Autor Wątek: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013  (Przeczytany 16544 razy)

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« dnia: 2013.02.07, 17:57:55 »
Multiplatformowi Bracia i Siostry!

Grupa DiNX PROJECT i Nadmorscy Przyjaciele z ogromną radością mają zaszczyt zaprosić Was wszystkich (niezależnie od tego jaki totem czcicie najbardziej) na 36-godzinny skok w przeszłość, w okolice lat 80-tych i 90-tych oraz w krainę doznań artystycznych zwanych potocznie demo-sceną. Niniejszym więc ogłaszamy, że 26-27.10.2013 odbędzie się w Gdańsku impreza z podwójnym doładowaniem (200% normy):

RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013

czyli 2ga edycja spotkania użytkowników retro-komputerów oraz demo-scenowe multiplatformowe party, jakie pamiętacie z dawnych lat (na część 2gą będzie obowiązywała pre-rejestracja na forum imprezy). Do naszej dyspozycji jest cały ośrodek Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury wraz z całą infrastrukturą (BigScreen'y, profesjonalne oświetlenie i nagłośnienie, parking, dodatkowe sale - sleep room, kuchnia, itp.).

W trakcie LOAD ERROR C-Party przewidujemy demo/intro/gfx/msx/etc. compos na wszystkie retro-platformy, od ZX81,A8,C=,CPC,GBC,MSX po Atari Falcon i Amigę 1200/060 czy Sega DC/PSX (w zależności od zgłoszeń). Prace konkursowe zostaną podzielone na kategorie "wydajnościowe" docelowej platformy, więc demo na A500 nie będzie konkurować z produkcją na high-end'owy konfig. Każda praca otrzyma swój splash-screen opisujący wymagania sprzętowe i o ile konfig będzie w miarę standardowy - zostanie uruchomiona z Real-Hardware.

Przewidywane są ciekawe atrakcje (live events) oraz konkretne nagrody w konkursach. Mamy już 2 wstępne deklaracje demo-produkcji na tą imprezę. Czekamy na Was - podejmiecie rękawice?

Więcej szczegółów wkrótce, na powstającej stronie www imprezy. Tymczasem zapraszamy na forum informacyjne: http://www.retrokomp.ppa.pl/forum
Można tam zadawać pytania organizatorom i rejestrować swój udział.

Zapraszay!
RK-LE'13 Team.

PS1: Obecność "PC/new gen consoles" w żadnej formie (w tym compos) nie jest przewidziana, ze względu na zdecydowanie retro charakter imprezy.

PS2: Foto-relacja z RetroKompa 2012: http://www.youtube.com/watch?v=NLkEkEvY8hE

Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/129706897202513
« Ostatnia zmiana: 2013.02.10, 15:46:44 wysłana przez meckert »
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.02.08, 08:37:47 »
Ostatnio jest tyle imprez, że bardzo ciężko wesprzeć każdą z nich.
Postaram się jakieś napisać. ;)

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.03.06, 21:06:47 »
Edit: aktualizacja na prośbę meckerta.

OGOLNE INFORMACJE

Majac na uwadze wydajnosc poszczegolnych platform konkursy skategoryzowalismy pod wzgledem wydajnosci w 3 grupach "bitowych": 8, 16 oraz 32 z wylaczeniem komputerow PC oraz nowoczesnych konsol.

Dodatkowo przeprowadzimy WILD COMPETITION, do ktorego mozna sie zglaszac z pracami nie mieszczacymi sie w ramy innych konkursow.

W kazdej grupie wymienilismy podstawowe oraz opcjonalne maszyny, na ktorych zostana przeprowadzone konkursy. Jesli chcesz zglosic prace na hardware, ktorego nie ma na liscie, mozesz poprosic nas o udostepnienie go lub przyjechac z wlasnym sprzetem. Pamietaj jednak, aby kontaktowac sie w takich sprawach odpowiednio wczesnie.

Dla wygody uczestnikow party kazda z prezentowanych prac bedzie opatrzona plansza informacyjna wyswietlana na bigscreenie pomiedzy produkcjami lub na ekranie pomocniczym w trakcie ich prezentacji.

UCZESTNICTWO W COMPOS'ach

Do udzialu w konkursach zapraszamy wszystkich, w tym:

- obecnych na party zglaszajacych swoje produkcje osobiscie
- nieobecnych na party ale posiadajacych w gronie uczestnikow osobe, ktora bedzie ich reprezentowac przy zglaszaniu produkcji oraz ewentualnym odbiorze nagrody
- nieobecnych i nie posiadajacych osoby reprezentujacej na party; w takim przypadku reprezentowac Was beda organizatorzy, ktorzy jednoczesnie biora na siebie pelna odpowiedzialnosc do wyslania Wam wygrancyh nagrod za posrednictwem Internetu lub/i poczty ale odbedzie sie to na Wasz koszt.

NAGRODY i KONKURSY A ILOSC ZGLOSZONYCH PRAC

Do "pelnego" przeprowadzenia konkursu wymagamy minimum trzech prac. Nagrodzimy wowczas miejsca od 1 do 3.

W przypadku zgloszenia tylko dwoch prac nagroda zostanie przyznana tylko zwyciezcy (lub zwyciezcom). Srodki przeznaczone na nagrody za miejsca 2 i 3 zasila pule nagrod w pozostalych konkursach. O proporcjach rozdzialu bedzie decydowac "popularnosc" (liczba uczestnikow) poszczegolnych konkursow. W takich sytuacjach zakladamy mozliwosc przyznawania nagrod rowniez za najwyzsze miejsca poza zwycieska trojka.

W przypadku braku lub tylko jednego zgloszenia compo nie odbedzie sie, praca zostanie przekazana do udzialu w WILD COMPETITION, a srodki przeznaczone na nagrody wyladuja w innych konkursach.

W zaleznosci od wielkosci niewykorzystanych na nagrody srodkow organizatorzy moga tez podjac decyzje o przeznaczeniu czesci kwoty na inne cele zwiazane z party (np. zakup pizzy, napoje).

SZCZEGOLOWE INFORMACJE O NAGRODACH PRZEWIDZIANYCH W COMPOS POJAWIA SIE PO UZGODNIENIU ZE SPONSOREM.

JAK ZGLASZAC PRODUKCJE

Przy zglaszaniu produkcji wymagamy od Was podania nastepujacych informacji:

- TYTUL i AUTORA lub AUTOROW (kod, muzyka, grafika, design).
- COMPO, w ktorym praca ma byc wystawiona.
- wszelkie dodatkowe informacje dotyczace sposobu uruchamiania, formatu itd.

Prace mozna zglaszac:

- e-mailem; w postaci archiwum w popularnym formacie (akceptujemy obrazy dyskietek, pliki wykonywalne, moduly, grafiki).
- na dyskietkach 5,25" lub 3,5" osobiscie lub za posrednictwem tradycyjnej poczty.
- na pendrive'ach, kartach CF, SD, CDROM i innych przenosnych nosnika za osobiscie lub za posrednictwem tradycyjnej poczty.

Zwrot nosnikow tylko na zadanie zglaszajacych i wylacznie do rak wlasnych po zakonczeniu konkursow. Nie bedziemy zwracac niczego za posrednictwem poczty. Pamietajcie o odpowiednim oznakowaniu swoich dyskietek, ktore chcecie odzyskac.

TERMINY ZGLASZANIA PRODUKCJI

Ostateczny termin zglaszania produkcji na konkursy mija bezpowrotnie wraz rozpoczeciem sie czesci konkursowej party, z uwzglednieniem czasu potrzebnego organizatorom na:

- sporzadzenie planszy informacyjnej
- zgranie na dyskietke, HDD lub karte SD (w przypadku urzadzen emulujacych stacje)
- przetestowanie pod katem poprawnosci uruchamiania oraz zgodnosci z kryteriami compo
- podlaczenie i przetestowanie sprzetu dostarczonego nam przez Was w przypadku produkcji na wlasny hardware

Brak mozliwosci przeprowadzenia wymienionych czynnosci "przygotowawczych" moze w skrajnych przypadkach skutkowac dyskwalifikacja (zeby nie bylo, ze nie przestrzegalismy!).

Dla zachowania porzadku organizacyjnego prosimy o oddawanie produkcji konkursowych mozliwie jak najwczesniej, najlepiej kilka dni lub nawet tygodni przed rozpoczeciem sie party.

