Autor Wątek: ZX Enhanced compo 2016  (Przeczytany 8377 razy)

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
ZX Enhanced compo 2016
« dnia: 2015.12.28, 11:39:31 »


Ogłaszamy wirtualne compo niestandardowych podejść i niezwykłych rozwiązań!

Udział w konkursie biorą nowe prace dla wszystkich komputerów kompatybilnych z ZX Spectrum wyposażone w rozmaite rozszerzenia: tryby graficzne (inne niż '6912'), pamięć powyżej 128k, częstotliwość CPU powyżej 3.5MHz i inne.
Chodzi o platformy jakie jak: TS-Config, ATM 1/2/3, Profi, SamCoupe, v6z80p.
Zwykłe klony, wykorzystujące konwencyjne możliwości GS/NGS, TSFM, Z-Controller i t.d. nie są uważane za Enhanced.

Compo zostanie przeprowadzone w sobotę 13 lutego 2016 roku. Przyjmowanie prac trwa do 11 lutego, 23:59:59.
Głosowanie będzie dostępne na stronie events.retroscene.org.

Nagrody:
Trzy pierwszych miejsca z każdej kategorii dostaną dyplomy.
Nagrodą za pierwsze miejsce jest poster konkursu z nick-iem autora wymiarem A0.

Kategorie to: Grafika, Muzyka, Demo/Intro, Wild HDL.


Grafika:
Akceptowane są dzieła graficzne w formacie PNG z indexowaną paletą.
Rozdzielczość obrazków: 256х192, 320х200, 320х240, 360х288 pikseli.
Paleta i ilość kolorów w palecie powinny odpowiadać hardwarowym możliwościom użytej platformy, ale nie przekraczać 5 bitów na komponent i ilość 256 kolorów.
Na przyklad:
- dla SamCoupe to będą 16 kolorów w przestrzeni IRGB1222,
- dla ZX-Evolution 16 lub 256 kolorów w przestrzeni RGB222 lub RGB555,
- dla ATM-Turbo 16 kolorów w RGB222 i tak dalej.

Obowiązkowy preview.
Ponieważ stawiamy na oryginalność prac, wszystkie one będą testowane przez wyszukiwarkę obrazków =)

Konkursy:
- 16 kolorów: tylko 16 kolorów na ekranie jednocześnie, format RGB555 lub RGB222. Dla 6912 - gigascreen only.
- 64 kolorów: wykorzystujemy standardowy zestaw kolorów ZX Evolution (RGB222).
- 256 kolorów: 256 kolorów na ekranie jednocześnie, format kolorowej przestrzeni - RGB555.
- Animowane sprajty: rozdzielczość - 8х8..64х64 pikseli, wymiar krotność 8, paleta 15 kolorów + kolor 0 przejrzysty. Format RGB555 lub RGB222. Ilość klatek - 4 i więcej.

Mile widziane autorskie przeglądarki waszych obrazków w przypadku efektów specjalnych. Format programu - TRD lub SPG.


Muzyka:
Przyjmowane prace w TRD, SPG, TAP, pliki źródłowe trackerów.

Konkursy:
- АY, turbo-АY + Covox, SounDrive, Beeper: z wykorzystaniem niestandardowych metod programowania (inne niż 50Hz częstotliwość playera i tp.). W tym mile widziane dołączenie efektów na AY, Covox, SounDrive, Beeper'a, GS/NGS. Czas trwania do 7 minut.
- MOD / XM: Ilość kanali (UWAGA!) — 5..32. Ograniczenie rozmiaru – 1024 Кб. Czas trwania do 7 minut.
- Tiny MP3: przyjmowane  prace w TRD, SPG z playerem dla NGS.  Czas trwania do 1 min. Mile widziane sample czipów dźwiękowych z innych platform retro.


Intro/demo:
Przyjmowane prace w TRD, SPG, TAP, pliki w formacie platformy docelowej; dla konkursu 4k – pliki $C, adres startu równa adresie ładowania.

Konkursy:
- 4k Intro: rozmiar – do 4096 bajtów. Czas trwania demonstracji - do 3 minut.
- Intro: rozmiar – do 256kB. Czas trwaniademonstracji - do 3 minut.
- Demo: Nie ma ograniczeń rozmiaru. Mile widziane ładowanie z SD kart pamięci w trakcie odtwarzania. Czas trwania demonstracji - do 10 minut.


Wild HDL:
Przyjmowane prace w formie bitstreams dla FPGA (*.sof) i plików dla Flash konfiguracyjnych (*.jic) dla platform:
- ZX-Evolution
- Reverse U8
- Reverse U16
- Speccy-2010
- DE1, DE1-SoC

Tematyka prac: gra mini, demo, intro. Dozwolone ładowanie danych z SD.

