Autor Wątek: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"  (Przeczytany 9946 razy)

olesio

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
"Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« dnia: 2013.06.26, 16:42:30 »
Cześć. To mój pierwszy post na tym forum, więc witam się z każdym z Was :) Mam taki problem. Z obsługi ZX Spectrum, a właściwie Timexa, który gdzieś jeszcze leży u mnie na szafie niewiele pamiętam, bo gry jakoś umiałem wgrywać, ale kiedy bawiłem się tym komputerem na początku miałem mniej niż 10 lat. Teraz pozostał sentyment. O co chciałem zapytać? Najpierw może mój link: http://olesio.eu/zx - wrzuciłem tam potrzebne pliki. Chciałbym móc użyć tej taśmy od Kempstona tak aby załadowac Jumping Jacka i móc grać w nim pod emulatorem na emulowanym Joysticku Kempstonie. Wierzę, że ta taśma może działać, bo art i kod pochodzący ze starego Bajtka, a "przeklepany" mozolnie kod przed załadowaniem "Jumping Jacka" w RealSpec na Windows - nie zadziałał i nie zmusił gry do działania wraz z Kempstonem. Problem w tym, że nie pamiętam jak się przerywało program i zapisywało pod inną nazwą tak aby później działał i można go było załadować. A niestety nawet pod RealSpec, który emuluje i "udaje" puszczanie taśm z obrazów tzx lub tap - "po sobie" nie mogę użyć tego loadera Kempstona. Ponieważ wszelkie dostępne obrazy gry na sieci jakie znalazłem, są zapisane pod nazwą "J'PING J'K", a loader Kempstona oczekuje gry pod nazwą "JUMP JACK". Żeby to była jeszcze taka sama ilośc znaków to podmienił bym to lamersko pod Hex Edytorem w obrazach taśm. Jednak nie mogę. Prosił bym o wytłumaczenie jak można użyć tej taśmy Kempstona dostępnej pod linkiem, który podałem dla wprawnego pobrania i móc wczytać "Jumping Jacka" pobranego chociażby z: http://www.worldofspectrum.org/games/ - a może ktoś w wolnej chwili mógłby zaplikować pod emulatorem takową poprawkę i wystawić rezultat w pliku *.z80 albo innym obrazie. A później opisać co i jak początkującemu. Byle by to jakoś zadziałało. Ponieważ chciałbym móć pograć pod Marvinem na Androidzie na przykład. A "konwersja" na Androida niestety mimo że na fajnym czarnym tle mniej rażącym po oczach, nie jest wierna i mamy mniej żyć, a spadki w dół powodują zwiększanie się ilości dziur. Poza tym sterowanie w postaci potrzeby naciśnięcia dwóch kranców ekranu tabletu, powoduje że granie jest średnio wygodne. Wolał bym oryignał z ZX/Timexa tylko ze sterowaniem Kempstonem. Ewentualnie inny sposób jak to osiągnać. Z góry dziękuję za wszelką pomoć. I przapraszam za rozpisanie się. Dodam, że rejestrowałem się dość dawno na tym forum, ale pisanie wtedy tutaj wymagało potwierdzenia konta, na którą się nie doczekałem powiadomienia mailowego, spróbowałem więc ponownie teraz i na szczęście mogłem napisać tutaj post :) Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 2013.06.26, 16:49:39 wysłana przez olesio »

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.06.27, 15:22:13 »
Najprościej będzie chyba jak zgłosisz na tym forum (albo na WoS) prośbę o przerobienie "JJ" na Kempstona.
Z drugiej strony to trochę dziwne, że wersja oryginalna "JJ" nie działa z tym programem przerabiającym na Kempston.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

olesio

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.06.27, 17:07:44 »
Dziękuję za odpowiedź. Kombinowałem tak, że programem Taper zmieniłem nazwę w obrazie TZX, po czym emulatorem EP128EMU2 wgrałem oba z obrazów taśmy w trybie rzeczywistym, bo nie udawło mi się tego zrobić w RealSpec. Niestety wgranie tego programu nic nie pomogło. Gra nie reaguje na Kempston. A ten ustawiony mam dobrze, bo sprawdziłem w tym czasie na innej grze, jak na przykład "Kane". Założyłem konto na forum WoS. Jednak czekam na dopuszczenie mnie tam do postowania. A w którym dziale można to zgłosić tutaj? Ktoś by się mógł tego podjąć? Wiem, że są dostępne źródła tej gry w asm, ale ja ani tego zmienic ani przekompilować nie potrafię.

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.06.27, 17:49:01 »
Myślę, że dział GRY jest OK.
A tak przy okazji, to czy "JJ" nie ma możliwości sterowania innym joystickiem (np. Sinclair, Cursor)? Jeśli ma, to ustaw taki w emulatorze.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.06.27, 18:39:03 »
Nie ma, ale jest na 100% przerobiona wersja na joya.
Ja gram na klawiszach - jak w Dooma.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.06.27, 19:13:26 »
Jeśli chcez po prostu pograć na emulatorze strzałkami to możesz użyć tej rosyjskiej wersji:

http://trd.speccy.cz/gamez/j/JUMPING_.ZIP

Wciśnij spację by wybrać Sinclair Joystick a potem Enter by zacząć grę

olesio

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.06.27, 23:08:46 »
@Gryzor: wiem, że w czasach świetności ZX Spectrum, mój brat który jest sporo starszy ode mnie wtedy znał się na tym komputerze trochę niż grający w gry małolat i chyba próbował przerobić JJ na Kempston.

