Komputery z Z80 > MSX

Programowanie MSX assembler - pytania, hello-world

<< < (3/6) > >>

siudym:
Z ciekawości poczytałem o Sega SG-1000 i przepisałem kod na ten system (jest identyczny, bo to w sumie MSX ale mający tylko 1KB WRAM).

https://dl.dropboxusercontent.com/s/4jxilxumeyvkbjy/sg1000demo.sg

siudym:
Muszę powiedzieć, że MSX baardzo mi się spodobał :) Chyba największym plusem wg. mnie jest VDP oraz VRAM,
do których można zapisywać w sumie w dowolnej chwili (jedynie zwracać uwagę na wolniejszy zapis niż do WRAM),
a nie jak przyzwyczaił mnie wcześniej NES/Famicom - jedynie w czasie VBLANK lub gdy PPU jest wyłączony.
To spory plusik.

Kolejne demko, gra bombermanopodobna, dodatkowo pierwsze użycie muzyki w kodzie (prosta melodia napisana w minutę)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/djvb13lhhfgpdns/msxbomberdemo.rom
https://dl.dropboxusercontent.com/s/h5n67zb70nsoa4d/sg1000bomberdemo.sg (dodatkowo link wersja na SG-1000)

Kursory - Sterowanie, Spacja - Bomba.

Filmik MSX:
https://www.youtube.com/watch?v=k-YXsmuMHdc

Muszę jeszcze ogarnąć MegaROM'y aby mieć możliwość użycia większego niż 32KB ROM'u cartridge. :)

tooloud:
http://bifi.msxnet.org/msxnet/tech/megaroms.html

siudym:
Znam, znam  ;)

Kolejne demko, prosta gra, zbieramy serca unikając przeciwnika, który jednocześnie nam je podkrada:

ROM:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/0q7s8otiv2txlzt/msxjalgdemo.rom

ps. Mechaniki mają błędy, trzeba nieco posiedzieć nad kodem jeszcze.

paroos:
Nawet na screenie robi wrażenie. Szybko ci to idzie :D
Raz-dwa i gra go-to-wa ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej