Autor Wątek: Pytania od bardzo początkującego  (Przeczytany 42871 razy)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #45 dnia: 2014.01.08, 20:19:09 »
Ostra jazda zaczyna się dopiero w assemblerze, chłopaki robią cuda  ;)
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

mad1

  • **
  • Wiadomości: 82
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #46 dnia: 2014.01.08, 21:51:32 »
Ok, dzięki za pomoc w tym wątku, udało mi się dzięki temu stworzyć małą mini gierkę, bardzo krótką i prymitywną aczkolwiek jest satysfakcja :) tylko dla hardcorowych i zatwardziałych spectrumowców ;)




ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3276
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #47 dnia: 2014.01.09, 04:18:12 »
Wiesz twip nie ty jeden marzysz o takim czymś, są nas miliony. I myślę że to kwestia czasu. W jednym chipie już mamy NES-a, które przez lata sprzedały się w 62mln a dziś na Allegro są po 20zł z tysiącami gier dwoma padami i pistoletem, a zwie się to PolyStation lub FunStation3 zależy jaki kolorek wolisz. ;)

Czytałem też że zrobiono już InOneChip MSX-a, ale nie widziałem nawet fotek, cóż to nie Europa jest rynkiem zbytu tej platformy, a raczej Japonia i Ameryka Południowa.
W FPGA i/lub jako emulatorek na Raspberry są już praktycznie wszystkie maszynki sprzed lat,choć ceny zwłaszcza tych pierwszych jak na razie odstraszają. W miarę nasycania się rynku w podobny sposób będą robione kolejne platformy. Bo technologia tanieje. Jak będziemy się zdrowo odżywiać to doczekamy czasów że będziemy mieli drukarki 3d w domach z opcją drukowania we wysokiej rozdzielczości także układów elektronicznych. Jak będziesz chciał mieć z 10 Spectrusiów w obudowach w kolorach tęczy to sobie wydrukujesz. A jak ci się zgubi lub pobrudzi to sobie dodrukujesz. ;) A takie jednochipowe sprzętowe emulatorki będą wtykane w handheldy jak karta microSD. Sprzedawane dziesiątkami w kolekcjach do zbierania, tak jak dziś się zbiera karty z pokemonami. :D I będzie karta z Atarką, Trumienką, AppleII, TRS... itd itd dziesiątki maszynek. ;)

A emulator za jakieś powiedzmy 15 lat? - Hmmm niech pomyślę...  Stacjonarny komp to będą wtedy dwa dotykowe blaty wielkie jak stół, jeden jako stół a drugi na ścianie. Pierwszy będzie wyświetlał bałagan typowy na biurku nieletniego a wszystko reaguje na dotyk i gesty, długopis resoraki Commodorek czy Amstradzik czy czego tam dusza zapragnie a obok leży Bajtek z którego przepisujesz linie Data. hahaha - Oczywiście jego strony przewracają się po szurnięciu blatu w miejscu gdzie go wyświetla. A na ścianie wyświetla nie tylko ekran komputera ale kawał pokoju z telewizorem na którym ten ekran jest, półki z książkami, kasety, widać że w magnetofonie się kręci taśma, plakaty na ścianie Kajagoogoo, Madonna, Papa Dance, Kasia Figura. ;) To dopiero będzie klimat. :D

Myślicie że przesadzam? - Niedawno policzyłem i wychodzi mi że mój obecny skromny przecież laptop jest ok 5 tys razy szybszy od mojego pierwszego kompa i ma 16 tys razy więcej pamięci. Jego standardowy nośnik jest ponad milion razy pojemniejszy i kilkadziesiąt tysięcy razy szybszy. Standardowo pamięć ekranu ma 8 tys razy większą a przeciętna gra zajmuje dziesiątki tysięcy razy więcej miejsca. Ot tak, na marginesie. A to tylko 20 lat różnicy. To pomnóżcie sobie o tyle wasze obecne konfigi i co wam wyjdzie? I co to będzie potrafić?

