Autor Wątek: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.  (Przeczytany 41959 razy)

CaT (-Man)

  • **
  • Wiadomości: 75
  • Miejsce pobytu:
    Bo'ness / Szkocja
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #45 dnia: 2015.06.15, 11:00:57 »
Ogromne brawa dla wszystkich uczestników i gratulacje dla zwycięzcy!

g0blinish

  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #46 dnia: 2015.06.15, 11:35:32 »
Where to download entries?

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4254
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #47 dnia: 2015.06.15, 14:34:43 »
Dema są już w archiwum plików.

sachy

  • **
  • Wiadomości: 98
  • Miejsce pobytu:
    Earth, Solar System
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #48 dnia: 2015.06.15, 21:08:47 »
Super udany konkurs, pozazdrościc :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4254
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #49 dnia: 2015.06.15, 22:21:01 »
To może ja zacznę pierwszy ;-)

@goblinish: your effect is very nice, but voicemeters has some glitches.

@tdu: Fajny pomysł, no i ten diagram. Pełna profeska ;) Może chcesz poprawić swój kod przy pomocy aktywnych forumowiczów?

@Dr.Piotr: Będzie z tego coś większego, a do tego będzie można samemu skompilować?

@ZX Freeq: czekam na VOD2 ;)

@SirDavid: Więcej zajęło pisanie dema czy  komentarzy?

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 359
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #50 dnia: 2015.06.15, 22:41:32 »
Zdecydowanie dema :)  Może nie samego kodu, bo najpierw sporo zajęło przygotowanie grafiki i muzyki. Kod powstawał 3 dni po kawałku: pierwszego dnia grała tylko muzyka, drugiego pojawiły się obrazki, a trzeciego doszedł ruchomy pasek i na nim scroll. Czwartego i ostatniego dnia było debugowanie dwóch dziwnych błędów i komentarze.

Ale przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za super fajne spotkanie i konkurs. Poziom wszystkich prac bardzo mnie zaskoczył. Po Tygrysie wysokiego poziomu należało się spodziewać, ale że tdu po tak krótkiej nauce napisał już coś tak zaawansowanego i z fajnym pomysłem, dla mnie bomba! I kod z jakimi komentarzami! Również gratulacje dla ZX Freeq'a, moim pierwszym próbom daleko było do takiego poziomu.

Niecierpliwie czekam na zdjęcia z party!

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1730
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #51 dnia: 2015.06.15, 23:24:51 »
Cytuj
czekam na VOD2

Będzie, będzie. Mam już kilka pomysłów, które zachwieją demosceną :D :D

Trochę czasu jednak musi upłynąć. Mam zamiar poczytać trochę literatury, a potem jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem. Chociaż zapewne nic tak nie uczy, jak wyciąganie wniosków z własnych prób i błędów. Stawiam sobie cel, taki realny, aby w tym roku się zmieścić. Nie chcę tweż zarywać co drugiej nocy, bo mnie z domu wyrzucą ;)

Sir David, dzięki :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 875
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #52 dnia: 2015.06.16, 10:01:15 »
Dziękuje za słowa uznania, lecz sam widzę że od tego co ja zrobiłem do chociażby miejsca 3
dzieli przepaść. Gdyby było więcej zgłoszeń byłbym na szarym końcu.
Przed 6 jestem w zasadzie nie wiadomo dlaczego, domyślam się że spowodował to brak źródła w asm.

Szkoda że nie zgłosiło się więcej początkujących, bo tylko w takiej kategorii jest sens porównywania
kodu czy rywalizacji.

Ja zacząłem moją przygodę z assemblerem dwa miesiące temu,
przedtem na ZX był tylko Basic. A moje doświadczenia programistyczne to kiedyś dawno Clipper,
a obecnie robię sporo w PHP (przymierzałem się do C, ale jakoś na przymierzaniu się skończyło).

Jestem ciekaw jak to wygląda u kolegi ZX Freeq, zrobił demo na niezłym poziomie, ja bym stawiał
na to że jest zawodowym programistą który zaczął się bawić assemblerem na ZX.

A o Tygrysie to już nie wspomnę, wiadomo jaki poziom reprezentuje (programistyczny).

O innych nagrodzonych miejscach nie wspomnę, bo ich nie widziałem, nie mam odpowiednich emulatorów,
ale na pewno reprezentują wysoki poziom.


Jeśli ktoś chciałby się pobawić w ulepszanie mojego kodu, to stawiam takie zadanie:
    podstawowa procedura (rozrysowana w diagramie), przesuw linii o jeden piksel w prawo z zawinięciem,
    jestem ciekaw czy da się to zrobić krótszym kodem (i szybszym).
    Warunek: adres linii przesuwanej (adres pierwszego bajtu ekranu od lewej strony)  podany na wejście w HL
                     po wywołaniu linia jest o jeden bit przesuwana w prawo, a bit który znika za ekranem z prawej
                     strony pojawia się z lewej strony ekranu.
                     Bit przenoszony musi być zapamiętany do wykorzystania przy następnym wywołaniu procedury.

ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4254
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #53 dnia: 2015.06.16, 10:20:04 »
tdu: wydaje mi się ze fakt, iż napisałeś swoje pierwsze demo, jest już dużym osiągnięciem. Więc nie ma co patrzeć na miejsce, i tak czeka na Ciebie nagroda ;)

W ulepszanie swojego dema zajmiesz się Ty, tdu. nikt inny ;)

Jakaś dobra dusza dodała speccy.pl party 2015.1 do demozoo -> http://demozoo.org/parties/2588/

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 875
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #54 dnia: 2015.06.16, 10:48:40 »
Cytuj
Może chcesz poprawić swój kod przy pomocy aktywnych forumowiczów?

tylko dlatego z tym wyszedłem
ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1730
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #55 dnia: 2015.06.16, 10:53:34 »
Jeśli ktoś chciałby się pobawić w ulepszanie mojego kodu, to stawiam takie zadanie:
    podstawowa procedura (rozrysowana w diagramie), przesuw linii o jeden piksel w prawo z zawinięciem,
    jestem ciekaw czy da się to zrobić krótszym kodem (i szybszym).
    Warunek: adres linii przesuwanej (adres pierwszego bajtu ekranu od lewej strony)  podany na wejście w HL
                     po wywołaniu linia jest o jeden bit przesuwana w prawo, a bit który znika za ekranem z prawej
                     strony pojawia się z lewej strony ekranu.
                     Bit przenoszony musi być zapamiętany do wykorzystania przy następnym wywołaniu procedury.

Hej, skoro Twoje demo nie resetuje komputera, to jest to sukces! :)

Ja sporą część swojego dzieciństwa spędziłem przy zx spectrum. Z ASMem miałem styczność, ale nic nie tworzyłem (z jednym wyjątkiem, ale to bardziej praca typu kopiuj-wklej z Bajtka). Używałem monitora dołączonego do TOSa v.4 aby odczytywać nie BASICowe loaderki gier, w celu napisania, już w BASICu, loaderka współpracującego z dyskietkami.

W zeszłym roku sprawiłem sobie książkę o ASM "Machine Code for beginners" i pod koniec roku zacząłem swoją przygodę z ASMem. Książka dużo mi pomogła i dodała wiary w siebie. Napisałem 2 procedurki: lustrzane odbicie ekranu oraz rysowanie pixelowej szachownicy, czyli zadania z grupy FB poświęconej językowi maszynowemu Z80. W grudniu napisałem procedurę pokazującą moje logo, a dwa tygodnie przed spotkaniem zacząłem pisać demo. I to wszystko, serio.

Wracając do Twojego pytania: napisałem procedurę przewijającą linię z adresu zapisanego w HL i kopiującą znikający pixel. Wynik: 27 bajtów. :D

EDIT: Kolejne 15 minut główkowania i udało się zejść do 20 bajtów! :D
« Ostatnia zmiana: 2015.06.16, 11:44:00 wysłana przez ZX Freeq »
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1730
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #56 dnia: 2015.06.16, 10:59:59 »
Jeszcze adres strony, która mi się bardzo przydała/przydaje. Opis komend procesora, i ch wpływ na flagi, czas wykonania itd.

http://z80-heaven.wikidot.com/
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 359
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #57 dnia: 2015.06.16, 11:35:36 »

tdu

  • *****
  • Wiadomości: 875
  • Miejsce pobytu:
    Gdansk
    • Nasze Wędrowanie
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #58 dnia: 2015.06.16, 11:43:22 »
Cytuj
W zeszłym roku sprawiłem sobie książkę o ASM "Machine Code for beginners"

ktoś mi ją na Allegro sprzątnął z przed nosa  :-[

Jak napisałeś to pochwal się rozwiązaniem.

Cytuj
http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/004_z80_inst/index.php

też z niej często korzystam


ZX81/ZX 48k/Zx48k+/ZX +2/ZX +2A/+3/TC2048/FDD3000/FDD5000/3"/3,5'/5,25'/Beta 48k Apina/D+/GP50s/DIVIDE CF/Masterface/Polbasic SamCoupe QL CPC6128/N100 MSX-SVI738  MSX2-VG8235

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4254
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
« Odpowiedź #59 dnia: 2015.06.16, 12:36:50 »
Niech ten wątek pozostanie związany z konkursem. Dywagacje na temat scrollowania ekranu przeniosłem tu: http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2086.msg27045.html