Autor Wątek: Jak poprawić jakość composite w Timex 2048  (Przeczytany 2614 razy)

wanted

  • *
  • Wiadomości: 2
  • Miejsce pobytu:
    Gdynia
Jak poprawić jakość composite w Timex 2048
« dnia: 2022.01.03, 02:22:20 »
Pierwszy post na forum, więc wybaczcie zapytania od nooba.

W moim egzemplarzu TC efekt nie jest szczególnie zadowowalający - załączniki. Są widoczne odbicia znaków i rozmywanie kolorów. Dodatkowo jest efekt "chodzących mrówek", niektóre piksele w określonych sytuacjach migoczą.

Testowane na telewizorze oraz monitorze LCD - nie mam CRT, gdzie słyszałem że może być potencjalnie lepiej. Testowane też na dwóch różnych kablach, około 1m - bez różnicy.

I teraz pytanie, czy np. recapping mógłby potencjalnie poprawić obraz?
Jestem w tym temacie zielony, jak w ogóle rozpoznać czy mój sprzęt ma stare kondensatory, czy wymienione, jest na nich jakaś data?
Ewentualnie inne pomysły na poprawę obrazu?

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak poprawić jakość composite w Timex 2048
« Odpowiedź #1 dnia: 2022.01.03, 02:40:50 »
Witaj!
Moim zdaniem jest sporo śmieci z zasilania. Wymiana elektrolitów może pomóc,  ale nie jest powiedziane, że na pewno pomoże.
Sprawdziłbym też na innym zasilaczu (uwaga na polaryzację).
A jeśli jesteś fanatykiem czystego obrazu, to polecam wywalić modulator i w jego miejsce stawić moduł RGB.

wanted

  • *
  • Wiadomości: 2
  • Miejsce pobytu:
    Gdynia
Odp: Jak poprawić jakość composite w Timex 2048
« Odpowiedź #2 dnia: 2022.01.03, 02:49:28 »
Dzięki @trojacek, czytałem wątek o tym module RGB. A są one jeszcze do kupienia?

aqqman

  • ***
  • Wiadomości: 162
  • Miejsce pobytu:
    Milky Way
Odp: Jak poprawić jakość composite w Timex 2048
« Odpowiedź #3 dnia: 2022.01.04, 13:04:08 »
Czołem wanted, witaj na forum.