No co? Ja też się rozmarzyłem. ;) Niedawno gdzieś przeczytałem że jeśli nie boisz się swoich marzeń to znaczy że są za małe. ;) Niektórzy mawiają że dla odważnych świat należy inni że "Sky is the limit" - bzdura, skoro niektórzy byli już na księżycu, to ja tam spędzę emeryturę. :D
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4448
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #48 dnia: 2014.01.09, 08:39:53 »
mad1: Gratuluje pierwszej gry. Refleks przy niej trzeba mieć ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #49 dnia: 2014.01.10, 20:47:14 »
Proponuję tak. Jeśli PAUSE 0 w linii 160 źle działa, to można wstawić pętlę opóźniającą.
30 LET d=INT (97+RND*25)
60 PRINT AT 1,0;"Wcisnij '";CHR$ d
70 LET i$=INKEY$: IF i$="" THEN GO TO 70
120 IF i$=CHR$ d THEN LET n$="OK": GO TO 160
150 LET n$="Blad"
160 PRINT n$: PAUSE 0: PAUSE 100: CLS: GO TO 30
AY Music, ULA plus.

mad1

  • **
  • Wiadomości: 82
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #50 dnia: 2021.10.22, 15:28:58 »
Witam ponownie,
Zamierzam napisać nową gierką żużlową. Pomysł chcę przenieść z gry "kreski" na PC, w którą wielu z was miało okazję grać w zamierzchłych czasach.
Mam pytanie o koncepcję algorytmu jazdy i skrętu w lewo. Założenia na początek są takie:
1. Po starcie samoistnie rysuje mi się linia jazdy(ruch jednostajny)
2. Sterowanie jednym klawiszem. Mogę skręcać tylko lewo gdy przytrzymam(nacisnę) klawisz. Gdy go puszczę "motor" jedzie prosto(w kierunku w który skręciłem). Generalnie ma to polegać na jeżdżeniu w kółko.

Teraz pytania:
Jak najlepiej nadać ruch? rysować PLOTEM?
Jak mogłaby wtedy wyglądać ogólna koncepcja algorytmu do otrzymania współrzędnych w celu rysowania linii jazdy?

Moje próby napisania takiego algorytmu w Basicu spełzy na niczym dlatego zwracam z pomocą do was. 

mad1

  • **
  • Wiadomości: 82
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #51 dnia: 2022.03.21, 08:12:43 »
Mam pytanie odnośnie komendy PAUSE w Basicu. Domyślnie naciśniecie dowolnego klawisza przerywa taką pauze. Co zrobić by naciśnięcie klawisza nie przerywało pauzy tylko nadal ona trwała przez zdefiniowany pierwotnie czas?
Jeśli nie da się tego zrobić za pomocą PAUSE to może jest jakiś inny sposób w Basicu?
 

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6524
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #52 dnia: 2022.03.21, 09:45:04 »
Prosto to się tak nie da. Nie przypominam sobie żadnego POKE na zablokowanie wszystkich klawiszy.
A o jakim czasie mowa? I o jaką precyzję? Bo można po prostu zrobić nic nierobiącą pętlę o zadanej liczbie cykli. Ale jeśli ważna jest precyzja, to lepiej użyć zmiennej systemowej liczącej ramki.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 1965
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #53 dnia: 2022.03.21, 12:27:54 »
PAUSE wykonuje cykliczne HALT synchronizując się z ramką i po nim sprawdza klawiaturę i jeśli nic nie jest wciśnięte zamyka wewnętrzną pętlę.

Rozwiązaniem problemu przerwania PAUSE przy chęci zachowania dokładności czasowej jest użycie PAUSE 1 w pętli FOR-NEXT:

10 FOR i=1 TO 100 : PAUSE 1 : NEXT i

PAUSE 1 nie sprawdza klawiatury i trwa "dokładnie" 1/50 sekundy, pętla wyrabia się w jednej ramce i całość daje - moim zdaniem - wymagany efekt nawet jeśli cały czas będziemy trzymali wciśnięty jakiś klawisz.