ZX Spectrum > GRAFIKA

Postacie z Green Beret (szukam)

<< < (2/3) > >>

RafalM:
Widzę że coś się kroi :)

http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=2426&page=1#Item_21

Gdyby ktoś chciał zrobić porządny Green Beret na Atari (bo ten co jest, istotnie jest badziewny) to przy mojej skromnej wiedzy na temat Atari widzę dwie opcje

- zrobić grę w lowres, czyli jakimś takim trybie gdzie jest kilka kolorów ale piksele są prostokątne, 2x1. Jako inspiracji można użyć grafiki z Amstrada lub C64

-zrobić grę w wysokiej rozdzielczości (wiem, że Atari taką posiada, jest użyta w np. takich grach jak Artefakt Przodków czy Kult). Jako inspiracji można użyć wersję z ZX (jest naprawdę niezła) ale ładne (a pewnie i ładniejsze) są również wersje pod NES i PC CGA. Kolory dość łatwo można by usunąć gdyby był potrzebny monochrom bo sprajty mają ostre wyraźne kontury:

http://www.mobygames.com/game/rushn-attack/screenshots

ikci:
No niestety... W tamtych czasach GB to był wstyd dla "atarowców" i powód chluby dla "commodorowców" bo porównanie tych gierek na obu maszynach po prostu miażdżyło. Pamiętam, że to był wręcz jeden z elementów w przetargach - wspomnienie o GB po prostu zamykało usta nam "atarowcom"

Ale prawda jest taka, że w tamtych czasach właściciele Atarynek w ogóle mieli duży kompleks jeśli chodzi o gry (liczebność) w porównaniu ze Spectrum czy  Commodore C64. Pamiętam kupowało się BAJTKA a tam opisy gierek i człowiek leciał na giełdę aby się dowiedzieć, że niestety na Atari ta gra jeszcze nie powstała ... a po chwili  kiedy u nas te komputery stawały się najpopularniejszymi - na świecie przestano robić gry na ośmiobitowe Atarynki...
Chciałem przez to powiedzieć, ze zamiast brać się za Green Beret który już istniał. Jaki był taki był ale był.. współcześni spece od Atari (chyle im czoła) powinni wziąć się za gry które nigdy nie były przekonwertowane.

Tygrys:
Do wyciągnięcia sprite z gry może też pomóc zrzut pamięci oraz znajomość chociażby C, która pozwoli automatyzować proces wydłubywania, który wygeneruje plik binarny ze znaną organizacją danych lub chociaż .scr do łatwej obróbki w edytorze graficznym.

RafalM:
Zerknąłem na rysowanie sprajtów. Interesując nas kod zaczyna się od 42984.


--- Cytuj ---42984: pop de    ;czytaj dwa bajty grafiki sprajta
42985: ld a, (bc) ;czytaj maskę
42986: and (hl)  ;nałóż maskę na tło
42987: or e        ;dodaj sprajt
42988: ld (hl), a ;pisz sprajt na ekran
42989: inc l        ;idź w prawo
42990: inc c
42991: ld a, (bc)
42992: and (hl)
42993: or d
42994: ld (hl), a ;2 bajt w rzędzie
42995: inc l       
42996: inc bc
42997: pop de
42998: ld a, (bc)
42999: and (hl)
43000: or e
43001: ld (hl), a ;3 bajt w rzędzie
43002: inc l     
43003: inc c
43004: ld a, (bc)
43005: and (hl)
43006: or d
43007: ld (hl), a ;4 bajt w rzędzie
43008: inc h       ;jeden rząd w dół
43009: inc bc
43010: pop de
43011: ld a, (bc)
43012: and (hl)
43013: or e
43014: ld (hl), a
43015: dec l      ;IDŻ W LEWO !!!
43016: inc c
43017: ld a, (bc)
43018: and (hl)
43019: or d
43020: ld (hl), a
43021: dec l  ;idź w lewo
43022: inc b
.....
--- Koniec cytatu ---

Sprajty rysowane są w taki sposób że w jednym rzędzie piksele są rysowane od lewej do prawej, a w kolejnym od prawej do lewej. Chodziło pewnie o to by nie tracić czasu na wracanie się na początek rzędu, co trzeba by robić gdyby rysować każdy rząd od lewej do prawej.

Nie jest to szczególne skomplikowane  ale SGE już sobie z takim formatem nie poradzi :(

sikor:
Cóż, GB na razie odpuszczę, może XXL (znany tutaj jako Szuwarek) dałby radę przeportować z ZX Spectrum. Prostą podmianę byłbym pewnie w stanie zrobić, ale napisać od nowa - nie podejmę się, przynajmniej póki co. W każdym razie dzięki za odpowiedzi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej