Autor Wątek: Ktoś pomoże rozkminić krótki program w formacie TZX lub Z80 dla celów R&D?  (Przeczytany 7310 razy)

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2426
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Mam prośbę do wyjadaczy kodowania w ZX Spectrum, bo robię akurat przymiarkę do projektu nowego IF programowanego joysticka dla ZX81 ale program dla jest mnie mało czytelny w tej formie.
Chciałbym przerobić raczej chyba prosty program z ZX Spectrum pod ZX81 który zaprogramuje moją zmodyfikowaną wersję IF Joya od DK'Tronics.
Na podglądzie pliku Z80 jaki wygenerowałem emulatorem widać że kawałek jest chyba w basicu a reszta prawdopodobnie w assmie, ale mam za małą wiedzę i nie bardzo jestem też programistą by to dissasemblować w takiej formie by można było przerobić to na kod do ZX81 uwzględniający też nieco inną mapę klawiatury.
Dla kogoś to może być tylko chwila a ja musiałbym pewnie ryć tygodniami jakiś toolchain dla Speccy.

Jeśli ktoś uprzejmie mógłby mi to rozkminić na zwykły basic lub też kod w mnemonikach assembler'a Z80 to już resztę sobie chyba ogarnę  pod ZX81 lub ZX80 bo assembler Z80 nie był mi kiedyś tak zupełnie obcy.  ;)

Ktoś pomoże w tym temacie ?

« Ostatnia zmiana: 2022.03.23, 00:03:18 wysłana przez damik »
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Bez wdawania się w to co robi - tylko wyciągnąłem ten kawałek kodu (2500 bajtów od 30000) i przepuściłem przez disassembler.

Jakbyś potrzebował coś więcej to wołaj ;)

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2426
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Dziękuję matofesi, to już coś na początek :)