Autor Wątek: Ładne i Zaskakujące...  (Przeczytany 127817 razy)

Dr Piotr

  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #90 dnia: 2015.06.01, 21:30:03 »
ConvImgCPC niby zapisuje też spakowane Overscany ale nie wiem jak je wyświetlać.
Pliki,zgrane z ConvImgCPC z opcja Packed sa skompresowane algoorytmem na bazie lzw. Depacker wraz z przykladowym slide show sa w archiwum ze starszymi wersjami ConvImgCPC.

Dr Piotr

  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #91 dnia: 2015.06.01, 21:37:45 »
Myślę o zwykłych obrazkach.  Muzyka z trackera zajmuje średnio 3-8 kB, skompilowana pod określony adres. Myślę o już gotowej muzyce z demo, załadowanej pod określony adres. Wywołania są 2-3, jeden CALL to uruchomienie, inny (lub ten sam) to zatrzymanie. Trzeci CALL gra muzykę co 1/50 s, uruchomiany w pętli w Basic.
Dwa wywloalani wystarcza - granie muzyki z poziomu basica w petli co 1/50 sek to rzadko spotykane rozwiazanie. Najczeciej masz pierwszy call - wywolanie inicjalizujace playera i instalujace obsluge przerwania im1 pod #38, w ktorej to obsludze jest odgrywana muzyka co 1/50 sek. Drugi call to zakonczenie odgrywania i odtworzenie oryginalnego wektora przerwania.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #92 dnia: 2015.06.14, 14:27:07 »
Wahałem się w jakim dziale to wkleić, bo w sumie mało to Amstradowe ale z pewnością zaskakujące. ;)

We Włoszech pojawił się w sprzedaży taki oto "Amstrad NN-900". :o
No a tak się przynajmniej nazywa, choć wygląda jak PS2 a w bebechach ma Femicoma czyli NES-a, czy jak kto woli Pegazusa z 18ma gierkami.

http://bootleggames.wikia.com/wiki/Amstrad_NN-900
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #93 dnia: 2015.07.10, 19:29:41 »
iMPdraw - tak się nazywa nowy program graficzny na Amstrada.
A czemu warto się nim zainteresować? - Bo obsługuje overscany. :)
Autor intensywnie nad nim pracuje i co parę dni dodaje nową poprawioną wersję.

http://www.cpcwiki.eu/forum/programming/impdraw-v1-0f/msg103952/#msg103952
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #94 dnia: 2015.07.15, 18:12:47 »
No nie sądziłem że istnieje coś takiego a tu proszę...
 całodobowa stacja radiowa z muzyką tylko i wyłącznie z Amstrada. 8) :o

http://rolandradio.net

Oczywiście z czatem i listą przebojów. :D
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #95 dnia: 2015.07.22, 07:33:39 »
Znalazłem natchnienie by ogarnąć parę overscanów. Niestety nadal nie obczaiłem metody by mieścić ich na dysku więcej niż 5, no ale że na pięciu dyskach to razem 25. ;)   Przymierzam się by przekonwertować scenowe obrazki z Atarki, ale nie tak łatwo znaleźć w CPC właściwe kolorki. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #96 dnia: 2015.08.08, 22:15:06 »
Slideshow ze zwykłych SCR jako teledysk z pliko-partycji w emulatorze JavaCPC.
https://www.youtube.com/watch?v=UkeQvWgqFmU

Ale podobno można to też puścić z 4MB ramu wczytując wpierw z 6 gęstych dysków. ;)
« Ostatnia zmiana: 2015.08.08, 22:31:01 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #97 dnia: 2015.08.09, 00:11:39 »
No i super, szkoda tylko że nie dali linku do programu. Swoją drogą ciekawi mnie jaka jest maksymalna ilość RAM, ile przeciętny 8-bitowy komputer potrafi obsłużyć.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #98 dnia: 2015.08.10, 01:59:26 »
Niedawno ktoś na ppa przedstawił taki pogląd że wszystkie znane nam komputery były sprzedawane ze zbyt małą pamięcią, co bardzo ograniczało ich możliwości, a ewentualny soft krojony był pod standardową jej ilość, przez co nie był tak atrakcyjny by wycisnąć wszystkie soki z takiego procka i grafy jaki dana platforma posiadała.

Brzmi sensownie, ale co by nie poprawiać to coraz to inny element byłby wąskim gardłem i jak ktoś lubi się koncentrować na tym czego nie ma, zamiast na tym co ma, nadal miałby powody do żalu. Wszak pierwsza zasada inwentyki brzmi "wszystko można zrobić lepiej", ale czy to znaczy że warto?

