Czytałem, każdy pixel w dowolnym z 15 kolorów - to jest ten tryb Pentagon SL,
natomiast ja dawno (około roku 1990) pomyślałem
(choć słusznie zauważyłeś, że nie znam się na elektronice i tworzeniu układów)
o takim trybie: 4 bity na INK i 4 na PAPER, a kolory byłyby zdefiniowane w atrybutach (jak w C64 hires),
wtedy pozwoliłoby to na mniej widoczne colour clash.
Podczas gdy kolory 0-7 byłyby standardowe, przy intensywności składowych około 75&, tak jak w Spectrum,
nowe byłyby 100% jednego + 50% innych, co dałoby np.
100%R + 50%G = Pomarańczowy
100%B + 50%R = Fioletowy
50%R + 100%G = Brązowy itd.
Choć jeśli ktoś skonstruuuje ULA+, taki tryb nie będzie potrzebny.
Dla mnie ten chip już istnieje, jeśli istnieje w emulatorach, to znaczy że istnieje.
Podobnie, jak redukcja migania gigascreen w emulatorach - i nikt na nią nie narzeka.