Autor Wątek: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video  (Przeczytany 20667 razy)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
"Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« dnia: 2012.10.28, 16:17:18 »
Zrobilem male Video
http://www.youtube.com/watch?v=77DeY5YkahE
SPIN mi niestety muzyke przy nagrawaniu zjeb... A szkoda bo bardzo fajny Soundtrack od Yerzmyeyego.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #1 dnia: 2012.10.28, 16:21:38 »
Ciekawie się zapowiada. Czekam na grywalną wersję.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #2 dnia: 2012.10.28, 22:13:25 »
Ciekawie się zapowiada. Czekam na grywalną wersję.
Na swieto zmarlych chce wydac preview z kilkoma levelami.
Chcialem sie troche pobawic swiatlem na Spektrumie, i postraszyc male dzieci ;).
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #3 dnia: 2012.10.29, 09:16:30 »
Fajnie się ta gra zapowiada ;) Ze screenshotów, które ukazały się w wywiadzie, można było coś już wywnioskować, ale filmik pokazał nieżly potencjał tej gry ;) Czekam z niecierpliwością ;)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #4 dnia: 2012.10.29, 13:48:17 »
Fajnie się ta gra zapowiada ;) Ze screenshotów, które ukazały się w wywiadzie, można było coś już wywnioskować, ale filmik pokazał nieżly potencjał tej gry ;) Czekam z niecierpliwością ;)
Dziekuje. Wiem ze z screenshotów trudno bylo wywniaskowac duzo o tej grze, bo prawie nic nie widac. Wiesz, ja lubie eksperymenty i dlatego chcialo mi sie przyspieszyc pisanie tej gry aby zobaczyc czy to bedzie jako gra funkcjonowac (Nie stawiam chetnie na martwego konia). No i wyglada na to ze bedzie. Moze jeszcze w tym roku wypuszcze...
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #5 dnia: 2012.10.29, 14:54:26 »
Jak na grę w BASICu (skompilowaną) to całkiem ładnie to chodzi. Nie spodziewałbym się, że tak płynne to będzie. Zapowiada się ciekawie, choć nie do końca łapię ideę... Trzeba wszystkie świeczki zapalić?
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #6 dnia: 2012.10.29, 23:45:37 »
Jak na grę w BASICu (skompilowaną) to całkiem ładnie to chodzi. Nie spodziewałbym się, że tak płynne to będzie. Zapowiada się ciekawie, choć nie do końca łapię ideę... Trzeba wszystkie świeczki zapalić?
Opanowalem ZX BASIC Compiler od boriela juz dosyc dobrze, i jedyny problem to nie predkosc, tylko ze zzera kupe pamieci bo Boriel na wszystko zrobil wlasne runtimes i prawie nie uzywa ROMu. Poza tym tez dosyc duzo uzywam InLine Assemblera i rozszezenie rozkazów. Powiem ze pierwsze próby byly gorsze bo wystarczaly dwie swieczki na ekranie, i juz bylo slow motion. Pozatym to swiatlo chodzilo troche opóznione od charakterki. Wiec uzylem trick nr 2 i wyliczam oswietlenie swieczek w pamieci tylko raz, a nie za kazdym krokiem. Tak dlugo optymowalem az gra chodzila wystarczajaco szybko, nawet jak swiatla sa obliczane modelem RGB (Przedtem jedynie jasniejszy attrybut uzywalem, ale to nie pasowalo tak dobrze).
W tej grze chodzi, jak prawidlowo mówisz, o to aby wszystkie swieczki zapalic w kazdym pomieszczeniu. Duchy sie pojawiaja i niekiedy zdmuchna swieczke, tez od tej dziewczyny (ma wtedy 10 sekund czasu aby zapalic swoja swieczke na innej, bo inaczej ja ciemnosc zlapie).
Sa tez Extra które mozna znalesc:
Zegarek: Dodaje 5 Minut czasu
Klepsydra: Przez nastepna minute sie duchy nie pojawiaja
Zapalka: Jak duch zgasi ci swieczke, to zapalka ci ja znowu zapali od razu
Swieczka: Jak twoja swieczka sie spali do konca, to sie ta nowa zapala i znowu sie ma czas
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #7 dnia: 2012.10.30, 00:55:54 »
Preview mozna pobrac z mojej Strony http://members.inode.at/838331/index.html
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #8 dnia: 2012.10.30, 10:38:17 »
Nieźle to schowałeś na stronie Leszku :)

Tutaj link bezpośredni
http://members.inode.at/838331/zx/Yumiko%20in%20the%20haunted%20Mansion%20Preview.zip

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #9 dnia: 2012.10.30, 11:12:48 »
Nieźle to schowałeś na stronie Leszku :)

Tutaj link bezpośredni
http://members.inode.at/838331/zx/Yumiko%20in%20the%20haunted%20Mansion%20Preview.zip

Alez Rafale, szukanie na tej stronie to przeciez nalezy do zabawy ;).
Link pezposredni byl mi troche za dlugi.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #10 dnia: 2012.10.30, 11:45:38 »
Znalazłem preview bez problemu, aczkolwiek mógł to być zbieg okoliczności, bo mam włączone pokazywanie linków.

Muzyka robi niezły klimat dla gry ;)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #11 dnia: 2012.10.30, 13:33:30 »
Znalazłem preview bez problemu, aczkolwiek mógł to być zbieg okoliczności, bo mam włączone pokazywanie linków.

Muzyka robi niezły klimat dla gry ;)
Jak bedzia pelna wersja gry gotowa, to linki do nowych gier beda od razu widoczny, bo chce troche ta moja strone lekko polepszyc.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #12 dnia: 2012.10.30, 13:50:18 »
Ładne jest. Nawet bardzo ładne. Ale niestety trochę odczucie psuje wyłażący na brzegach BASIC - np. jak się światło zapala (rozumiem, że chodzi o błyskawicę) to się nie można ruszyć i robi to takie sobie wrażenie.

Ale mimo wszystko - jak wyjdzie finalna wersja to nie omieszkam pograć :)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #13 dnia: 2012.10.31, 02:10:45 »
Ładne jest. Nawet bardzo ładne. Ale niestety trochę odczucie psuje wyłażący na brzegach BASIC - np. jak się światło zapala (rozumiem, że chodzi o błyskawicę) to się nie można ruszyć i robi to takie sobie wrażenie.

Ale mimo wszystko - jak wyjdzie finalna wersja to nie omieszkam pograć :)
Masz naturalnie racje. Ale to z zatrzymywaniem sie to nie jest problem BASICa. Gdybym mial wiecej pamieci to móglbym procedurke duchów zmienic. Musze jeszcze troche optymizacji zrobic. Juz troche przerobilem na Assembler i przez to troche pamieci odzyskalem.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #14 dnia: 2012.11.05, 20:17:23 »
Dobry pomysł. Przydało by się tylko sterowanie kempstonem lub chociaż definiowanie klawiszy.
AY Music, ULA plus.