Autor Wątek: [tooloud] jakby Oregon Trail  (Przeczytany 20370 razy)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #15 dnia: 2018.12.04, 16:22:15 »
Jest szansa, że moje :)
Ale też nic nie pamiętam :D
Oczywiście. :) Krótka rozprawka z taśmą. Początek 90tych.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #16 dnia: 2018.12.04, 16:24:49 »
A taki? Powinien się lepiej kompresować.... tyle że to już dalsza ingerencja.

no tak, tylko to jest już gruba redukcja detali... Za to to, co zrobiłeś to ładnie się skompresuje do wektora plot/draw.

No bardziej, chodziło mi o ideę. Tu cały obrazek pokryty został maską
01
10
czy 50% dither, nigdy nie wiem jak to fachowo się mówi. :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #17 dnia: 2018.12.04, 16:52:44 »
oryginał 2/3 ekranu 4096 bajtów
Exonomizer 3475 bajtów
ZX7 3588 bajtów

przewiduję do 20 obrazków czyli oszczędzam w tym momencie 10k minus dekompressor.
Nie możesz tak liczyć.
Wielkość po kompresji zależy od treści obrazka.
Musisz skompresować wszystkie i zsumować :)
Machines should work. People should think.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #18 dnia: 2018.12.04, 17:27:31 »
oryginał 2/3 ekranu 4096 bajtów
Exonomizer 3475 bajtów
ZX7 3588 bajtów
Shrinkler ścisnął go do 3312 :)
Machines should work. People should think.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #19 dnia: 2018.12.04, 17:38:12 »
no to musielibyśmy ten sam obrazek przemielić jeszcze :)

mam gdzieś tabelkę kompresji poszczególnych plików - zrobię zrzut z tego i wstawię tutaj. W sensie oszczędności na Exomizerze było 400-600 bajtów, średnia wychodziła okolice 500. Sprawdzałem na 12 obrazkach.
dużo sprzętu mało czasu.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #20 dnia: 2018.12.04, 17:42:30 »
Był raczej ten sam (zapisałem, przyciąłem, wyciąłem, wynik zx7 był identyczny)
Natomiast sam shrinkler to raczej ciekawostka, bo potrzebuje 3k bufora i rozpakowuje coś ze 150 razy wolniej niż zx7.
Ale wiedzieć że jest coś takiego IMO warto :)
Machines should work. People should think.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #21 dnia: 2018.12.04, 18:22:32 »
Dobra, jest nieźle - w międzyczasie od ostatniego testu optymalizowałem trochę grafiki - i wygląda to tak:

plik                           source   ZX7           EXOMIZER
01independence.bin   4096   3320   3188
02crossingriver.bin   4096   3588   3473
03fort_kearney.bin   4096   3292   3185
brak 04         ------------------------------
05southpass.bin   4096   3649   3553
06fortbridger.bin   4096   2782   2556
07sodasprings.bin   4096   3632   3501
08forthall.bin        4096   2972   2804
09fortboise.bin           4096   3419   3297
10fortwallawalla.bin   4096   2426   2343
11granderonde.bin   4096   3464   3382
12thedalles.bin           4096   3585   3470
         
sumarycznie pliki   45056   36129   34752

rozbijam teraz część obrazków na "fragmenty" bo np. z tytułowym wyszło mi, że są dwa elementy 1k i 300bajtów plus ramka i tekst.
dużo sprzętu mało czasu.

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #22 dnia: 2018.12.04, 19:30:06 »
o! super że mi przypomnieliście żeby przetestować Shrinkler'a na kodzie z80 ;) na m680xx bije na głowę wszystko!
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #23 dnia: 2018.12.04, 21:50:57 »
Sprawdziłem Shrinklera, jest trochę lepiej - dzięki Panowie. Akurat tutaj czas dekompresji nie jest tak istotny, no chyba, że będzie to zbyt widoczne.
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #24 dnia: 2018.12.05, 09:45:16 »
Pomysł bardzo mi się podoba :) Czy możesz wkleić na forum wszystkie obrazki jakie będziesz kompresował? Może na coś wpadniemy wspólnie.
Temat jest mi bliski, bo w TCS35 też miałem problem z wielkością grafiki. Ja używałem MegaLZ z lenistwa, bo najłatwiej integrował się z Borielem.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #25 dnia: 2018.12.05, 14:34:01 »
Nie chciałem z premedytacją BASIC'owej wersji klepać, bo chcę się trochę nauczyć C, zresztą mam trochę problemu z BORIELEM pod OSX, muszę spróbować go zainstalować na Win7.

Z obrazkami jest na razie temat ogarnięty, nie ma co bardziej rozkminiać - raczej pójdzie to w Exomizerze - kończę konwertować pozostałe, które będą w użyciu i poprawiam "krzywe" wydarzeń losowych.
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #26 dnia: 2018.12.05, 14:42:06 »
Co masz na myśli mówiąc o "krzywych" wydarzeń losowych? Chodzi Ci o losowanie z pewnym określonym prawdopodobieństwem? Np. jeśli chcesz żeby wypadała reszka 3 razy a orzeł 1 raz na 4 rzuty?

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #27 dnia: 2018.12.05, 15:43:26 »
Już wyjaśniam - w zależności od:
- lokalizacji (czyli gdzie zabrneliśmy)
- ile czasu już podróżujemy

jest różne prawdopodobieństwo np.:
- zachorowania (to może być też skutek niedożywienia, ale dodajemy do tego śnieg w górach i mamy komplet)
- spotkania bandytów (pierwsze 1000 mil to górka krzywej, potem w górach ich nie ma)
- łatwości znalezienia pożywienia
- wystąpienia ochłodzenia etc.

Dodajemy do tego "skille" poszczególnych profesji (lekarz łatwo uleczy chorobę, farmer czy traper łatwo znajdą pożywienie, traper dobrze strzela, a nauczyciel ma przewalone bo nic nie potrafi dodatkowo).

dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #28 dnia: 2018.12.05, 16:27:25 »
OK, czyli dokładnie to o czym myślę. Najprościej faktycznie zrobić to na tablicach, im więcej elementów, tym większa "rozdzielczość" zdarzeń.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: [tooloud] jakby Oregon Trail
« Odpowiedź #29 dnia: 2018.12.05, 16:41:04 »
Dzięki tooloud za ujawnienie projektu!

Kompresja danych, przerwania z muzyką jeszcze przed nami, ale damy rade ;)