Komputery z Z80 > SAM COUPE

Banki pamięci w Samie

(1/2) > >>

Abrimaal:

--- Cytat: Sir David w 2013.02.27, 09:12:54 ---
Nawet nie wiedziałem, że bmp2scr umie konwertować na Sama. Zatrzymałem się na jakiejś starszej werji.
Jak widzę, w 2.11a jest nawet więcej opcji, ale nie widzię miesznia trybów 3 i 4?

--- Koniec cytatu ---
BMP2SCR przygotuje jedynie 2 obrazy w różnych rozdzielczościach, a załadować je do SAM'a i napisać procedure przerzucania to już we własnym zakresie. Ja nie wiem, czy SAM ma banki, w których można umieścić dodatkowe obrazy i przełączać np. przez OUT, czy trzeba męczyć się z fizycznym przenoszeniem danych co ramkę w obszar pamięci ekranu. Jeśli wiesz coś o tym, to napisz w dziale o SAM'ie.

Sir David:
Sam Coupe, w odróżnieniu od ZX Spectrum, nie ma wyróżnionego miejsca na pamięć ekranu. Ekran może się zaczynać na początku każdego parzystego banku (banki mają po 16 kB). Oznacza to, że w 512 kB RAMu można zmieścić maksymalnie 16 ekranów. Oczywiście przełącza się je pojedynczym OUTem.
Po resecie pamięć ekranu zajmuje 2 ostatnie banki, czyli jest w różnych miejscach pamięci w zależności od tego, czy mamy 256, czy 512 kB RAMu. Gdyby trzeba było fizycznie przenosić dane, interlace na Samie w 16-kolorowym trybie byłby ograniczony jedynie do ok. 1/3 - 1/4 eranu. Pamięć ekranu w tym trybie (jak również w 4-kolorowym 512x192) zajmuje 24 kB, zdecydowanie za dużo, żeby procesor mógł się wyrobić w jednej ramce.

Co do mieszania w ten sposób obrazków w różnych rozdzielczościach, to odpowiednie ich przygotowanie nie będzie pewnie takie proste. Choćby dlatego, że ten w większej rozdzielczości będzie miał tylko 4 kolory. Efekt może być jednak całkiem ciekawy, co ostatnio widziałem na CPC.

Abrimaal:
Jeśli potrafisz, to spróbuj utworzyć dysk z tymi dwoma obrazkami, ja jeszcze nie doszedłem do dyskowych systemów (sam dysk do ładowania z Basic, nie chodzi o pokaz slajdów, nad tym później pomyślimy, może dorobi się więcej obrazków, ja mam tysiące zdjęć).
Tam są 2 screeny, jeden w MODE 3, drugi w MODE 4 + palety kolorów dla każdego, tak jak zapisał to BMP2SCR. Chyba mam jakąś inną versję niż Ty, bo u mnie zapisuje palety w oddzielnych plikach.

Sir David:

--- Cytat: Abrimaal w 2013.03.02, 02:53:45 ---Jeśli potrafisz, to spróbuj utworzyć dysk z tymi dwoma obrazkami, ja jeszcze nie doszedłem do dyskowych systemów (sam dysk do ładowania z Basic, nie chodzi o pokaz slajdów, nad tym później pomyślimy, może dorobi się więcej obrazków, ja mam tysiące zdjęć).

--- Koniec cytatu ---

Proszę bardzo. Obrazki są na pozycjach 1 i 2, więc wystarczy napisać LOAD1 albo LOAD2.


--- Cytuj ---Chyba mam jakąś inną versję niż Ty, bo u mnie zapisuje palety w oddzielnych plikach.

--- Koniec cytatu ---

Nie do końca! Te pliki .ss3 czy .ss4 są już kompletnymi obrazkami z paletą! Nie wiem po co sama paleta jest dodatkowo zapisywana w oddzielnym pliku.

Abrimaal:
Dzięki za to, ale chyba BMP2SCR coś skopał, bo obrazek w MODE 3 pokazuje się w 1/4 ekranu.
Teraz wreszcie pojąłem argumenty PALETTE, zmieniając w tym obrazku kolor nr 0 na czarny - PALETTE 0,0 wygląda znacznie lepiej.
Trzeci argument to miganie, czy jest możliwa zmiana szybkości zamiany kolorów?

Edit: to ja skopałem, bo nie wiedziałem, że do konversji na MODE 3 trzeba załadować obrazek podwójnej szerokości i wysokości. Szerokość rozumiem, bo pixele mają aspekt 1:2, ale wysokość też trzeba. Dołączam screen i jeśli możesz to podmień go na dysku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej