ZX Spectrum > POWITANIA
Cześć.
RafalM:
Yyyy oczywiście, zależy mi by gier było jak najwięcej. Takie to głupoty człowiek pisze jak już przysypia a jeszcze klepie w klawiaturę :) :)
phase:
Dzięki za link Micky. Pisząc gry dla młodszego brata w Basicu (proste) i mając lat 14, słyszałem coś o kodzie maszynowym ;-) i zawsze się zastanawiałem czemu nie mogę komend wpisać w Basicu, szczerze mówiąc dalej nie wiem ;-) pokami? ;-) Napisanie gry mam na liście rzeczy do zrobienia w życiu więc trochę się zejdzie. Zawodowo zajmuję się grafiką więc przynajmniej nauka tego odejdzie.
Micky:
Mozesz wpisywac poke'ami ale prosciej bedzie pisac na PC, skompilowac i zrobic z tego np. tap'a.
Z kompilatorow to najpopularniejsze to pasmo, sjasmplus i z88dk.
Gier nigdy nie pisalem, wiec sie na tym nie znam, ale koledzy forumowicze na pewno chetnie wspomoga.
Polecam przegladanie gier do ktorych sa dolaczone zrodla (ale to jak juz troche assemblera lizniesz)-bedziesz mogl sobie popatrzec jak to inni pisza.
np. http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0026206. Choc gry pisane pod katem konkretnego rozmiaru sa z reguly mocno zoptymalizowane przez co moga byc nieczytelne.
Powodzenia!
RafalM:
--- Cytuj --- Zawodowo zajmuję się grafiką
--- Koniec cytatu ---
Oooo, takich ludzi właśnie scenie Spectrum potrzeba! :)
Jakbyś chciał porysować grafikę do gry to myślę że znalazłbyś kodera chcącego połączyć siły.
phase:
Chętnie spróbuję wesprzeć koledze dysponującym zaawansowanym kodem ;-) Mógłbym się dowiedzieć czegoś o kodowaniu ;-)
Musiałbym też coś pokazać swojego, oczywiście na Spectrum;-)
Teraz robienie grafiki jest łatwiejsze. Nie ma ograniczeń, Na Spectrum trzeba się nieźle nakombinować.
heh.
Przypomniało mi się jak wymienialiśmy się listingami przez telefon na korbkę i kablach jack przez okno w bloku ;-) Intranet jak nic ;)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej