forum speccy.pl
ZX Spectrum => PROGRAMOWANIE => Wątek zaczęty przez: ZX Freeq w 2019.04.15, 08:35:42
-
Nie wiem, do którego działu to wcisnąć. Gry / Programowanie / Róźności? :)
Natknąłem się na stronę konkursu organizowanego raz w roku, zdaje się.
Basic10Liners, trzeba napisać grę w 10 linijkach BASICa (bez wstawek w ASM - nie dotyczy kategori Wild).
Kategorie różnią się dozwoloną liczbą znaków w jednej linii.
Naprawdę ciekawe prace można zobaczyć, w tym na naszego Spectruma :)
https://gkanold.wixsite.com/homeputerium/kopie-von-results-2019 (https://gkanold.wixsite.com/homeputerium/kopie-von-results-2019)
-
By nie zaczynać nowego wątku to tutaj pozwolę sobie zapytać. Kupiłem książki "ZX SPECTRUM GAMES CODE CLUB" oraz "Przewodnik po ZX SPECTRUM". Jak najlepiej pisać w BASICU? Na emulatorze? Czy może jest jakieś odrębne środowisko jak do asemblera?
-
dowolny edytor tekstu, proste skrypty i masz to jako plik .tap do emulatora albo do divMMC realnego kompa.
-
BASIn może pomóc: https://sites.google.com/site/ulaplus/home/zx-spin-and-basin dokumentacja: https://documentation.help/BASin/
Do bardziej zaawansowanego programowania w BASICu nada się Boriel Basic - natywny kompilator napisany w pythonie, służący do kompilacji programów (generowany jest program w asm).
Więcej informacji tu: https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=1457
-
Ostatnia wersja BasIn:
https://arda.kisafilm.org/blog/?cat=13&lang=en
Z tego co pmietam mozna tez pisac z ZX-Editor:
http://www.zx-modules.de/zxeditor/zxeditor.html
Jesli na ZX, to sugeruje zainteresowac sie np. Beta-Basic, jest znacznie wygodniejszy, tyle ze trzeba ladowac.
-
Basin jest chyba najlepszym wyborem dla początkującego, ponieważ program od razu uruchamia się w załączonym monitorze. Bardzo szybko można podejrzeć efekty pracy.
-
Kawałek programu w Basin wyeksportowany jako *.tap nie uruchamia się w innym emulatorze.
-
dlatego ja używam bas2tap