w pamięci od &40c0 do &46FF oraz &48c0 do &4EFF znajduje się obszar wrzucany równomiernie do GateArray. &7Fxx
można poszaleć z przełączaniem banków, ustawianiem kolorów, trybów itp. Wychodzi coś jak ASIC jak w Atari.
poke &b7c6,&40 : cls : poke &b7c6,&C0 - kasowanie dodatkowych danych (&40c0-&46FF, &48c0-&4EFF)
CPC potężnie obciążony zostaje 1/6 komputera na resztę BASICa.

poke FNadr1(0,line * 8 ), FNcs2h(FNc1(r,g,b))
poke FNadr1(0,line * 8 )+&800, FNcs2h(FNc2(r,g,b)) - ustawienie koloru tekstu 'line' , działa do następnej zmiany.
poke FNadr1(7,line), Nrcolor
poke FNadr1(7,line)+&800, Nrcolor - ustawienie Nrcolor dla następnej linii. Nrcolor 0-15, 16-border.
r,g,b (0 to 4), (0 to 4), (0 to 4) wartości rgb w funkcjach FNc1 i FNc2. mozna potestować np BORDER FNc1(r,g,b), FNc2(r,g,b) najbardziej migają kolory z zielonym.