Jak na grę w BASICu (skompilowaną) to całkiem ładnie to chodzi. Nie spodziewałbym się, że tak płynne to będzie. Zapowiada się ciekawie, choć nie do końca łapię ideę... Trzeba wszystkie świeczki zapalić?
Opanowalem ZX BASIC Compiler od boriela juz dosyc dobrze, i jedyny problem to nie predkosc, tylko ze zzera kupe pamieci bo Boriel na wszystko zrobil wlasne runtimes i prawie nie uzywa ROMu. Poza tym tez dosyc duzo uzywam InLine Assemblera i rozszezenie rozkazów. Powiem ze pierwsze próby byly gorsze bo wystarczaly dwie swieczki na ekranie, i juz bylo slow motion. Pozatym to swiatlo chodzilo troche opóznione od charakterki. Wiec uzylem trick nr 2 i wyliczam oswietlenie swieczek w pamieci tylko raz, a nie za kazdym krokiem. Tak dlugo optymowalem az gra chodzila wystarczajaco szybko, nawet jak swiatla sa obliczane modelem RGB (Przedtem jedynie jasniejszy attrybut uzywalem, ale to nie pasowalo tak dobrze).
W tej grze chodzi, jak prawidlowo mówisz, o to aby wszystkie swieczki zapalic w kazdym pomieszczeniu. Duchy sie pojawiaja i niekiedy zdmuchna swieczke, tez od tej dziewczyny (ma wtedy 10 sekund czasu aby zapalic swoja swieczke na innej, bo inaczej ja ciemnosc zlapie).
Sa tez Extra które mozna znalesc:
Zegarek: Dodaje 5 Minut czasu
Klepsydra: Przez nastepna minute sie duchy nie pojawiaja
Zapalka: Jak duch zgasi ci swieczke, to zapalka ci ja znowu zapali od razu
Swieczka: Jak twoja swieczka sie spali do konca, to sie ta nowa zapala i znowu sie ma czas