forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: moroz1999 w 2017.04.16, 01:07:56
-
It's an official 30 years anniversary of Dizzy games! We are glad to present a new long-awaited remake of Crystal Kingdom Dizzy, being developed during several past years.
(http://maros.pri.ee/blogs/dizzy1.png)
- New original 50 FPS engine, written from scratch
- New original graphics, inspired by Amiga version
- Unbelievable loading screen
- Colourful and detailed illustrations between levels
- 136 totally reworked locations
- 6 beautiful AY-melodies
- Detailed uncut scenery texts from Amiga.
Game functions only on ZX Spectrum 128/+2/+2A - unfortunately, this is the price to pay for all technical and graphical advances.
(http://maros.pri.ee/blogs/dizzy2.png)
Main credits:
- Programmed by Evgeniy Barskiy
- In-game graphics by Dmitri Ponomarjov
- GUI design & menu pictures by Oleg Origin
- Music covered by Sergey Kosov
- Title picture by Marco Antonio del Campo
Additional graphics:
- Sprite of well by diver4d
- Animation of dizzy character, water and star by original games authors
Playtesting:
- Andrey Polihanenko
- Andrey Titov
Special thanks:
- Aleksandr Semyonov
- Yuri Potapov
Additional thanks:
Download version for tape:
http://zxart.ee/eng/software/game/arcade/adventure/dizzy-vii-crystal-kingdom-dizzy-2017/
TR-DOS version will be released later.
(http://maros.pri.ee/blogs/dizzy3.png)
WITH THANKS TO THE OLIVER TWINS AND CODEMASTERS
DIZZY IS A TRADEMARK OF CODEMASTERS 1986 - 2017
-
Śliczne te obrazki. :)
-
Piękne, świetna robota.
-
A remake of a 1992 game. The music and graphics are different. Is the story the same?
-
Dziękuję!
The story is really similar. It's more inspired by uncut Amiga version, than original version on Speccy. The main difference are dialogues - they are now much more extended.
Items logic should be about 95% the same :)
-
Piękne, świetna robota.
eeeetam
-
Wow, Graphics are stunning! Incredible job to all devs.
-
Great work!
-
Until today I thought that part of dizzy is a worst one,but now i must change my opionon.
But, there is a bug ,i cant use whip or i just dont know how.
-
But, there is a bug ,i cant use whip or i just dont know how.
Try to hold "up" (jump) to climb up. Sometimes moving left-right can block moving up, I'm not sure if it's a speccy keyboard problem or a game bug (I'll check it later).
A new version has been released with workaround for Fuse's fastloading bug, which also exists in Vega+.
-
ale czadowa muzyczka w tym Dizzym :D
wczytałem sobie właśnie z zx dunio do chroma i gram
extra!
kiedy Dizzy IV Magicland ???? :D
-
Dizzy Wonderland is coming in the first half of the next year, along with Spectrum Next. Work is actively progressing :)
There will be classic 128 version as well.
-
Czy gra Crystal Kingdom Dizzy (2017) to szczyt możliwości graficznych ZX Spectrum 128/+2/+2A ? Czy są jeszcze jakieś tricki, sztuczki programistyczne które jeszcze nie odkryto w tym komputerze lub za rzadko się je stosuje i nie ma dostępu do literatury na ich temat ?
-
Szczyt możliwości graficznych to "silniki" Bifrost i Nirvana, które w tej grze nie są użyte. Silniki te działają na każdym ZX Spectrum.
Czy są jeszcze jakieś tricki, sztuczki programistyczne które jeszcze nie odkryto
O tym przekonamy się, jak zostaną odkryte :)
-
Drodzy Spektrumowicze,
a co zastosowano w tej grze, że jest taka ładna kolorystycznie, muzycznie i przede wszystkim bardzo płynna. Przydałoby się, aby ktoś odświeżył w podobny sposób THREE WEEKS IN PARADISE. Jakimi narzędziami idzie przygotowywać taką grafike jak w Crystal ? Zręczny dobór kolorów jest mocno zauważalny.
REMI
-
Jaki silnik zastosowano w tej grze ? jest jakaś jego nazwa ?
-
Drodzy Spektrumowicze,
a co zastosowano w tej grze, że jest taka ładna kolorystycznie[...]
Nic. Po prostu dobry grafik, który potrafi tak dobrać po 2 kolory w kratkach 8x8, żeby to efektownie wyglądało.
Taka grafika to żadna nowość, podobną jakość można zobaczyć w grach Cybernoid czy Dan Dare 2 z końca lat 80-tych.
To tylko kwestia ile dobry grafik ma wolnego czasu :)
Silniki Bifrost i Nirvana wyświetlają więcej kolorów w poziomie w jednej kratce, ale kolorów jest nadal 15.
Używając 2 ekranów na ZX 128 można wyświetlić około 80 kolorów, ale ekran miga, przynajmniej na realnym ZX.
W trybie ULAplus bez migania mamy 64 kolory z 256 dostępnych, ale do tego jest potrzebna wymiana chipu ULA.
Nowością jest tryb interlace, który zwiększa ilość kolorów i podobno działa na każdym ZX, nie miga, nie potrzeba wymieniać chipów, podobno wystarczy dodać krótki kod do już istniejącej gry.