Nie wiem co to jest przeciętny 8 bitowiec. Te pierwsze z lat 70ych miały po kilka KB ROM i RAM i semigrafikę. A te ostatnie już po sto-kilkadziesiąt KB samej pamięci graficznej, oraz kilkaset podstawowej i tysiące kolorów.

W CPC największe rozszerzenia o jakich słyszałem mają 512K ROM i 4MB RAMdysku prócz podstawowych 64K. W C64 przed laty największe miały 512K a dzisiejsze nawet 16MB. Ale co z tym można w 8bitowcu zrobić?

Wydaje mi się że powyżej tak ok 200-300K i tak jakoś softu przestaje nadążać za zwiększającym się RAMem. Co najwyżej mniej razy dysk będziesz zmieniał w przypadku kopiowania dyskietek na jednej stacji. Bo nawet wielkość obrabianych plików (np tekstowych) zależy bardziej od pojemności nośnika, a czasem cierpliwości użytkownika, który czeka jak procesorek przesącza kolejne bajty pliku przez swoje rejestry by np znaleźć w nim jakiś wyraz. Niż od ilości RAMu której dodanie i tak nie poprawi komfortu pracy. W praktyce takie rozszerzenia służą zwykle do puszczania animek, bo są lekarstwem na wąski transfer miedzy kompem a nośnikiem danych. Bo jakoś trzeba uzasadnić ten wydatek, prawda? ;)  Ale czy nie sensowniej pobawić się 16bitowcem?

A stąd można ściągnąć ten klip AHA, w wersji na ćwiartkę ekranu, ale i tak nie zadziała jak nie masz tych 4MB RAMu. Na szczęście dla ciekawskich jest tam także link do YT. ;)
http://www.pouet.net/prod.php?which=66191
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #99 dnia: 2015.08.10, 22:12:54 »
Niestety nie udało mi się tego załadować. Konfiguracja emulatora WinAPE = CPC 6128, 4 MB RAM, Parados.
Pod koniec pierwszego dysku brakuje jednego z plików .scr, pokazuje żeby zmienić dysk na drugi, zmieniłem ale nie ładował go.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #100 dnia: 2015.08.11, 00:22:48 »
Trzeba wpierw wyciągnąć pliki dsk ze zipa, bo jak się wybierasz plik w zipie to WinApe i tak bierze zawsze dysk pierwszy jaki w tym zipie znajdzie, nieważne który wybierzesz. :)  Ech trzeba to zgłosić autorowi tego emulatora,  bo np Caprice taki głupi nie jest, niestety w nim z kolei nie ma 4MB ram.
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #101 dnia: 2015.08.11, 02:39:13 »
Dyski są w zwykłym folderze. Wyłączyłem kilka bajerów typu emulacja myszy i ruszyło. Zależało mi na zrobieniu snapshotu, żeby po raz drugi nie czekać pół godziny aż się załaduje. Przy zaznaczeniu "All Banks" i tak zapisał tylko 576kB, więc animacji nie ma, ale jest muzyka, a o nią mi chodzilo przede wszystkim.
I tak widzę, że skopałem sprawę, bo zapisałem snapshot dla Plusa, który nie ruszy w innych emulatorach :/
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #102 dnia: 2015.08.11, 11:51:38 »
Jeśli chodzi ci tylko o muzyczkę to jak tylko wczyta ten obrazek na cały ekran i wyświetli "load 255" przerwij program i wpisz GOTO 200 i już gra. Nie trzeba wczytywać 6 dysków animacji. I zadziała tak nawet na 64K RAM. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #103 dnia: 2015.08.11, 14:09:58 »
A tu gotowiec dla fanów A-HA bez ekstra konfiguracji. Działa na każdym CPC nawet na gołym 464 z kasety. Tylko trzeba we właściwej kolejności pliczki nagrać na taśmie.

Wystarczy linia 30 (z dodaniem komendy MEMORY), by puścić muzyczkę, a reszta jest by wyświetlił obrazek. Pętla FOR-NEXT kopiuje górny ekran na dolny, wprawdzie wolno ale dzięki temu odtwarzanie muzy nie zrobi nam prostokątnej dziury w ekranie. :)      run"aha
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #104 dnia: 2015.08.12, 19:07:50 »
Utwór okazał się identyczny z istniejącym już autorstwa Qjeta na Spectrum. Ktoś tylko przekonwertował go z formatu SoundTracker .stc na Pro/Vortex Tracker .pt3
Ciekawe jest to, że na CPC powinien teoretycznie grać niżej (niższe dźwięki), a gra mniej więcej tak samo.
AY Music, ULA plus.