GLOSOWANIE i WYNIKI

1. Kazdy uczestnik party ma prawo glosowac we wszystkich przewidzianych konkursach pod warunkiem wziecia udzialu w ich prezentacji.

2. Organizatorzy maja prawo uniewaznic glosy osob, ktorym udowodni sie nieobecnosc w sali glownej lub pomocniczej podczas prezentowania prac na ktore oddali swoje glosy.

3. Wszyscy zarejestrowani uczestnicy dostana od organizatorow ponumerowane formularze.

4. Numery formularzy beda odpowiadac numerom identyfikatorow.

5. Kazdy uczestnik party moze do glosowania wykorzystac wylacznie przypisany mu formularz.

6. Glosowanie jest dobrowolne, jesli nie chcesz brac w nim udzialu, powiedz to organizatorom. Twoj formularz zostanie komisyjnie zniszczony.

7. Wykrycie przez organizatorow proby glosowania na cudzym formularzu skutkuje uniewaznieniem wszystkich glosow oddanych przez osobe, ktora sie tego dopuszcza.

6. Kazdy kto otrzyma od organizatorow formularz jest za niego odpowiedzialny. Zgubienie go oznacza jednoczesne pozbawienie sie mozliwosci glosowania, wiec goraco zalecamy pilnowanie swoich votek.

7. Jedna osoba nie moze glosowac wiecej niz jeden raz na ta sama produkcje.

8. Glosowanie na prace swojego autorstwa nie jest dozwolone, aczkolwiek dopuszcza sie oddawanie glosow na prace kolegow z grupy pod warunkiem nieuczestniczenia w przygotowaniu tej pracy.

9. Glosowanie bedzie polegac na przyznaniu kazdej prezentowanej pracy oceny punktowej w skali od 0 do 10.

10. Oceny z taka sama iloscia punktow mozna przyznawac wielokrotnie.

11. Prace nie wymienione na formularzu dostaja 0 (zero) punktow.

12. W celu oznaczenia danej pracy na formularzu uzywamy jej numeru konkursowego, ktory bedzie wyswietlony na planszy informacyjnej. Mozna wpisac rowniez tytul i autora w taki sposob, ze nie bedzie to budzilo naszych watpliwosci.

13. Wypelnione formularze zostana zebrane przez organizatorow po odbyciu sie wszystkich konkursow w celu przeliczenia glosow i wylonienia zwyciezcow.

14. Za liczenie glosow bedzie odpowiedzialna specjalnie do tego celu powolana "komisja", do skladu ktorej wejda organizatorzy, przedstawiciel GAK/sponsora oraz losowo wybrane osoby z sali. Udzial uczestnikow party w komisji jest calkowicie dobrowolny ale zobowiazuje do zachowania wynikow w scislej tajemnicy do momentu ogloszenia wynikow.

15. Ogloszenie wynikow konkursow oraz uroczyste rozdanie nagrod zwyciezcom nastapi o godzinie wyznaczonej przez plan imprezy.

16. W razie watpliwosci i uwag co do sposobu glosowania prosimy o kontakt.

COMPOS'y

1. 8-BIT COMPETITIONS

Na potrzeby compos organizatorzy zapewniaja nastepujacy hardware:

Amstrad CPC 6128, stacja 3,5 cala + Parados / Schneider CPC 6128 + stacja 3,5 cala + Parados
Atari 65XE/800XL, SIO2SD
Commodore 64, stacja 1541-II / 1541 Ultimate
GameBoy Classic.
ZX 48k, AY

Opcjonalnie mozemy przygotowac rowniez Commoodore 16, Commodore +4, Commodore 128, Atari 800XL, Atari 130XE, MSX i inne modele osmiobitowcow. W takich sprawach prosimy sie z nami skontaktowac.

1.1 8-BIT DEMO COMPETITION

Maksymalna objetosc produkcji to 1 dyskietka DS DD albo 360kB (368640 bajtow) w przypadku konsol.

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie wynosi 10 minut. W przypadku dem zapetlonych lub zakonczonych tekstem z creditsami zastrzegamy sobie prawo do skrocenia czasu prezentacji. W niejasnych przypadkach bedziemy sie konsultowac z autorami, zeby uniknac nieporozumien.

