Chyba bardziej realne jest ULA+, albo że te gry które tak samo wyglądały na MSX1 tyle że z duszkami w innych kolorach bez clash color, będzie można odpalić w takiej wersji.
Vega ma wbudowane wsparcie dla ULA+ od samego początku.
Chociaż oznacza to tylko tyle że dla jakichś 20 gier można sobie wybrać inną paletę niż domyślna Spectrumowa. Dalej są atrybuty, color clash i wszystkie inne uroki spectrumowego trybu graficznego.
Co do innych trybów graficznych to oczywiście dziś nie jest żadnych problemem by je dodać. Mam wrażenie że technika poszła na tyle do przodu że dziś każdy zainteresowany tematem jest sobie w stanie zbudować np. w technice FPGA "Spectruma" z dowolnym nowym trybem, np. takim jak to:
http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/51823/zx-uno-programming-competitionProblem jest taki że stare gry nie zaczną same w magiczny sposób wykorzystywać nowe tryby, trzeba by w nich dezasemblować i przepisywać większość kodu.
Tak więc nowy tryb oznacza zero gier, zero nostalgii i coś co kompletnie nie wygląda jak Spectrum. Tłumów się raczej tym nie przyciągnie. A cały projekt Vegi jest skierowany do
casual users którzy chcą sobie powspominać jak to grali w dzieciństwie.