Komputery z Z80 > TIMEX

Jak poprawić jakość composite w Timex 2048

(1/3) > >>

wanted:
Pierwszy post na forum, więc wybaczcie zapytania od nooba.

W moim egzemplarzu TC efekt nie jest szczególnie zadowowalający - załączniki. Są widoczne odbicia znaków i rozmywanie kolorów. Dodatkowo jest efekt "chodzących mrówek", niektóre piksele w określonych sytuacjach migoczą.

Testowane na telewizorze oraz monitorze LCD - nie mam CRT, gdzie słyszałem że może być potencjalnie lepiej. Testowane też na dwóch różnych kablach, około 1m - bez różnicy.

I teraz pytanie, czy np. recapping mógłby potencjalnie poprawić obraz?
Jestem w tym temacie zielony, jak w ogóle rozpoznać czy mój sprzęt ma stare kondensatory, czy wymienione, jest na nich jakaś data?
Ewentualnie inne pomysły na poprawę obrazu?

trojacek:
Witaj!
Moim zdaniem jest sporo śmieci z zasilania. Wymiana elektrolitów może pomóc,  ale nie jest powiedziane, że na pewno pomoże.
Sprawdziłbym też na innym zasilaczu (uwaga na polaryzację).
A jeśli jesteś fanatykiem czystego obrazu, to polecam wywalić modulator i w jego miejsce stawić moduł RGB.

wanted:
Dzięki @trojacek, czytałem wątek o tym module RGB. A są one jeszcze do kupienia?

aqqman:
Czołem wanted, witaj na forum.
Inne pytanie nooba, czy moduł RGB można podpiąć do monitora VGA (takiego PCtowego LCD). Wydaje się to niby oczywiste, ale nigdzie nikt nie napisał tego wprost, była raczej mowa o podłączeniu wyjścia RGB do TV SCART i chciałbym mieć jasność w tym względzie zanim się za to zabiorę żeby nie było przykrego zawodu bo nie mam i nie używam TV.
Podpinam composite przez made in china konwerter na VGA.

trojacek:

--- Cytat: aqqman w 2022.01.04, 13:04:08 ---Czołem wanted, witaj na forum.
Inne pytanie nooba, czy moduł RGB można podpiąć do monitora VGA (takiego PCtowego LCD).

--- Koniec cytatu ---

Wprost - nie da się.
Po pierwsze,  VGA wymaga doprowadzenia oddzielnie synchronizacji pionowej i poziomej.  Ale to nie największy problem.