1.2 8-BIT 4KB INTRO COMPETITION

Intro moze skladac sie wylacznie z pojedynczego pliku wykonywalnego a jego maksymalna objetosc produkcji moze byc rowna ale nie moze przekraczac 4096 bajtow.

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie to 10 minut z uwagami jak wyzej.

1.3 8-BIT CHIP MUSIC COMPETITION

Maksymalna objetosc nieskompresowanego pliku z muzyka: 16kB (16384 bajty).

Maksymalny czas prezentacji jednego utworu wynosi 4 minuty.

Formaty: plik wykonywalny wraz zalaczona wersja w postaci pliku z edytora, na ktorym praca zostala wykonana. W razie watpliwosci prosimy o kontakt.

1.4 8-BIT PIXEL GRAPHICS COMPETITION

Akceptujemy wylacznie pixel-art. Skany i konwersje z PC nie beda dopuszczane do konkursow. Praca musi dac sie wyswietlic na ktorejkolwiek z wymienionych compo-maszyn (bez rozszerzen pamieci i innych modow). Od autorow wymagamy rowniez informacji o sposobie wykonania (jaki software) oraz zaprezentowania 2-3 kolejnych etapow powstawania pracy.

Formaty: plik wykonywalny uruchamiajacy zglaszana produkcje. W razie watpliwosci prosimy o kontakt.

2. 16-BIT COMPETITIONS

Dostepny hardware:

Amiga 500, Kickstart 1.3, 1MB RAM (512kB Chip, 512kB Slow), stacja dyskietek, HxC
Atari STE, TOS 2.06, 1MB RAM, HxC
Gameboy Advanced
Sega Megadrive

Tak jak w przypadku maszyn 8-bitowych wszelkie dodatkowe informacje mozna uzyskac kontaktujac sie z organizatorami.

2.1 16-BIT DEMO COMPETITION

Maksymalna objetosc dema 1 dyskietka 3,5" DD lub 1MB (1048576 bajtow) dla konsol. W przypadku komputerow akceptujemy zarowno dema plikowe jak i NDOS (trackma).

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie wynosi 10 minut. W przypadku dem zapetlonych lub zakonczonych tekstem z creditsami zastrzegamy sobie prawo do skrocenia czasu prezentacji. W niejasnych przypadkach bedziemy sie konsultowac z autorami, zeby uniknac nieporozumien.

2.2 16-BIT 64K INTRO COMPETITION

Intro moze skladac sie wylacznie z pojedynczego pliku wykonywalnego a jego maksymalna objetosc produkcji moze byc rowna ale nie moze przekraczac 64kB (65536 bajtow).

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie to 10 minut z uwagami jak wyzej.

2.3 16-BIT 4K INTRO COMPETITION

Intro moze skladac sie wylacznie z pojedynczego pliku wykonywalnego a jego maksymalna objetosc produkcji moze byc rowna ale nie moze przekraczac 4096 bajtow.

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie to 10 minut z uwagami jak wyzej.

2.4. 16-BIT 4CH TRACKED MUSIC COMPETITION

Formaty: 4-kanalowe moduly w formatach trackerow dla Amigi i Atari ST. Objetosc modulow jest ograniczona iloscia dostepnej pamieci RAM w komputerach konkursowych z kategorii 16-bit (patrz wyzej). W tym konkursie akceptujemy rowniez 4-kanalowa muzyke "chipowa" w formatach takich jak AHX/THX, Future Composer i inne.

Przed dopuszczeniem do konkursu moduly zostana przebanane pod katem ilosci uzytych w nich sekwencji oraz zapozyczen. Akceptujemy sekwencje w rozsadnych ilosciach i pod warunkiem zmiksowania ich we wlasnym (np. programem Mod2Smp). W przypadku watpliwosci mozemy poprosic autora o przedstawienie sekwencji przed zmiksowaniem.

3. 32-BIT COMPETITIONS

Dostepny hardware:

Amiga 1200/060/66MHz, Kickstart 3.1, 64MB Fast RAM, najnowsza oficjalna wersja 68060.library oraz Setpatch. W kwestii doboru konkretnej wersji biblioteki/Setpatcha jestesmy elastyczni. Prosimy w takich sprawach odpowiednio wczesnie sie kontaktowac. Pozostale biblioteki, czcionki, sterowniki prosze traktowac jako niedostepne.

Kwestia dostepnosci na party Atari Falcona 060 jest na obecna chwile nieustalona (mozna przywiezc wlasny hardware).

Opcjonalnie mozemy udostepnic Amige 4000/060 z karta graficzna RTG.

3.1 32-BIT DEMO COMPETITION

Maksymalna objetosc GOTOWEJ DO URUCHOMIENIA (czyt. rozpakowanej) produkcji moze wynosic maksymalnie 20MB (20971520 bajtow).

Maksymalny czas prezentacji na bigscreenie wynosi 10 minut. W przypadku dem zapetlonych lub zakonczonych tekstem z creditsami zastrzegamy sobie prawo do skrocenia czasu prezentacji. W niejasnych przypadkach bedziemy sie konsultowac z autorami, zeby uniknac nieporozumien.

W przypadku Amigi 1200 demo bedzie uruchamiane z CLI po wystartowaniu komputera bez "startup-sequence" z uruchomionym Setpatchem.

3.2 32-BIT 64K INTRO COMPETITION

Intra moga sie skladac wylacznie z jednego pliku wykonywalnego, ktorego maksymalna objetosc moze byc rowna, ale nie moze przekraczac 64kB (65536 bajtow).

3.3 32-BIT 4K INTRO COMPETITION

Intra moga sie skladac wylacznie z jednego pliku wykonywalnego, ktorego maksymalna objetosc moze byc rowna, ale nie moze przekraczac 4096 bajtow.

3.4. 32-BIT MUSIC COMPETITION

Sprzet: Amiga 1200/060/66MHz z AHI/audio 16bit oraz Amiga 4000/060 z AHI/audio 16bit.

Formaty: wszystkie popularne formaty trackerow cztero lub wielokanalowych bez ograniczen co do ilosci kanalow o ile tylko komputer przeznaczony do odtwarzania bedzie w stanie poprawnie odegrac modul. W przypadku bardziej rozbudowanych produkcji mozemy byc zmuszeni do odtwarzania z obnizona jakoscia dla zapewnienia plynnosci odtwarzania.

Przed dopuszczeniem do konkursu moduly zostana przebanane pod katem ilosci uzytych w nich sekwencji oraz zapozyczen. Akceptujemy sekwencje pod warunkiem zmiksowania ich we wlasnym (np. programem Mod2Smp). W przypadku watpliwosci mozemy poprosic autora o przedstawienie sekwencji przed zmiksowaniem.

3.5. 16/32BIT PIXEL GRAPHICS COMPETITION

Do wyswietlenia grafik posluzy Amiga 4000 z karta RTG, jako backup bedzie A1200 z ukladami AGA.

Akceptujemy wylacznie pixel-art. Od autorow wymagamy zaprezentowania 2-3 kolejnych etapow powstawania pracy. Raytracingi, skany oraz kopie sa niedozwolone.

Formaty: ILBM, PNG, GIF i inne.

4. WILD COMPETITION

Oprocz wyzej wymienionego hardware zapewniamy dodatkowo konsole PSX i Sega DreamCast.

Chcac wziac udzial w tej konkurencji musicie sie upewnic, ze odpowiedni hardware bedzie na party. Jesli nie, musicie przyjechac z wlasnym.

Akceptujemy produkcje kazdego rodzaju (demo, intro, muzyka, grafika, animacja), uzywajace dopalaczy, rozszerzen, modyfikacji sprzetu z wylaczeniem komputerow PC oraz konsol nowej generacji.

W tym compo znajda sie tez wszystkie produkcje z konkursow, ktore sie nie odbyly ze wzgledu na zbyt niska liczbe zgloszen (patrz wyzej).

5. MULTI-PLATFORM 1K INTRO "SPECIAL" CONTEST

Bedzie to compo specjalne, w ktorym biora udzial wszystkie wymienione wyzej platformy plus te, ktore przywieziecie ze soba!

Maksymalny rozmiar pliku to 1024 bajty. Forma: plik wykonywalny lub bootblock (Amiga, ST).

---

W razie pytan, uwag i watpliwosci prosimy o kontakt. Im wczesniej tym lepiej.
« Ostatnia zmiana: 2013.03.09, 21:12:41 wysłana przez Tygrys »
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.03.06, 21:27:54 »
Dzięki za info!

Jakoś ekipy z innych parties mało się starają, aby poinformować o swoich planach. ;)

Póki co, nie deklaruję się, że coś powstanie na ZX z mojej strony na to party, aczkolwiek 'nigdy nie mówię nigdy'.

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.07.03, 19:06:11 »
Witam wszystkich forumowiczow!

Maly dla Was update odnosnie RetroKompa / LOAD ERROR 2013:

1. Odpalilismy strone WWW:

http://retrokomp.org/

2. Dla lubiacych FB Odpalilismy FAN PAGE:

http://www.facebook.com/RetrokompLoaderror

Od teraz wszelkie AKTUALNE info nt. RetroKompa i LE party bedzie mozna znalezc na stronie. Jest rejestracja, formularz kontaktowy (pytania/requesty/komentarze etc.), pelen wachlarz kompotow jakie chcemy przeprowadzic. Chcialbym szczegolna uwage zwrocic autorom gier na C64 na start naszego "RetroGameCompo", ktore odbedzie sie w ramach pierwszej, otwartej czesci (RK).

Na FB beda wrzucane ciekawostki, fotki, filmiki i inne rzeczy zwiazane z tematem RKLE.

Zapraszam w imieniu sztabu organizacyjnego RKLE!
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.08.22, 10:01:26 »
Tak z ciekawości... Jak organizatorzy rozumieją określenie 'port' gry? Co taka gra musi w sobie mieć, aby była określana 'portem' ?

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.08.22, 14:51:42 »
Cytuj
11. Dopuszczalne są porty z innych platform, o ile wcześniej gra nie była dostępna na platformie docelowej, niedopuszczalne są porty gier na Amigę z wykorzystaniem biblikoteki SDL. Autor jest zobowiązany poinformować organizatorów, że jego gra jest portem.

12. Kod oraz oprawa graficzno-muzyczna gry muszą być oryginalne, nie moga to byc materiały wykorzystane wczesniej żadnych innych produkcjach, ani tym bardziej użyte bez zgody ich autorów.

Tak zerknąłem na reguły i mam wrażenie że dwie powyższe się nieco wzajemnie wykluczają :)

A żeby nie było że mówię teoretycznie to proponuję zajrzeć w nadesłane gry:

http://retrokomp.org/joomla/index.php/download#downloadrgc

Jest tam sobie port gry Solomon's Key z Atari ST na Amigę. Grafika zajumana żywcem z wersji Atari, kod pewnie w jakichś 80% też przepisany bez zmian :)



Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.08.22, 17:15:19 »
Hej no faktycznie, tam miało być dodane, że punkt 12 nie dotyczy portów gier. Musiało nam gdzieś umknąc przy redagowaniu regulaminu. Dzięki za zwrócenie uwagi. Przy okazji zauważyłem jeszcze jedną rzecz do poprawy...

Co do portów -  dla mnie sprawa jasna, własnie Solomons Key jest przykładem przeniesienia gry z jednej platformy, na drugą, na której była niedostępna. Innym przykładem byłoby chociażby przeportowanie Unreala na Amigę.
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.08.22, 18:34:22 »
Cieszę się że na cos mogłem zwrócić uwagę.


A co do tego co to jest port to nie wiem jak organizatorzy ale ja rozumiem że port jest to:

- przeniesienie gry z jednej platformy na drugą przy czym w dużym stopniu zostaje wykorzystany jej oryginalny kod i grafika

Zauważmy że nie każda wersja gry na nową platformę jest portem. Jeśli wezmę np. na warsztat grę Cywilizacja i napiszę jej wersję na Spectrum to prawdopodobnie będę musiał od zera stworzyć kod i grafikę bo tego co jest na PC czy Amidze nie da się przenieść na Spectrum.

Będzie to więc nie port tylko remake, a jak niektórzy by powiedzieli... demake ;) (przeniesienie gry z mocniejszej platformy na słabszą).

Port jest wykorzystaniem kodu i grafiki natomiast nie jest portem wykorzystanie samej idei (tu możemy mówić o remake'u lub klonie).

Jest oczywiście pewna szara strefa w której możemy się spierać czy coś jest jeszcze portem czy już nie.