Wystawiane Prace nie powinny być nigdzie wcześniej publikowane i prezentowane.
Prace wymagające specjalnej hardwarowej czy programowej konfiguracji powinny zawierać informacje o tym w pliku *.diz.
Prosimy przysyłać pliki audio i wideo dla systemu głosowania na events.retroscene.org.
Registracja i przyjmowanie prac trwa na events.retroscene.org.

Macie pytania? Piszcie na [email protected]

(Przepraszam za błędy stylistyczne =))

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #1 dnia: 2015.12.28, 16:12:48 »
Część.

Fajne wirtualne party ;-)

Tylko ten gigascreen gryzie mi się z '6912'.

PS.  Pozwoliłem sobie na poprawienie kilka drobnych błędów ;)

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #2 dnia: 2015.12.28, 16:54:44 »
Aha, zauważyłem =) Dzięki! Mam mało praktyki w polskim.
Wzlędem Gigascreen, szególnie mi się podoba tym, że dodaje kolorowości zwykłej palitrze ZX.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #3 dnia: 2016.01.01, 04:56:36 »
Czy ULAplus liczy się jako enhanced?
AY Music, ULA plus.

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #4 dnia: 2016.01.01, 11:37:09 »
Jednoznacznie: tak.

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #5 dnia: 2016.02.13, 14:06:04 »
Głosowanie rozpoczęte!!!
http://events.retroscene.org/zxe2016
Oglądajcie, słuchajcie, głosujcie!

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #6 dnia: 2016.02.13, 14:58:17 »
Hmm, podlaczylem EVO, chcialem sobie Josefa z Bazin obejrzec  :D ale nie dziala. To musi isc z HDD?
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #7 dnia: 2016.02.13, 16:36:12 »
Insktrucja mniej więcej taka. Trzeba mieć SD kartę, zawartość .zip kopiujesz w root, startujesz na BaseConf, dalej F (File browse), nawigujesz do Jozin.$c, Enter.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #8 dnia: 2016.02.13, 18:19:30 »
Zapytam tu, bo temat na czasie.
Jakie są możliwe przerwania (interrupt rate) w konstrukcjach typu Enhanced? Czy to są wielokrotności 50Hz, czy mogą być dowolną wartością?
AY Music, ULA plus.

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #9 dnia: 2016.02.13, 20:34:04 »
ZX-Evo jest żelazem, a więc zależy jaki config wykorzystujesz. Są 2 - TSconf i BaseConf.
Druga - to Villabajo, 50 (a dokładnie 48,7Hz) i koniec.
Pierwsza - Villariba, sa 2 typy przerywań timerowych: frejmowy 48,7 ale da się przemieszczać w ciągu frejma, to znaczy że można go łapać choć 10 razy za linię. Drugi typ to line interrupt - 15625Hz. Obu są maskowane poosobno, mają różne vektory, są obsługiwane przez różne ISR.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #10 dnia: 2016.02.13, 21:05:22 »
A które wartości mogą być używane dla muzyki? Widzę 200Hz, 1000Hz w opisach z compo.
AY Music, ULA plus.

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #11 dnia: 2016.02.13, 21:36:10 »
Każde. Ile by wystarczyło szybkości CPU. Normalnie jest używana częstotliwość 14MHz, to daje 280 tys. taktów we frejmie. Player bierze ok. 5 tys. taktów.

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #12 dnia: 2016.02.13, 22:54:40 »
Aaa, jest ok,  wczesniej probowalem z TS config odpalic. dzieki.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #13 dnia: 2016.02.14, 15:19:50 »
Zostawmy CPU, chodzi tylko o przerwania dla muzyki typu tracker. Czy ustawia się je na 50, 100, 200, 400 Hz itd, czy może być to dowolna wartość np. 51, 326, 1555 Hz?
Czy może muzyka wywoływana jest niezależnie od przerwań, w pętli programu? Wtedy CPU ma znaczenie.
AY Music, ULA plus.

TSL

  • *
  • Wiadomości: 9
  • Miejsce pobytu:
    Ukraina
Odp: ZX Enhanced compo 2016
« Odpowiedź #14 dnia: 2016.02.14, 20:02:36 »
Przerwania nie mają specjalnego ustawienia częstotliwości.
Natomiast jest registr który wskazuje 'koordynatę' przerywania we frejmie. Normanie tam 0,0 - to odpowiada Pentagonowi. Kadzy frejm (48.7Hz) w tym miejscu generuje się INT. Ale w samej procedurze przerywania (ISR) można zmienic znaczenie tego registra na (naprzykład) 0,16 i wtedy przyjdzie drugi INT dokładnie przez 16 linij ekranu. Dalej stawiamy go w 0,32 i tak dalej.
To daje możliwośc łapać INT w dowolnych miejscach ekranu, i w pewnym sensie to przypomina Copper na Amidze. I w ten sposób można robić 200/400/1000Hz dla playera.