Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Sizif 512 Rev C1 a kompatybilność
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zaxon dnia Dzisiaj o 18:47:33 »
O bojdu, i co tu robić doktoraty ? Masz zwyczajnie  walnięte CPLD i tyle. Może sie i programuje OK  ale ma upalone któreś In/Out i to wystarczy...Tym bardziej że to "nówka" nieśmigana z Chin LOL ; ;) 
2
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trojacek dnia Dzisiaj o 18:40:08 »
Okołoksiężycowej, w tym przypadku. I generalnie z nastawieniem na reużywalność.
3
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Klaud dnia Dzisiaj o 18:23:42 »
I jeszcze więcej śmieci na orbicie okołoziemskiej.
4
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trojacek dnia Dzisiaj o 18:10:09 »
Oj, jeszcze sobie na to poczekamy raczej. Może za 10 lat pierwszy człowiek wyląduje na Marsie, ale raczej będzie to misja naukowa, a nie zasiedlanie. Niemniej fajnie, że programy kosmiczne zaczęły iść do przodu. W najbliższych latach będziemy obserwować budowę dwóch stacji orbitalnych (Deep Space Gateway i Deep Space Transport), tak więc będzie sporo startów załogowych i bezzałogowych.
5
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maryjan dnia Dzisiaj o 17:58:37 »
Jak widzę, co się dzieje na tej planecie, to z chęcią wyemigrował bym na Marsa.
Nawet, jakby była to podróż w jedną stronę.
6
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pgru dnia Dzisiaj o 17:31:35 »
https://www.youtube.com/watch?v=ueBElquIGRA

To wywiad jeszcze przed pierwszym udanym lądowaniem Gwiezdnego Statku czy jak kto woli Starshipa. Najbardziej zaskakujące są w tym konkrety i tempo prac, mnie osobiście wydaje się, że zbudowanie kolonii na Marsie jeszcze nigdy nie było tak bliskie realizacji. Owszem NASA miała świetne projekty, choćby z Księżycem, ale zabrakło swego czasu woli o której mówi Musk, że jest równie ważna co droga/transport. Patrząc na podejście do projektu wydaje się, że Musk to programista, który w pewnym momencie przy odrobinie szczęścia w biznesie postanowił zrealizować swoje marzenia o kosmosie, a Tesla wydaje się(moim subiektywnym zdaniem) tylko środkiem do realizacji.
7
AMSTRAD / Odp: Modyfikacja ROM-u w CPC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZbyniuR dnia Dzisiaj o 16:54:51 »
Jeśli po resecie wpiszesz 
for a=0 to 31:key a,"":next
To możesz potem wpisać jedną funkcję o długości 120 bajtów.
Bo standardowo ma ustawione 11ie  1-bajtowych funkcji i jedną 5bajtową, to zostaje 104.

Pewnie jest taki poke który pozwala ustawić więcej funkcji niż 32.
Jest też gdzieś tabelka jak ma reagować na znaki kontrolne, (bodajże po 3 bajty z adresem do procedury w ROM), ale nie pamiętam czy tylko na te co już istnieją czy jest dla wszystkich kodów od 0 do 255.

EDIT:

Jest taka tabelka (w 6128 od &B763), ale tylko do kodów od 0 do 31, czyli tych jak się mają wyświetlać w PRINT, 1 bajt to ile bajtów parametrów potrzebuje, i 2 bajty adres.
A mnie by tu bardziej interesowało jak reaguje na kody kontrolne przypisane do klawiszy takie jak  127-159, 224-225 i 240-255. Bo wśród nich są funkcyjne 128-159). Ale to już nie wiem jak.

8
RÓŻNOŚCI / Odp: Commodore 64 wraca
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pgru dnia Dzisiaj o 16:23:53 »
Prawie by się miało org. C64, gdyby nie to, że mama kolegi wyrzuciła na śmietnik...

Co do tego to mam dość mieszane uczucia - z jednej strony "retro komputer/emulator" wraca do "sklepów masowych". Z drugiej - skoro to ma być emulacja to przecież był chyba jakiś emulator Commodore na (Commodore) Amigę...
9
AMSTRAD / Odp: Modyfikacja ROM-u w CPC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez McArti0 dnia Dzisiaj o 16:06:10 »
Sprawdziłem.

&b62b,L_adr
&b62c,H_adr

adres tablicy do tych komórek. i mamy 255 znaków na każdy UserKey.

zaniedbujemy komórki adresu bajtu po tabeli. ( b62d(e),  b62f(30) )

co prawda Basic może taką tablice używać, ale ograniczenie na 104 znaki nadal istnieje dla komendy key.

ps. jeżeli w b62d(e) wpiszemy  adres bajtu po tabeli [maks.możliwy zakres] a w b62f(30) adres bajtu po dotychczasowym użyciu. ...

TO DZIAŁA KEY 0,space$(255)  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niema ograniczenia na długość stringu!
10
POWITANIA / Odp: Współczesne remake'i - czy to jeszcze klony? (było: Commodore 64 wraca)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trojacek dnia Dzisiaj o 15:27:19 »
Tak myślę, że dodatkowo można też wydrukować listing i ładnie go przechować ;D W tej formie są raczej odporne na fale elektromagnetyczne. 

Ale nie na ciepło/ogień, wodę itp. Pozostają pamięci mechaniczne, jak np. proporcje wymiarów piramid.
W jakiejś książce ktoś wymyślił memory sticka w formie metalowego (chyba) patyczka z jednym nacięciem. Proporcje odległości nacięcia do długości patyczka dawały ciąg cyfr, kodujących dane. Tylko w warunkach postapokaliptycznych trudno by to było zmierzyć ;)
Strony: [1] 2 3 ... 10