Autor Wątek: RetroKomp 2014 w Gdańsku  (Przeczytany 15646 razy)

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2014 w Gdańsku
« Odpowiedź #45 dnia: 2014.11.11, 20:06:16 »
W tym roku byłem pierwszy raz ze swoim "gumiakiem", niestety w zeszłym roku ze względu na reanimacje ZXa i FDD3000 byłem sam ale impreza równie udana. Trzeba za rok stworzyć jakiś mocniejszy team ZX maniaków bo amigowcy i atarowcy nas wyparli:)

Oj tam, ekipa speccy.pl była mocno widoczna, było na czym pograć, a na demoshow był stuff ZX-a (i Timexa :)). Poza tym pamiętajcie, że w zeszłym roku opanowaliscie zarówno RetroGameCompo, jak i konkursy scenowe :)

Tygrys: za rok to wpadasz z demem :)
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

sachy

  • ***
  • Wiadomości: 102
  • Miejsce pobytu:
    Earth, Solar System
Odp: RetroKomp 2014 w Gdańsku
« Odpowiedź #46 dnia: 2014.11.12, 22:24:03 »
RetroKomp 2014: Podsumowanie i podziękowania

Minęło parę dni (odespałem) odebrałem Wasze uwagi i teraz czas na moje podsumowanie.

Ogólnie RetroKomp 2014 okazał się udaną imprezą, zrealizowaliśmy praktycznie wszystkie punkty programu (oprócz wykładu o DigiBooster - Krashan, życzymy zdrowia!). Imprezę odwiedziło ok. 330 osób, z czego kilkadziesiąt zostało na "Noc Z Demosceną". Zgodznie z zapowiedzią miejsca wystawowego było znacznie więcej - tyle że zostało wolne jakies 10-15%. Rozumiem, że po poprzednich latach gdy miejsca brakowało część ludzi zostawiła swoje sprzęty w domu, jednak jak widać uczymy się i poprawiamy niedociągnięcia - zapraszamy wystawców w 2015r.

W tym roku, z racji zakładanego braku party scenowego "LOAD ERROR", główny nacisk położyliśmy na ciekawą zawartość merytoryczną RetroKomp (w tym również scenową - spotkanie z QRT) oraz dużą atrakcję w postaci koncertu Władysława Komendarka wraz z możliwością zadania pytań artyście podczas prawie godzinnej pogadanki. O ile sam koncert i muzyka tego artysty może być momentami trudna, to spotkanie z legendą polskiej muzyki elektronicznej wzbudziło duże zainteresowanie. Po koncercie długo trwały jeszcze rozmowy i sesje fotograficzne z panem Władysławem, który okazał się być bardzo fajnym i kontaktowym człowiekiem (dziekujemy!).

Dobrze sprawdził się pomysł z "food-track'iem", czyli wyniesienie stoiska z jedzeniem poza budynek - zyskaliśmy dzięki temu sporo miejsca i pozbyliśmy się niechcianych zapachów, nadal utrzymując mozliwość łatwego zakupienia posiłku na miejscu imprezy (jedyna uwaga - brakowało menu wegetariańskiego, zanotowane). W konkursach Łamaczy Joystick'ów można było zdobyć bony o wartości 500zł, do realizacji w całym kraju w sklepach Cropp.

Co do samych wykładów podobały się wszystkie a szczególnie wspominkowy wykład o programie SONDA oraz spotkanie z praojcami sceny C64/Amiga - grupą QUARTET. Pogadanka z QRT spodobała się również ludziom z innych scen komputerowych, więc uważam ten punkt programu za naprawdę udany. Przy okazji warto wspomnieć o naszej "nowej, świeckiej tradycji" - czyli wyróżnieniu "RetroKOMP Star Award", które to mamy w planie wręczać co roku osobom, grupom, projektom, firmom lub instytucjom - które "na przestrzeni dziejów" miały jakiś naprawdę istotny wkład w tematy związane z naszymi ulubionymi "retro-maszynami". W tym roku uhonorowaliśmy grupę QUARTET, która  otrzymała od nas statuetkę z logo grupy, wydrukowaną na drukarce 3D. Co roku planujemy właśnie "custom'ową" wersję tego wyróżnienia - dostosowaną do postaci wyróżnionego.

Całkiem udana okazała się "Noc Z Demosceną", gdzie oprócz demek z róznych platform (w tym z tych trochę "niecodziennych" jak dema dedykowane dla C=264, Timex czy Atari Falcon) przede wszystkim można było sobie pogadać między sceniarzami o scenowych tematach - widziałem kilka grupek żywo dyskutujących zarówno o scenie w PL, jak i o planach nowych produkcji. Tu znów była szansa na luźniejsze rozmowy z QRT, jak również możliwość poskakania w trakcie setów serwowanych przez ARRGH!BYTE.

Odnośnie kontynuacji - odebrałem sporo sygnałów, że brakowało jednak "normalnego scenowego party" (z compos, vote-sheets, itd.) oraz że bardzo brakowało RGC (Retrokomp Game Compo - konkursu na nową grę na stare platformy), czyli tego zestawu, który był w zeszłym roku. Czy damy radę zorganizować "RK-LE'2015" to w dużej mierze zależy jak tegoroczną edycję oceni miasto Gdańsk oraz GAK, ale wszystko wydaje się być ok, mimo lekko miejszego udziału "wystawców z zewnątrz" czyli ludzi z własnym sprzętem a nie należących do organizatorów (GAK postarał się o udostepnienie większej powierzchni a nie została ona zapełniona). Kolejna sprawa to sponsorzy nagród oraz wsparcie zespołu organizacyjnego (RK-LE Team). Mile widziane również pomysły i sugestie co warto zawrzeć w programie przyszłorocznej imprezy - najlepiej poparte czynem (współudziałem w realizacji). Ja ze swojej strony deklaruję chęć zorganizowania znów edycji 2-cześciowej, w takim samym kształcie jak w 2013 czyli otwarty RetroKomp (musi być) oraz półzamknięty, scenowy LOAD ERROR (wiadomo) i o ile będzie wsparcie środowiskowe oraz sponsorzy nagród (do RGC - myślę że się uda) to nie widzę w tym wiekszego problemu. Natomiast 2-częściowa edycja jest zawsze bardziej wymagająca organizacyjnie, więc i wsparcie musi być odpowiednie, ale dzięki ludziom sprawdzonym już w poprzednich 3ch latach (RK-LE Team!) wiemy, że jest to dla nas wykonalne.


PODZIĘKOWANIA:

Przygotowanie takiej imprezy trwa ponad pół roku (2-częściowej jeszcze dłużej) i nie jest możliwe bez zaangażowania dużej ale i zaufanej/sprawdzonej/odpowiedzialnej grupy osób. Wszyscy ci ludzie robią to po godzinach, w czasie nieraz "wynegocjowanym od rodziny" i to non-profit - nieraz inwestując własne środki sprzętowo-pieniężne by dany punkt programu zrealizować. Biorą też na siebie odpowiedzialność by z zadania się wywiązać na najwyższym poziomie (nie ma lipy), dlatego bardzo serdecznie im DZIĘKUJĘ:

* Ogromne podziękowania należą się Miastu Gdańsk, Scenie muzycznej GAK oraz Tomkowi Maciukowi (SM-GAK) za całą pracę organizacyjno-promocyjną, infrastrukutalną i ogarnięcie finansów oraz całej koniecznej biurokracji. Bez Tomka nie byłoby imprezy;

* Wielkie dzięki dla Sebastiana Bachoo Stecewicza i inicjatywy www.SaveTheFloppy.com za sponsoring i wykupienie praw licencyjnych do materiałów TVP, które zostały wykorzystane we wspominkowym wykładzie o programie SONDA. Bachoo na moją prośbę bez wahania wsparł ten pomysł i tylko to umożliwiło jego realizację;

* Wielkie podziękowania dla gdańskiego Muzeum starych komputerów z Technikum Łączności oraz koszalińskiego muzeum retro-elektroniki ElKom, za przygotowanie wykładów o wytworach polskiej myśli elektronicznej, jak i ekspozycje dużej (i cieżkiej) ilości eksponatów;

