Autor Wątek: Klawiatura PS2 do ZX48,+  (Przeczytany 12041 razy)

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #30 dnia: 2017.03.17, 06:41:45 »
1.
Mam przez to rozumieć, że jak zewrę styki klawiatury to logiczne 0 ma pojawić się na np. KB1 i A8
Zwieranie to zbyt duże uproszczenie.
Stan linii A8 masz odczytać i wystawić na KB1.

W żadnym wypadku A8 nie próbuj ustawiać, bo program wykonywany w ZX pójdzie w maliny :)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #31 dnia: 2017.03.17, 09:06:58 »
@jackfinch: Można pokusić się o przerobkę. Ale bez Zaxonowej zlodziejki do Z80 będzie trochę lutowania we wnętrzu. No i w "gumiaku" będzie brakować miejsca na to cudo. W plusie powinno zmieścić się bez większych problemów.

Schemat w Eagle'u jest udostępniony. Aż tak wiele roboty z tym nie będzie.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #32 dnia: 2017.03.17, 10:17:45 »
Montowane na CPU.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

gregoryi

  • ****
  • Wiadomości: 288
  • Miejsce pobytu:
    Opole
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #33 dnia: 2017.03.17, 10:27:37 »
Można i by zmieścić w Gumiaku jest dużo miejsca.
Wymontować można obudowę modulatora, w jego miejsce można wraz z płytką (timex video, gdzieś na forum było, nie pamiętam gdzie).
Lutowanie to 13 kabelków klawiatura(D0-D4 i A8-A15), 2 zasilanie i może ze 3 pozostałe (max 5).
Można zrobić złączki ze 20 sztuk na ali czy ebay'u kosztują 2$ (tylko ten czas oczekiwania).
Można nawet pokusić się o wycięcie dziury na wejście PS2 obok wyjścia VIDEO.
Wszystko mam poukładane w głowie tylko brak czasu na razie.
Trzeba najpierw zdobyć programator do XILINX'a i ATINY (koszt).

Zaxon wyprzedził mnie.
ZX Spectrum 16, ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128 +2 Grey, ZX Spectrum 128 +3, Amstrad 6128, Commodore 64C, Amiga 600, Klony - Harlequin 48 Rev G, Harlequin 128 Rev 2D, Just Speecy 128, ZX Nuvo 128

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #34 dnia: 2017.03.17, 10:36:34 »
Mozna tez plytke nalutowac na CPU, ew na cpu wlutowac podstawke ,plytke wpiac w podstawke,  gniazdo ps2 na kablu i nic nie trzeba pruc... i drutowac..... Albo zrobic zewnetrznie przelotowo....
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #35 dnia: 2017.03.17, 11:06:38 »
A propos programatorów - gdyby ktoś rozważał klona Xilinxa wykonanego w wiadomym zaprzyjaźnionym kraju nad Żółtą Rzeką, to uprzejmie donoszę że działa bezproblemowo. Programator atmelka to grosiki - i tu, i tam.
Ja natomiast się zastanawiam, czy jakiś maleńki cortex-m0 pędzony na 48M nie dałby rady obsłużyć tego czysto programowo...
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #36 dnia: 2017.03.17, 11:32:40 »
A co z /IOREQULA? Tego sygnału nie ma na procku i trzeba się do niego jakoś podlutowac.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #37 dnia: 2017.03.17, 11:36:55 »
No to jeden a nie 20  :D
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #38 dnia: 2017.03.17, 11:41:22 »
@Zaxon: czas na zlodziejke do ULA;)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #39 dnia: 2017.03.17, 11:45:21 »
Ee, ja to sobie zrobie chyba tego fejsa zewnetrznie i przelotowego, do tego smart card z retroleum i mam zestaw diagnostyczny do płyt jak zloto.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

jackfinch

  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Miejsce pobytu:
    uk
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #40 dnia: 2017.03.17, 12:06:42 »
Witam

Dla attiny45 i Xilinx 9572 można zbudować programator na LPT i 4 rezystorach.

Pozdrawiam

gregoryi

  • ****
  • Wiadomości: 288
  • Miejsce pobytu:
    Opole
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #41 dnia: 2017.03.17, 17:30:45 »
Podłączam się pod złącza klawiatury.
To mój kawałek kodu arduino:
                    KB1 = digitalRead(7); //linia A8
                    pinMode(8,OUTPUT); //linia KB1
                    digitalWrite(8,KB1); //ustawienie stanu KB1 wartością z A8
                    delay(25);
                    Serial.print("[enter]");
                    Serial.println(KB1);
                    pinMode(8,INPUT); //uwolnienie stanu KB1

oczywiście nie działa nawet jak trzymam klawisz wciśnięty cały czas.

Przemierzyłem miernikiem trzymając klawisz i na KB1 pojawia się 0 logiczne około 1-1,5V.
Raz wyskoczyło "NEW" potem już nic nie chciało.
« Ostatnia zmiana: 2017.03.17, 18:07:38 wysłana przez gregoryi »
ZX Spectrum 16, ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128 +2 Grey, ZX Spectrum 128 +3, Amstrad 6128, Commodore 64C, Amiga 600, Klony - Harlequin 48 Rev G, Harlequin 128 Rev 2D, Just Speecy 128, ZX Nuvo 128

gregoryi

  • ****
  • Wiadomości: 288
  • Miejsce pobytu:
    Opole
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #42 dnia: 2017.03.17, 20:08:41 »
Już wiem w czym rzecz.
Złącza A8-A15 z płyty nie wystawiają do arduino na INPUT odpowiednich stanów.
Jak miałem podłączone przez złącza to dekodowanie adresów nie działało, nie wiedziałem dlaczego.
Jak podłączyłem pod linie adresowe zadziałało od razu co prawda sprawdzałem tylko A0 A14 i A15.
Mam pytanie czy odpowiednie będzie wpięcie się w diody od linii A8-A15 od strony Z80?
Czy nie lepiej do dekodowania protu FE użyć IORQ_ULA cz IORQ oczywiście łącznie z A0 i RD?

Życzę miłego wieczoru.
ZX Spectrum 16, ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128 +2 Grey, ZX Spectrum 128 +3, Amstrad 6128, Commodore 64C, Amiga 600, Klony - Harlequin 48 Rev G, Harlequin 128 Rev 2D, Just Speecy 128, ZX Nuvo 128

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #43 dnia: 2017.03.17, 21:25:32 »
IMO możesz. Możesz też spróbować włączyć pull-up na wejścia podłączone do diod.
Za to proponowałbym dać diody na wyjścia podłączone do ULA (KB1) - z tego co pamiętam, niestety w małych atmelkach nie da się ustawić wyjścia jako open-drain...
Machines should work. People should think.

gregoryi

  • ****
  • Wiadomości: 288
  • Miejsce pobytu:
    Opole
Odp: Klawiatura PS2 do ZX48,+
« Odpowiedź #44 dnia: 2017.03.17, 21:44:39 »
Rozwarte KB w ULA mają stan wysoki (pullup).
W atmelku mogę ustawić port na OUTPUT HIGH i wtedy działa tak jakby nie było nic podłączone do KB od strony ULA.
Można też ustawić INPUT PULLUP zamiast OUTPUT HIGH, imo bezpieczniejsze dla ULA, ale złącza KB mają swoje PULLUP'y.
Jak ustawię porty arduino na INPUT to automatycznie jest stan faktyczny na KB.
Problemem może być przejście portu (czas) z funkcji INPUT(zwolniony klawisz) na OUTPUT LOW(przyciśnięty klawisz) i powrót do INPUT (zwolniony klawisz).
ZX Spectrum 16, ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128 +2 Grey, ZX Spectrum 128 +3, Amstrad 6128, Commodore 64C, Amiga 600, Klony - Harlequin 48 Rev G, Harlequin 128 Rev 2D, Just Speecy 128, ZX Nuvo 128