Komputery z Z80 > ENTERPRISE

Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy

<< < (3/4) > >>

tooloud:
grafika taka trochę atarowska.

Mała dygresja, w czasach podstawówki z Atari 800XL na stole kumpel zazdrościł mi, że tyle ma Atari kolorów... Mój monitor był czarnobiały :D Kolega miał gumiaka, u niego na telewizorze obraz też był czarnobiały (chyba kwestia, że SECAM), ale wg papierów Atari miało więcej kolorów... tylko to była fikcja marketingowa:

w trybie 320 x 192 było ich tylko 2. Monochrom.
w trybie 160 x 192 było ich aż 4. Jedyny plus, że dostęp do nich był na całym ekranie.
w trybie 80 x 192 było ich aż 16. To typowy tryb ze starych konsol Atari. Dodajmy do tego 16 odcieni koloru i jest magiczna liczba 256 kolorów.

Patrząc teraz obiektywnie - być może Spectrum leży z płynnym przewijaniem (vide Bluemax), ale generalnie stopień szczegółowości grafiki i kolory - dla mnie po latach - na wyższym poziomie niz w Atari. Inna sprawa, że oba komputery używają zdecydowanie różnych palet kolorów, więc siłą rzeczy gry wyglądają inaczej, dochodzi do tego obchodzenie ograniczeń kolor/8x8 w Spectrum, ale suma sumarum - jest więcej gier na Spectrum, które dzisiaj mnie kręcą. Bluemax niestety lepiej wygląda na Atari.

V0yager:
Enterprise jest cały czas na mojej (krótkiej) liście: muszę to mieć ;)

flypeter:

--- Cytat: tooloudtoowide w 2016.11.16, 13:40:30 ---grafika taka trochę atarowska.

Patrząc teraz obiektywnie - być może Spectrum leży z płynnym przewijaniem (vide Bluemax), ale generalnie stopień szczegółowości grafiki i kolory - dla mnie po latach - na wyższym poziomie niz w Atari. Inna sprawa, że oba komputery używają zdecydowanie różnych palet kolorów, więc siłą rzeczy gry wyglądają inaczej, dochodzi do tego obchodzenie ograniczeń kolor/8x8 w Spectrum, ale suma sumarum - jest więcej gier na Spectrum, które dzisiaj mnie kręcą. Bluemax niestety lepiej wygląda na Atari.

--- Koniec cytatu ---

Tak to prawda - przewagą grafiki Atari były sprite'y i płynność przewijania ekranu, kumpel majacy Timexa 2048 jak zobaczył Mirax Force na mojej atarynce to nie mógł się nagrać :)
Ostatnie produkcje na Atari wyglądają już zdecydowanie lepiej - tryb 320x192 z wykorzystaniem sprite'ów- przenoszą z ZX takie tytuły jak Saboteur, Knight Lore, Manic Miner i wyglądają całkiem całkiem :)

tooloud:
O to muszę zerknąć. Tyle, że brak RGB w Atari mnie nie motywuje bardzo do tego. Chyba skończy się u mnie Atari na RPi :(

tooloud:
to jest to Knight Lore na Atari?

https://www.youtube.com/watch?v=U_KdrB2850Y

wg mnie to chyba nie jest 320 x 192.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej