forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRAFIKA => Wątek zaczęty przez: Remi w 2017.09.08, 08:02:08

Tytuł: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2017.09.08, 08:02:08
Cześć,

znalazłem w internecie na stronie gyron.pl wpis o nazwie Gyron Game - Interview  zawiera on bardzo ciekawy wywiad z Twórcami Gyrona. Wynika z niego, że gra zawiera w swoim kodzie procedury graficzne znacznie przyśpieszające rysowanie. Może ktoś zajmował się tą grą od strony jej deasemblacji. Jest tam także dostępny  Remake  z kodem źródlowym działający pod Dos i WinDos zrobiony przez czeskiego matematyka.

na stronie gyron.pl w menu po prawej stronie ekranu znajduje się opcja GYRON można w niej znależć kilka wpisów o grach trylogii GYRON (Gyron Atrium Gyron Necropolis Gyron Arena). Są tam dostępne mapy oraz sposoby przejścia - walkthrough  oraz wywiad z autorami gry oraz pierwszy remake tej gry działający pod systemem operacyjnym DOS lub WinDos na PC autorstwa czeskiego matematyka.

Miłej Zabawy
REMI
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2017.09.08, 08:22:28
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2017.09.08, 09:27:09

A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2017.09.08, 09:34:21
Okazuje się, że autor gry Tau Ceti Pete Cooke skorzystał z pomysłu zastosowanego w Grze Gyron polegającego na szybkim wypełnianiu wnętrza koła za pomocą tablic z długościami linii - https://gyron.wordpress.com/2016/06/03/superb-games-from-old-times
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: tooloud w 2017.09.08, 09:50:59
ja nie zapomniałem - jedna z pierwszych upolowanych w bigboxie gier :)

https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/ (https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/)

dzięki Remi za linka, poczytam sobie, dla mnie gra-legenda, bo "na ATARI nie było" :)
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2017.09.08, 14:32:03

A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/ (https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/)

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU

Blog http://icereijo.com/a-circle-algorithm-for-zx-spectrum/ - przydatne informacje o algorytmie rysowania okręgu,  blog opisuje także procedurę rysowania punktu.
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2017.09.08, 16:39:00
https://github.com/ibancg/zxcircle/blob/master/zxcircle.asm - tutaj znajdziemy procedurę rysowania punktu - Point (x,y) routine
Tytuł: Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Wiadomość wysłana przez: Remi w 2019.03.03, 20:09:26
W Grze Gyron podczas gry stałe miga ekran radaru, było to spowodowane zapewne koniecznością wyświetlania 3 kolorów w kwadracie 8 na 8. Czy przy obecnych technikach programowania z zastosowaniem silników lub innych rozwiązań możliwe byłoby ominięcie tego ograniczenia ?