Nie wiem dokładnie jak to jest zrobione, ale chyba linie parzyste ekranu są wyświetlane na przemian z nieparzystymi, wygląda to trochę jak grafika na Apple II.
Video na Youtube od Velesoft:
https://www.youtube.com/watch?v=2C0s1xaW6Gw
https://www.youtube.com/watch?v=pgSDxgGUm18
-
Jeżeli chodzi o kolory to ten tryb interlace to po prostu gigascreen. Chodzi o to że na telewizorach LCD nie miga!
A więc potrzebne są dwa ekrany Spectrum 128 .
-
Czy jest możliwe programistycznie aby w tej grze postać nie zmieniała swojego koloru podczas przemieszczania się (przyjmowanie koloru otoczenia) ?
-
Czy jest możliwe programistycznie aby w tej grze postać nie zmieniała swojego koloru podczas przemieszczania się (przyjmowanie koloru otoczenia) ?
Standardowo Spectrum może wyświetlić tylko 2 kolory w polu 8 x 8 pikseli, więc bez napisania nowego silnika nie da się. Kiedyś nikt o tym nawet nie marzył. Silniki pozwalające użyć więcej niż 2 kolory są pisane dopiero od niedawna i wymagają nielada gimnastyki bo dodatkowo obciążają procesor.
-
Czy jest na ZX Spectrum jakaś gra przewyżaszająca pod względem grafiki, płynności poruszania się postaci i jakości muzyki CRYSTAL KINGDOM ?
-
W mojej opinii dużo jest gier na podobnym poziomie. Z nowszych, polecam Survivisection. czy najnowszą Aliens Neoplasma
-
Co do grafiki i płynności polecam (z klasycznych gier): Dan Dare 2, Action Force 2, Cobra, R-Type i Savage. W dwóch ostatnich obiekty poruszają się co 8 pixeli, przez to są szybkie, ale tracą na płynności.
W Cobra i Savage jest też dobra muzyka, ale tylko w menu. Action Force 2 istnieje mod z muzyką.
Jeśli chodzi o najlepiej dopracowane muzycznie gry, to polecam Cybernoid 1 i 2 na C64 :D :D :D. Na ZX grafika jest może nawet ciekawsza, ale inne utwory.
Chyba najciekawsza muzycznie gra na ZX to Altered Beast. Grafika też bardzo dobra, gorzej z płynnością.
Polecam też Chase HQ, Target Renegade, Robocop, Tetris 2. W większości tych gier muzyka w grze jest tylko na ZX 128.
Tutaj raczej trzeba szukać wśród nowszych gier. Polecam Castlevania Spectral Interlude, Lirus, wspomnianą wyżej Survivisection.
W latach 94-2000 zrobiono przynajmniej kilkanaście gier na motywach Dizzy z bardzo dobrą muzyką, ale większość z nich jest po rosyjsku.
Istnieje też dużo modów, gier które w oryginale nie miały muzyki, a ktoś dodał później, tyle że zwykle to jest jeden utwór przez całą grę.
Tu kilka sequeli Dizzy po angielsku: http://dizzyse.ru/games_eng.html
-
Szkoda by było nie wspomnieć o Exolon, Human Killing Machine, Trap Door, Heartland, Nodes of Yesod...
-
Więc są inne jajca niż tutaj?
http://www.yolkfolk.com/games/spectrum-128k
-
Wyszło ich trochę, tylko musisz poszukać np. tu: http://www.planetemu.net/roms/sinclair-zx-spectrum-games-trd
Są rzeczy na tym świecie, których nigdy nie zrozumiem. Codemasters zabronił World of Spectrum dystrybucji swoich gier. Ok, w takim razie wchodzę na stronę codemasters.com, wpisuję Dizzy w search - no results, no downloads. Wstydzą się gier, dzięki którym zaistnieli i wybili się na rynek.
Podobnie niedawna burza z Mario Bros na C64. Kto nie zdążył ściągnąć, już nie zagra. Też zniknęła z downloads. W takim razie szukam na nintendo.com - to samo, najstarsza gra na liście jest z 2012!
Inny problem to nieoficjalne wydania, sequele czy mody. Wielkie firmy nie uznają czegoś takiego, jak fan art, dlatego że im nie potrzebni fani tylko money.
Każdy fan, który na głos wypowiada nazwę gry, musi zostać ukarany.
Tutaj ktoś elegancko spakował wszystkie fan art Dizzy na jednym dysku.
-
Super Mario Bros na c64 można nadal pobrać choć kto wie jak długo http://www.indieretronews.com/2019/04/hot-news-super-mario-bros-has-been.html (http://www.indieretronews.com/2019/04/hot-news-super-mario-bros-has-been.html)
-
o dzięki - w końcu swoje c64 odpalę, to sprawdzę ten port:)
-
Czy jest możliwe uzyskanie na ZX Spectrum koloru brązowego tak potrzebnego przy rysowaniu chociażby kory drzew ?
-
Można zrobić znak w krateczkę i ustawić w nim mruganie ciemno-czerwonego z czarnym. :)
-
Co można jeszcze poprawić w tej grze w ramach dotychczas stosowanych na ZX Spectrum tricków ?