Niestety o ile pamiętam też to nie działalo. Za pewne posiłkował się opisem w Bajtku. Ja wklepałem mozolnie podany kod pod RealSpecem ze skanu "Bajtka" w djvu - konkretnie numer 05 / 1988. Kod podany był w artykule "Z klawiatury na Joystick (2)" - na stronie 13. I mam go zapisanego jako z80. Jednak nie wiem co z tym dalej zrobić. Podane są też w drugim kroku przerabiania poke'i, chyba do wpisania pod Copy-Copy. Mam ten copier, zdobyć go nie trudno, ale jak wszystko scalić "do kupy" żeby to zadziałalo?

O ile to na pewno sprawna metoda i na pewno nie istniała jakaś inna wersja JJ, na której to testowano. Także jakby ktoś z Was miał jednak sprawną wersję na Kempstona, to dajcie mi proszę znać. A i napiszę jeszcze w dziale Games na WoS kiedy zaakcaptują moje konto.

@RafalM: wybacz mi moją lamerskośc, ale jak używac takich plików *.scl? Pierwszy raz się z takowym spotykam. Da się to przekonwertować na przykład na z80/tzx i uruchomić pod ZX Marvinem na Androidzie? Bo jak widzę obsługuje on również Sinclaira, więc może było by to jakieś rozwiązanie i dało by się w to grać pod współczesnymi emulatorami bez względu na platformę oraz system operacyjny.
« Ostatnia zmiana: 2013.06.27, 23:15:25 wysłana przez olesio »

olesio

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.06.28, 08:27:09 »
Nie mogę coś edytować. Dlatego dam tylko Wam znać, że perfekcyjnie pomógł mi FrankT na forum WoS. Dziękuje za nakierowanie na nich i odpowiedzi w tym temacie. Zmodyfikowany z80, w którym również wciskanie Entera zostało zastąpiane fire'm Kempstone'a jest na http://olesio.eu/zx - a inne obrazy jak tzx i opis FrankaT jest w wątku pod adresem: http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=44245 :)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.06.28, 10:05:22 »
A ja z czystej ciekawości ściągnąłem te źródła i zrobiłem po swojemu...
- nie działa na Spectrum 16k ;)
- nie ma oryginalnego loadera - gra odpala się od razu po załadowaniu
- na starcie sprawdza obecność kempstona i jeśli go nie ma to się nie będzie kaszanić
- działa na joystick - skok to ruch w górę albo fire
- działa na starym układzie klawiszy i...
- wciskając 2 (ramka na chwilę zmienia się na niebieską) przełącza układ klawiatury na...
- O w lewo, P w prawo, SPACJA skok
- wciskając 1 (ramka na chwilę zmienia się na czarną) przełącza układ klawiatury na standardowy (SPACE, SYMBOL, CAPS)

A całość zajęła jakieś 15 minut ;)

Swoją drogą to jedna z tych gier, w które nigdy nie potrafiłem jakoś sensownie pograć ;)

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.06.28, 18:10:10 »
Aż przetestuję ;)
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

olesio

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.06.29, 10:31:24 »
@matofesi: ciekawa jest i Twoja modyfikacja, później ją potestuje. Póki co jednak pójśc w końcu się zdrzemnąć po nocce, a nie siedzieć na necie :) A i jeżeli już robiłeś takie modyfikacje to przy wykryciu Kempstona mógłbyś dodac tak, jak FrankT zrobił na moją prośbę, że po przegranej lub następnym levelu, nie musimy naciskać ENTER'a tylko również fire. Jeżeli się da możesz dać fire jako altenratywę dla Entera. Co do Jumping Jacka, to na emulatorach i klawiaturze gra się fajnie. Jednak w pracy pograłem chwilę na tablecie i pod emulatorem Marvin na Androidzie, ustawiłem lewo/prawo na przyciski zmiany głośności, wyłaczając ekranowy joystcik bo akurat w przypadku tej gry sporo zasłania pola gry, zostawiłem tylko fire po prawej. No i niestety przyciski głośności są u mnie na dole ale nieco dalej od lewej krawędzi, więc trochę się nienaturalnie trzyma tablet i męczy się lewa dłoń. I pograłem trochę, ale ledwie doszedłem do drugiego etapu. Trochę reakcja na fire jest spóźniona. Muszę chyba się skontaktować z autorem Marvina i zasugerować mu aby jak w emulatorze Amigi pisanym pod SDL na Androida, również w Marvinie, który pisany pod SDL chyba nie jest, ale fajnie by było móc reguloiwać wielkośc i przeźroczystość ekranowego joysticka. Niemniej jednak dziękuje Tobie za poświęcony czas na modyfikacje tej kultowej dla mnie gry, która jest tylko pewnie okolo roku młodsza ode mnie i była pierwszą, którą katwaliśmy z rodzinką na Timexie dawno temu :)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #11 dnia: 2013.07.01, 08:45:42 »
Ok. Poprawiona wersja - FIRE działa jak ENTER między rozgrywkami. A dodatkowo...
3 - włącza/wyłącza wieczne życie
4 - włącza/wyłącza odporność na "stwory"
« Ostatnia zmiana: 2013.07.04, 09:40:45 wysłana przez matofesi »

Kiv_Master

  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.07.08, 09:12:53 »
Ok. Poprawiona wersja - FIRE działa jak ENTER między rozgrywkami. A dodatkowo...
3 - włącza/wyłącza wieczne życie
4 - włącza/wyłącza odporność na "stwory"

Fajnie trainer w Jumping Jack   :P
Timex 2048 + mp3player :)

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: "Jumping Jack" i "Joystick Conversion Tape 3"
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.07.27, 10:31:42 »
Wczoraj opdaliłem na Timexie - działa elegancko - dzięki!!!
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464