez bitu parzystości, ale to nie ten przypadek. Loader co prawda nie sprawdza parzystości dla screenu, ale dla danych sprawdza.

...  tylko jakie wartości pilot i sync mam podać :-)

To nie takie proste. Pilot i sync, zdaje się, są jednak standardowe. Kruczek jest głębiej.
« Ostatnia zmiana: 2012.12.09, 10:38:48 wysłana przez Phonex »

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #21 dnia: 2012.12.09, 11:26:15 »
Dlaczego nie możesz załadować bez błędu? Moje pliki WAV otwierają się bez problemu w emulatorach Spectaculator 7.51 i ZX SPin 0.7 - może nie tak wczytujesz? Zrób tak:
1. Otwórz ZX Spin
2. Z menu Tools otwórz Tape Browser i z menu File wybierz Insert Tape i otwórz plik WAV (plik zostanie automatycznie odtwarzany więc należy go zatrzymać i przewinąć do początku)
3. W oknie głównym programu wpisujesz LOAD "", wciskasz Enter i klikasz PLAY w Tape Browser
4. Musi się wczytać tym sposobem na bank :-)
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #22 dnia: 2012.12.09, 11:40:40 »
Załadować grę mogę.
Nie mogę załadować bez błędu innym sposobem niż oryginalny loader. Kopierem czy własną procedurką...

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #23 dnia: 2012.12.09, 18:35:28 »
OK. DDp skonwertował pozostałe pliki :-). Niektóre mimo iż są na kasecie Cerikopik nie mają tego loadera i dlatego są w formacie TAP. Pozostałe oczywiście w TZX.

Zauważyłem iż pliki La Formica i Saboteur różnią się nieco od tych które umieściłem na forum wcześniej. Mają nieco inne bloki dotyczące impulsów Pilot, Sync i bit 0 i bit 1.
« Ostatnia zmiana: 2012.12.09, 18:38:30 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #24 dnia: 2012.12.09, 18:57:03 »
Ropracowałem go dokładnie  :)
Niezły patent: brakuje pół bita w sygnale - brak JEDNEGO impulsu! Bit na taśmie to dwa impulsy: początek i koniec.
A na dodatek zakręcony loader.
Ale wersje DDp, mimo że wszystko mają jak trzeba (także poprzednie), nie działają na ZX Spin. Działają na Spectaculatorze? Albo na realu?

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #25 dnia: 2012.12.09, 19:04:18 »
U mnie działają na Spectaculator ale i w ZX Spin tylko trzeba wyłączyć Flash Loading.
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #26 dnia: 2012.12.09, 19:36:21 »
Rzeczywiście. Czyli że nie do końca są poprawne. Wersje w wav działały z Flash Loading! Przynajmniej z Edge Detection działają.

Tamte pierwsze tzx nie działały. Były właśnie przesunięte o jeden impuls! To daje zabawne efekty: niby się ładuje, część danych jest poprawna a w dziwnych i nieoczekiwanych miejscach pojawiają się błędy  ;)
Można łatwo to stwierdzić - wystarczy w tamtych starych tzx-ach w "Sequence of 17 Pulses" dopisać (Add) osiemnasty impuls o długości 1. I działa! :D

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #27 dnia: 2012.12.09, 19:49:10 »
Świetnie, że to wyczaiłeś :-). Właśnie testuję z prawdziwą maszyną odtwarzając pliki w programie Tapir i wczytują się bez problemu. Na forum zx.pk.ru dodałem też uszkodzoną wersję gry FIST+ którą udało mi się zgrać wcześniej. Gra wczytuje się, muzyka gra, menu działa ale coś jest nie tak z ekranem. Załączam plik RZX do Spectaculatora.
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #28 dnia: 2012.12.09, 22:06:54 »
Jak się wczytuje - to nie jest interesujący  ;)
Ktoś inny może się zainteresuje.

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Jak przerobić grę z własnym loaderm - plik WAV na TAP?
« Odpowiedź #29 dnia: 2012.12.09, 22:57:00 »
Jak to nie interesujący - to plik do kompletu z tej samej kasety pochodzi tylko uszkodzony trochę. Na zx.pk.ru dałem link do pliku WAV który trzeba też przerobić na TZX. Tutaj też mogę dać link: http://www34.zippyshare.com/v/19458231/file.html

P.S. Zresztą DDp poradził sobie i z tym plikiem już :-) :-) No to zostało 2 gry do kompletu: ADVANCED PINBALL SIMULATOR i BATTLE SHIPS. Może BATTLE uda mi się zgrać ale PINBALL nie wiem bo mi wciągnęło taśmę i teraz jest trochę pogięta :-(
« Ostatnia zmiana: 2012.12.09, 22:59:35 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники