Autor Wątek: Castlevania - port na CPC  (Przeczytany 25081 razy)

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #30 dnia: 2015.05.25, 17:04:07 »
Spokojnie nie ta gra całkowicie moja gra ;)
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #31 dnia: 2016.01.10, 15:07:39 »
Ostatnio nic się nie działo więc zamieszczam filmik z przesuwania ekranu i ponawiam prośbę o grafika który mógłby narysować oprawę do gry komnatowej.


https://youtu.be/iRHuu5_33fo
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #32 dnia: 2016.01.13, 09:26:29 »
Przesuw już działa ;-) A nad czym teraz będziesz pracować?

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #33 dnia: 2016.01.13, 17:25:08 »
Normalna gra komnatową z animacja postaci. tylko grafika potrzebna
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #34 dnia: 2016.01.13, 18:16:58 »
Moim zdaniem musisz pokazać większe postępy żeby kogokolwiek zainteresować projektem.

Ludzie nie wejdą w coś co jest w absolutnie wstępnej fazie i nie wiadomo jaka jest szansa tego ukończenia.

Skonwertuj trochę grafik z Castlevanii na C64,  zrób jakieś 3 lokacje, chodzącego animowanego człowieka, jeden typ wroga...

Wtedy pokażesz że masz zarówno skilla jak i determinację by ukończyć grę i będzie większa szansa że ktoś zechce się przyłączyć.

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #35 dnia: 2016.01.13, 19:41:53 »
Nie zamierzam robić castelvani. Szukam grafika który podejmie się narysowania postaci i mapy oczywiście na samym początku tylko postać i kilka cegiełek z których można złożyć mapę do testów. To chyba nie wiele. Na zabawę z przerabianiem grafiki nie mam czasu , zajmuje się pisaniem kodu. Gdybym był w stanie narysować grafikę do  jednego etapu gry to nie szukałbym grafika na forum.
Nie chce się powtarzać jeśli jest ktoś chętny to niech odezwie się do mnie.
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #36 dnia: 2016.01.14, 10:40:34 »
Posłuchaj rady RafalM i zrób silnik na gotowcach  - poprzeglądaj strony typu spritedatabase.net . Niech użyte grafiki mają jednak takie same wymiary jak docelowo, by później było jak najmniej zmian w silniku.

Podejrzewam, że to zależy od projektu (typu gry) i "autorytetu", ale z własnego doświadczenia mogę napisać, że "newcomer" chętnych do pomocy na forach raczej nie znajdzie. A pisanie do grafików kończy się ciszą albo "nie mam na to czasu". Nawet prezentując projekt na zaawansowanym etapie (pełny silnik z "pożyczoną" grafiką). Nie chcę cię demotywować, ale i też pretensji do tych wszystkich osób mieć nie można...
Jednocześnie wydaje mi się, że na typ gry, który robisz, chętny powinien się znaleźć, ale jeszcze za wcześnie... Wiem, że nie tego się spodziewałeś... Ale tak to wygląda...
« Ostatnia zmiana: 2016.01.14, 10:57:12 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #37 dnia: 2016.01.14, 12:28:29 »
No właśnie, mam wątpliwości czy drążyć ten temat, ale jednak to zrobię.

Nikt nie będzie chciał współpracować z gościem co nic do tej pory światu nie pokazał i poświęcać swój czas i wysiłek na projekt którego szansa ukończenia jest bardzo mglista.

Chcesz Gotham zyskać wsparcie innych, musisz pokazać że coś umiesz i że masz coś w miarę zaawansowanego. Nie masz grafiki - użyj tymczasowo czegokolwiek. Fachowo nazywa się to "placeholder" i zdecydowanie powinienneś sobie to pojęcie przyswoić.

Naprawdę masz tysiące gier by z nich wyripować grę. Masz też w sieci tysiące  sprite sheet z już wyripowaną grafiką. Nawet jak coś jest na inne komputery to na CPC powinno się lepiej bądź gorzej skonwertować, jest tu znacznie łatwiej niż na Spectrum.

I to jest robota na 2 godziny, tak w temacie twojego cennego wolnego czasu.

A tak w ogóle to programista piszący na 8-bit po prostu powinien umieć choć trochę sam rysować. Tego można się nauczyć, trzeba tylko czasem odpalic edytor.

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #38 dnia: 2016.01.14, 20:01:22 »
To nie jest 2 godziny. Proszę poczytać biografię programistów gier 8bitowych kiedy całymi tygodniami pisali gry nie mając innego życia. Ja dodatkowo muszę prawie ręcznie przerabiać grafikę  do asemblera. Więc proszę nie oczekiwać , że sam coś kompletnego zrobię. Poza tym jeszcze raz zaznaczam gra którą będę pisać musi mieć swoją własną grafikę.

Po prostu nie chce mi się pisać jeśli widzę że nie będzie grafiki. Jeśli nawet na tym forum nie ma ludzi którzy robią grafikę a każdy narzeka że nie ma nowych gier to chyba o czyms świadczy.
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #39 dnia: 2016.01.14, 22:03:54 »
A nie ma żadnych konwerterów grafiki do CPC... Był chyba cpcconvimg albo jakoś tak, który zamieniał ci obrazek na format bajtowy lub asm (do "standardowych" sprajtów). Jeśli nikt nie zna innego to jak będziesz potrzebował to napisz do mnie to ci przekonwertuję co będziesz chciał, bo pracuję nad konwerterem dla cpc i ep ale na razie to mniej lub bardziej bałagan programistyczny, więc nici z upubliczniania. Wtedy mógłbym ci przerobić na szybsze sprajty - kompresowane lub kompilowane. Przekonwertowanie to naprawdę będzie chwila... Uwierz nam. Dłużej zajmie ci wyszukanie grafik, które będziesz chciał pożyczyć.

