Nie da się w łatwy sposób wpisać POKE do tego loadera.
Loader basicowy ładuje krótki loader w asemblerze, który robi całą robotę i do BASICa już nie wraca. Myślałem że w minutę osiem da się go zmodyfikować żeby wrócił na chwilę do BASICa, ale nic z tego, bo końcowe uruchomienie sobie przywraca (!) a w trakcie też coś kombinuje (sprawdza całość?) bo zmiana powoduje reset.
Drugi klasyczny sposób, czyli użycie COPY COPY też odpada, bo pliki mają lekkie turbo, jeśli to jest plik .tzx
Na WOS mają też plik .tap, który jest w normalnej prędkości i mógłby się dać załadować do COPY COPY, ale autor go złośliwie wydłużył i nie zmieści się ("ładuje się" do ROM i chyba nawet na ekran).
Nie mam więcej czasu, może ktoś kontynuuje?
Można by np. skrócić główny blok i zmienić długość w loaderze - wtedy sposób z COPY COPY by zadziałał, lub po prostu wpisać POKE w odpowiednie miejsce.
Ach! Przypomniał mi się jeszcze jeden sposób: wpisanie POKE na stałe do głównego (najdłuższego) bloku za pomocą ZX Blockeditor (do dowolnej wersji).
Ten sposób jest chyba najprostszy! Główny blok ma długość 57408 i ładuje się od 27392. Trzeba tylko przeliczyć sobie gdzie wpisać.
Czemu nie pomyślałem o nim wcześniej? Na usprawiedliwienie powiem, że nigdy wcześniej nie wpisywałem POKEów
Chyba tylko jedną wersję dyskową zrobiłem z wyborem POKE.