Autor Wątek: POKE zabójca emulatorów  (Przeczytany 6116 razy)

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
POKE zabójca emulatorów
« dnia: 2013.03.02, 16:59:33 »
Już miałem zakląć siarczyście na BASin, ale okazuje się, że to nie jego wina.
Zaimportowałem z papierowej wersji prosty program w Basicu rysujący poziome i pionowe linie.
Sposób rysowania jest najprymitywniejszy z możliwych - drukuje na ekran kwadraty.
Żeby wyświetlić 24 linie bez pytania "scroll ?" wpisałem (w oryginale) POKE 23659,0 co ogranicza pole dla edytora do zera linii.
Po wyrysowaniu poziomych pasów jest PAUSE 0, które czeka grzecznie na wciśnięcie dowolnego klawisza.
Uruchomiłem program na próbę, a tu po wciśnięciu klawisza ZONK.
BASin wisi. Powtórka - znów wisi.
Wgrałem ten sam program do Spectaculatora i efekt taki sam. Fuse - identycznie.
Na rzeczywistym sprzęcie nie ma takiego efektu.
Wszystkie emulatory mają taki sam błąd ?

PS. Dla jasności wisi program Spectrum, a nie emulator.
« Ostatnia zmiana: 2013.03.02, 17:02:00 wysłana przez pear »
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: POKE zabójca emulatorów
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.03.02, 22:33:11 »
Nie da się na Spectrum 48K zrobić CLS po POKE 23659,0!
W emulatorze i w realu tak samo.

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: POKE zabójca emulatorów
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.03.03, 11:03:58 »
No fakt. Mój błąd :)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D