Sam mam rozpoczęte trzy projekty na ep128 i w każdym jak na razie używam ripowanych grafik z różnych gier. Później się zobaczy, ale nie zniechęcałbym się "brakiem" oryginalnej grafiki. 
Doskonale rozumiem, że gra musi mieć oryginalną grafikę, aby miała to "coś" - własną osobowość, ale nie rozumiem dlaczego jesteś taki przeciwny użyciu zastępników...

Cytuj
Jeśli nawet na tym forum nie ma ludzi którzy robią grafikę a każdy narzeka że nie ma nowych gier to chyba o czyms świadczy.
Pamiętaj, że polska scena amstrada i spectrum jest bardzo, mała. Może spróbuj jeszcze w społecznościach pixelartowych... Nie wiem... Ogólnie ciężko znaleźć będzie kogoś do pomocy na poziomie na polskiej "retroscenie" dla projektu we wstępnej fazie. Podejrzewam też, że masz pewne oczekiwania i byle grafiki też byś nie chciał...
A narzekanie na brak nowych produkcji to typowe - łatwiej ponarzekać niż zrobić coś samemu lub pomóc komuś;P. 

To nie jest 2 godziny. Proszę poczytać biografię programistów gier 8bitowych kiedy całymi tygodniami pisali gry nie mając innego życia.
Ale dla nich to było pracą. Dla nas(?) to hobby.
« Ostatnia zmiana: 2016.01.14, 22:22:11 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #40 dnia: 2016.01.14, 23:39:44 »
Gdy z rok temu pokonwertowałem tła z całego pierwszego levela z NESa to Gotham uważał że to nie jest dość ładne by na tym pisać kod. I że jak nie chce mi się pikselować by to było ładne to on to sam zrobi.
Linki są na początku tego wątku. Użyłem ConvImgCPC. Jakby co zawsze można się zwrócić do Hiszpanów, bo ostatnio są bardzo płodni. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #41 dnia: 2016.01.15, 11:06:30 »
Źle się  Gotham za to wszystko zabierasz.

Najpierw zakładacie ze Zbyniem wątek że robicie Castlevanię. Teraz gdzieś między wierszami przeczytałem że koncepcja uległa zmianie i będzie to inna gra. Ale tytuł wątku pozostał a o nowej koncepcji nie ma ani słowa. Jak chcesz przyciągnąć ludzi do projektu skoro nawet nie wiadomo co to za projekt?

Co do ręcznego przerabiania grafiki to co ty właściwie robisz? Bo owszem w 1982 roku ludzie projektowali grafikę na papierze w kratkę a potem ręcznie przeliczali na liczby, wklepywali do komputera i to długo trwało. Ale od tego czasu minęło 30 lat, są teraz pecety i rozbudowane narzędzia.

Znalezione w 10 sekund, testowałeś?
http://www.cpcwiki.eu/index.php/Retro_Game_Asset_Studio

A na zagranicznych portalach pisałeś, radziłeś się ludzi którzy już coś zrobili? Bo może wynajdujesz koło na nowo, na dodatek krzywe.

No i pamiętaj Polska nie jest amstradową potęgą (spectrumową zresztą też). Tutaj raczej nie znajdziesz tego grafika a tam jakbyś rozegrał dobrze sprawę to może byś i znalazł.

No i naprawdę musisz coś zrobić i coś pokazać żeby kogoś zainteresować. Filmik którzy wrzuciłeś na Youtube jest zwyczajnie słaby.






gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #42 dnia: 2016.01.15, 14:46:01 »
To bardzo proszę mi przerobić grafikę z pierwszego etapu prehistorik. Pociąć na kwadraty 8x8  i przerobić programem convimgcpc do postaci asemblerowej. Jest ktoś chętny? Bo każdy daje złote rady.
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #43 dnia: 2016.01.16, 12:19:40 »
Wybraleś niezbyt wdzięczną grę do pożyczenia grafiki - zajrzałem do pamięci i nie ma tu kafelek stałej wielkości. Nie ma wyrównania... Np trawy w tle to "kafle" 10x20 bajtów. Drabiny to raczej sprajty 6x44(?), drzewa chyba też i korony mają np.  4x38. Jaskinie to 20x? bajtów. Nie wiem jak platformy, bo dalej nie patrzyłem. Próbowałem pomóc myśląć, że będzie wystarczyło zroboć zrzut pamięci... Chce ci się to przerabiać na kafle stałej wielkości? Podział tego na kafle 8x8 będzie czasochłonne. Mi by się nie chciało gdybym i tak chciał to później zatąpić czymś innym. Nie możesz wybrać łatwiejszego albo już zripowanego przykładu (np. co z grafiką z pierwszego etapu castlevanii, którą przerabiał ZbyniuR)? Jeśli convimgcpc nie jest odpwiednim narzędziem do tej roboty to może uda się znaleźć lepsze (patrzyłeś to rgas? - osobiście nie znam), albo powinieneś się zatrzymać i przygotować sobie najpierw własne drobne narzędzia (co jest wcale nierzadką praktyką).   
« Ostatnia zmiana: 2016.01.16, 12:30:26 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania - port na CPC
« Odpowiedź #44 dnia: 2016.01.16, 12:26:55 »
Jeszcze raz napisze , żeby gra wyglądała trzeba grafikę dostosować do super roździelczości naszego komputera. Czyli narysować. Ekrany tytułowe które są w temacie + kawałek ekranu zostały narysowane praktycznie od podstaw i ładnie na ekranie wyglądają. Gra ma cieszyć oko. Rozmiarami kafelków proszę się nie martwić.
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,