Autor Wątek: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)  (Przeczytany 20786 razy)

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.02.23, 12:17:23 »
Jaki silnik zastosowano w tej grze ? jest jakaś jego nazwa ?

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.02.24, 23:29:01 »
Drodzy Spektrumowicze,

a co zastosowano w tej grze, że jest taka ładna kolorystycznie[...]

Nic. Po prostu dobry grafik, który potrafi tak dobrać po 2 kolory w kratkach 8x8, żeby to efektownie wyglądało.
Taka grafika to żadna nowość, podobną jakość można zobaczyć w grach Cybernoid czy Dan Dare 2 z końca lat 80-tych.
To tylko kwestia ile dobry grafik ma wolnego czasu :)

Silniki Bifrost i Nirvana wyświetlają więcej kolorów w poziomie w jednej kratce, ale kolorów jest nadal 15.
Używając 2 ekranów na ZX 128 można wyświetlić około 80 kolorów, ale ekran miga, przynajmniej na realnym ZX.
W trybie ULAplus bez migania mamy 64 kolory z 256 dostępnych, ale do tego jest potrzebna wymiana chipu ULA.

Nowością jest tryb interlace, który zwiększa ilość kolorów i podobno działa na każdym ZX, nie miga, nie potrzeba wymieniać chipów, podobno wystarczy dodać krótki kod do już istniejącej gry.
Nie wiem dokładnie jak to jest zrobione, ale chyba linie parzyste ekranu są wyświetlane na przemian z nieparzystymi, wygląda to trochę jak grafika na Apple II.
Video na Youtube od Velesoft:
https://www.youtube.com/watch?v=2C0s1xaW6Gw
https://www.youtube.com/watch?v=pgSDxgGUm18
AY Music, ULA plus.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.02.25, 00:05:50 »
Jeżeli chodzi o kolory to ten tryb interlace to po prostu gigascreen. Chodzi o to że na telewizorach LCD nie miga!
A więc potrzebne są dwa ekrany Spectrum 128 .

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.02.25, 21:39:54 »
Czy jest możliwe programistycznie aby w tej grze postać nie zmieniała swojego koloru podczas przemieszczania się (przyjmowanie koloru otoczenia) ?

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.02.26, 01:48:37 »
Czy jest możliwe programistycznie aby w tej grze postać nie zmieniała swojego koloru podczas przemieszczania się (przyjmowanie koloru otoczenia) ?
Standardowo Spectrum może wyświetlić tylko 2 kolory w polu 8 x 8 pikseli, więc bez napisania nowego silnika nie da się. Kiedyś nikt o tym nawet nie marzył. Silniki pozwalające użyć więcej niż 2 kolory są pisane dopiero od niedawna i wymagają nielada gimnastyki bo dodatkowo obciążają procesor.
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #20 dnia: 2019.03.05, 23:01:42 »
Czy jest na ZX Spectrum jakaś gra przewyżaszająca pod względem grafiki, płynności poruszania się postaci i  jakości muzyki CRYSTAL KINGDOM ?

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #21 dnia: 2019.03.06, 09:34:08 »
W mojej opinii dużo jest gier na podobnym poziomie. Z nowszych, polecam Survivisection. czy najnowszą Aliens Neoplasma
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #22 dnia: 2019.03.06, 18:32:49 »
Co do grafiki i płynności polecam (z klasycznych gier): Dan Dare 2, Action Force 2, Cobra, R-Type i Savage. W dwóch ostatnich obiekty poruszają się co 8 pixeli, przez to są szybkie, ale tracą na płynności.
W Cobra i Savage jest też dobra muzyka, ale tylko w menu. Action Force 2 istnieje mod z muzyką.

Jeśli chodzi o najlepiej dopracowane muzycznie gry, to polecam Cybernoid 1 i 2 na C64 :D :D :D. Na ZX grafika jest może nawet ciekawsza, ale inne utwory.
Chyba najciekawsza muzycznie gra na ZX to Altered Beast. Grafika też bardzo dobra, gorzej z płynnością.
Polecam też Chase HQ, Target Renegade, Robocop, Tetris 2. W większości tych gier muzyka w grze jest tylko na ZX 128.
Tutaj raczej trzeba szukać wśród nowszych gier. Polecam Castlevania Spectral Interlude, Lirus, wspomnianą wyżej Survivisection.
W latach 94-2000 zrobiono przynajmniej kilkanaście gier na motywach Dizzy z bardzo dobrą muzyką, ale większość z nich jest po rosyjsku.
Istnieje też dużo modów, gier które w oryginale nie miały muzyki, a ktoś dodał później, tyle że zwykle to jest jeden utwór przez całą grę.

Tu kilka sequeli Dizzy po angielsku: http://dizzyse.ru/games_eng.html
AY Music, ULA plus.

galaxian

  • ***
  • Wiadomości: 178
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #23 dnia: 2019.04.28, 00:08:36 »
Szkoda by było nie wspomnieć o Exolon, Human Killing  Machine, Trap Door, Heartland, Nodes of Yesod...

ZX Spectrum 48kB / ZX Spectrum+ / ZX Spectrum 128 +2 / Timex 2048 / Atari 800XL / Atari 65XE / Atari 130XE / Atari 800XE / Atari 1040 STF / Commodore 64C / Commodore 64G / Amiga 500 / Amiga 500+ / Amiga 600 / Amiga 1200 / Amiga 1200 Magic

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #24 dnia: 2019.04.28, 01:14:20 »
Więc są inne jajca niż tutaj?
http://www.yolkfolk.com/games/spectrum-128k
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #25 dnia: 2019.04.28, 04:09:46 »
Wyszło ich trochę, tylko musisz poszukać np. tu: http://www.planetemu.net/roms/sinclair-zx-spectrum-games-trd
Są rzeczy na tym świecie, których nigdy nie zrozumiem. Codemasters zabronił World of Spectrum dystrybucji swoich gier. Ok, w takim razie wchodzę na stronę codemasters.com, wpisuję Dizzy w search - no results, no downloads. Wstydzą się gier, dzięki którym zaistnieli i wybili się na rynek.
Podobnie niedawna burza z Mario Bros na C64. Kto nie zdążył ściągnąć, już nie zagra. Też zniknęła z downloads. W takim razie szukam na nintendo.com - to samo, najstarsza gra na liście jest z 2012!
Inny problem to nieoficjalne wydania, sequele czy mody. Wielkie firmy nie uznają czegoś takiego, jak fan art, dlatego że im nie potrzebni fani tylko money.
Każdy fan, który na głos wypowiada nazwę gry, musi zostać ukarany.
Tutaj ktoś elegancko spakował wszystkie fan art Dizzy na jednym dysku.
AY Music, ULA plus.

misiek2

  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Miejsce pobytu:
    lubelskie
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #26 dnia: 2019.04.28, 13:47:59 »
Super Mario Bros na c64 można nadal pobrać choć kto wie jak długo http://www.indieretronews.com/2019/04/hot-news-super-mario-bros-has-been.html
ZX Spectrum 128+ (toastrack), Timex 2048, Just Speccy 128, Sizif 512, N-GO, Masakrator FM, Divide 5.7c, Divide 2k14, ZX-UNO 2mb, Amstrad CPC 464 + DDI3 z 512 kb ram

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #27 dnia: 2019.04.29, 02:40:17 »
o dzięki - w końcu swoje c64 odpalę, to sprawdzę ten port:)
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #28 dnia: 2019.05.11, 20:01:39 »
Czy jest możliwe uzyskanie na ZX Spectrum koloru brązowego tak potrzebnego przy rysowaniu chociażby kory drzew ?

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Dizzy VII - Crystal Kingdom Dizzy (2017)
« Odpowiedź #29 dnia: 2019.05.11, 20:19:33 »
Można zrobić znak w krateczkę i ustawić w nim mruganie ciemno-czerwonego z czarnym. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)