Autor Wątek: Polska scena Spectrum  (Przeczytany 123199 razy)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #120 dnia: 2020.07.28, 12:21:21 »
Nietypowy player na 99.99% wynika z tego, że używa "szybkiego" compilera. Kassoft miał wtedy dostęp do ETrackera razem z niepublikowanym wtedy kompilatorem i playerem do niego.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #121 dnia: 2020.07.28, 18:55:07 »
A pod jaki adres ładuje się ten code2?
AY Music, ULA plus.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #122 dnia: 2020.07.29, 08:42:15 »
W grze do banków 4 i 5 (od początku banku 4), które są mapowane do górnej połówki RAM. Z BASICa można załadować pod 32768, a potem grać np. tak:
10 CALL 32768: PAUSE 1: GO TO 10

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #123 dnia: 2020.07.30, 02:53:31 »
Otworzyłem dysk w SCADM i widzę całkiem coś innego.
Gra jest skompresowana do jednego pliku.

Ładuję grę do emulatora SimCoupe, on startuje grę automatycznie. Robię reset i wpisuję
load "decruncher" code 16384
i czekam... nic
Co robię źle?

Spróbowałem też zapisać dane od 32768 z uruchomionej gry (intro screen), tam są same zera.
Dopiero 7233 znak od początku nie jest zero - tam jest 6 bajtów
Dalej znów zera do 18191.
Zapisałem Main RAM, tam gdzie Basic. Pewnie nie tą stronę. 

Kolejna próba - w SCADM wyciąłem 2 pierwsze bloki i zapisałem tylko decruncher i główny kod jako dysk.
W emulatorze załadowałem decruncher i główny blok, uruchomiłem decruncher, pomigał paskami i wrócił do Basic, czyli zadziałał.
CALL 32768 zresetował komputer.

Dalej nie mam pomysłów ani na tyle wiedzy żeby próbować coś innego.

« Ostatnia zmiana: 2020.07.30, 03:13:38 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #124 dnia: 2020.07.30, 07:54:29 »
Widać mamy inne wersje. W dawnych czasach ja też wszystko kompresowałem żeby więcej upchać na dyskietkach, może masz coś takiego. No to tuż po uruchomieniu się gry zgraj z pamięci całe banki 4 i 5 (albo mniej, plik ma długość 17692, więc pewnie tyle wystarczy), a potem możesz to załadować z BASICa pod 32768 i grać tak jak poprzednio napisałem. Albo po rozpakowaniu zgraj spod adresu 81920, czyli od początku 4 banku i załaduj to pod 32768. Różnica będzie taka, że przy zgraniu RAMu z wystartowanej gry będzie grała muzyczka tytułowa, a po samej dekompresji jakaś krótka wstawka, która jest chyba między levelami.
« Ostatnia zmiana: 2020.07.30, 08:25:52 wysłana przez Sir David »

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #125 dnia: 2020.07.30, 08:18:04 »
Ciekawe, bo ja otwierałem z tego samego dysku, który tu załączyłem.  :)
Wypróbuję, choć niezbyt łapię organizację RAM w SAMie.
AY Music, ULA plus.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #126 dnia: 2020.07.30, 08:26:27 »
Ja otwierałem ze swojego. Być może nie trzeba ładować od 32768, a po prostu dać CALL 81920, ale nie mam teraz jak sprawdzić. Nie pamiętam jak SAM BASIC ustawia sobie pamięć przy CALL większych od 65535 - czy to 81920 będzie dla procesora 32768, czy 49152.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Polska scena Spectrum
« Odpowiedź #127 dnia: 2020.07.30, 08:30:36 »
Ty jak widzę załączyłeś demo, a ja sprawdzałem w pełnej grze. Ale adresy powinny się zgadzać.