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.08.22, 20:40:39 »
No jasna sprawa, Przy porcie sensu stricte wykorzystuje się zwykle uwolniony kod źródłowy... zdarzają się też sytuacje kiedy programista metodą reverse engineering pisze kod od zera, ale wykorzystuje pliki danych z oryginalnej gry.

Zgadzam się z Tobą, że taki remake to zupełnie co innego, bardziej "gra na motywach gry" :)
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.08.23, 08:12:57 »
No właśnie to mnie zastanowiło... Ciężko teraz zrobić grę, której pomysł jest unikalny...

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #11 dnia: 2013.09.06, 23:31:15 »
Organizatorzy imprezy RetroKomp/LOAD ERROR 2013 (która odbędzie się już 26-27 października w Gdańsku) informują wszystkich zainteresowanych, że ustalono ostateczną liczbę głównych kategorii konkursowych, jakie organizatorzy planują (przy wystarczającej liczbie zgłoszeń) przeprowadzić podczas imprezy oraz określono wysokości nagród jakie zostaną przyznane zwycięzcom (o łącznym budżecie około 10 000PLN). Szczegóły na stronie internetowej imprezy http://www.retrokomp.org/  w zakładce COMPOS.

Edit: Uzupełnienie treści na prośbę jej autora.
« Ostatnia zmiana: 2013.09.07, 13:54:55 wysłana przez Tygrys »
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.09.13, 17:32:09 »
Plan imprezy:

Część 1. RETROKOMP:

09:00 (SOBOTA 26.10) Otwarcie bram, pomoc w rozłożeniu stanowisk
10:00 Oficjalne rozpoczęcie RK'2013
11:00 Turniej piłkarski SWOS 96/97 na komputerach Amiga
11:00 Start konkursów Łamaczy Joystick'ów
12:00 Finał RETRO GAME COMPO
12:00 Prezentacje MorphosOS, AmigaOS4, DigiBooster3, Lotharek
15:00 Finały turnieju SWOS (o 3-miejsce, Wielki Finał)
16:00 Zakończenia konkursów (Łamaczy Joysticków, SWOS, RGC)
16:00 Muzyczny liveact: "Yerzmyey/AY-Riders"
17:00 Wręczenie nagród w rozegranych konkursach (Łamaczy Joysticków,
SWOS, RGC)
17:00 Po rozdaniu nagród, koncert zespołu ORTALION
19:00 Zakończenie otwartej części pierwszej RK'2013

W programie części pierwszej ponadto:

* Ekspozycje kolekcji komputerów oraz konsol przenośnych i stacjonarnych
* Muzeum komputerowe z Technikum Łączności w Gdańsku
* Stanowisko firmy LOTHAREK - naprawy, porady oraz sprzedaż rozszerzeń
hardware'owych
* Tematyczne stanowisko T-shirtowe BitBerry.pl
* DemoShow na głównym ekranie

Część 2. LOAD ERROR:

19:30 Start LOAD ERROR PARTY
20:00 LiveAct: Pinokio/Tristesse. Po koncercie - prezentacje dem z
różnych platform
21:00 8 BIT COMPOS: Gfx, Msx, Intro/Demo, Wild compo
22:00 LiveAct: AceMan
22:30 16/32 BIT COMPOS: Combined 4k intro, Gfx, Msx, Intro 64k, Demo.
23:30 Koncert HOLDSTILL (triphop)
01:00 Zakończenie głosowania w konkursach

* Po zakończeniu konkursów, do rana: DEMOSHOWS 8/16/32, integracja.

10:00 (NIEDZIELA, 27.10) Ogłoszenie wyników głosowania i wręczenie
nagród...

- - -

Jak zawsze wszelkie pewne info na stronie projektu:

www.retrokomp.org

Fan page imprezy na FB:

facebook.com/RetroKompLoadError
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.09.13, 17:41:05 »
Dzięki za info!

Planuję być na imprezie, a jak wyjdzie, to się zobaczy.

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Odp: RetroKomp 2013 / LOAD ERROR Party 2013
« Odpowiedź #14 dnia: 2013.09.13, 18:05:43 »
http://retrokomp.org/joomla/index.php/zapisy

Zapraszamy do zapisywania się na liście obecności !
Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..