* Wielkie podziekowania dla grupy QUARTET (JemaSoft, Hi-Man, Polonus) oraz Silver Dream'a - praojców sceny C64/Amiga, za przybycie i niezapomniane spotkanie z nami, pełne opowieści, anegdot i szczegółów technicznych oraz za przyjacielska postawę na całej imprezie;

* DJ'owi ARRGH!BYTE za urozmaicenie "Nocy Z Demosceną" swoimi setami;

* Bartek Yolk - za przygotowanie i przeprowadzenie udanego wykładu o Sondzie, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* TomRain - za bardzo fajny wykład o Bajtku, pomocy przy "Łamaczach Joystick'ów" jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną";

* Tfardy - za współudział w wykładzie o Bajtku, pomocy przy prowadzeniu profilu FB jak i wsparciu przy realizacji "Nocy Z Demosceną" oraz za całkowite wsparcie imprezy w wielu aspektach (tylu że aż cieżko wszystko wymienić - dzięki!);

* Mirek_1987 - za prezentację owianej legendą polskiej gry Legion;

* Marek Trojanowicz (Troya) - za przygotowanie i przeprowadzenie wykładu o grze BOKS (ZX, 1987);

* Floating Coders - za pokazanie postępów prac nad nowymi grami na Amigę (Castle Hack i Villages);

* Grey/MSB za wsparcie "Nocy Z Demosceną" swoim cennym (i uruchamianym ;) Atari Falcon;

* V-12/TX - za przygotowanie merytoryczne i przeprowadzenie pogadanki z QRT;

* Drygol/LMS & Johny/LMS - za wymyslenie i wyprodukowanie "RetroKOMP Star Award";

* Sim1/WT+RSE+LMS+TTN - za oprawę graficzną strony www oraz logo imprezy;

* Mccnex/WT+LMS - za wsparcie i współorganizację całej imprezy, uruchomienie serwisu www, FB, wykonanie plakatu i dyplomów oraz niezliczalną ilość ważnych rzeczy;

* Cichy/Raybeez - za perfekcyjną robotę administracyjną www/serwer/forum RK;

* Johny/LMS za współorganizację całej imprezy - począwszy od stworzenia materiałów video  (rozszyfrowanie czołówki Sondy), przez prezentację-podkład do spotkania z grupą Quartet jak i nawiązanie kontaktu przekonanie do wystąpienia QRT na RK'14 oraz wzięcię na siebie całej masy różnych zadań organizacyjnych (również ciężkich zadań nocnych) - wielkie dzieki!

Oraz:

* Piter K., Traq, String/Agenda, At0m/LMS, Gepard/LMS, Szeryf/LMS, PitB, AdamK/LMS, Lotharek, Stryker - za różnorakie wsparcie i kompaniję (serdecznie przepraszam jeśli ktoś pomógł a ja to tutaj przeoczyłem - jednak bardzo dziękuję).

Dzięki wielkie Wszystkim za udział (który też jest swoistą pomocą dla nas, że to co robimy ma sens) i mam nadzieję - do zobaczenia jesienią przyszłego roku, mam nadzieję na:

"RetroKomp/LOAD ERROR 2015" :)

Pozdrawiam,
Sachy/WT+RSE+LMS
(RK main org)


Pamiątkowa "słit-focia" z RetroKomp'14 :)



Od lewej: Silver Dream, Drygol/LMS, Johny/LMS, Lotharek, Hi-Man/QRT, JemaSoft/QRT, Sachy/WT+RSE+LMS, V-12/TX i Polonus/QRT.

Zdjęcie robił Tfardy (na speccy.pl znany jako "meckert") - Lotharkowym ajfonem.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4305
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2014 w Gdańsku
« Odpowiedź #47 dnia: 2014.11.12, 22:54:09 »
Dzięki za tą relację ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3126
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: RetroKomp 2014 w Gdańsku
« Odpowiedź #48 dnia: 2014.11.15, 12:23:13 »
A tu filmik z podobnej (większej) imprezy sprzed miesiąca w Manchesterze, gdzie królowały automaty. :)
https://www.youtube.com/watch?v=NvicGEevJ9g
Coś być musi do cholery za zakrętem.