forum speccy.pl
Komputery z Z80 => AMSTRAD => Wątek zaczęty przez: ZbyniuR w 2022.09.10, 21:47:48
-
Cicha woda chwali sie za granicą a u swoich nie, chyba z obawy że paparazzi nie daliby mu spokoju. ;)
To że każdy CPC przy drobnych manipulacjach w rejestrach potrafi wyświetlić obraz z 25KB VRAM w 768x272 w 2kol, lub 386x272 w 4ech, wiadomo od dawna. Zwykły CRT więcej nie da rady bez utraty synchronizacji. Ponoć nawet ktoś tam kiedyś wyświetlił z niego obraz 800x600 czym pobił rekord Guinessa, rozdziałki z 8bitowca, ale na monitorze który kosztował wtedy majątek, i pewnie przez to mało kto to widział i o sprawie jakby zapomniano. Taki VRAM to 60KB.
A niedawno nasz nowy forumowy kolega ten rekord pobił! :)
Wykombinował jak zwykły Amstrad CPC, po podłączeniu do LCD potrafi wyświetlić 1024x480 w dwóch kolorach, lub 512x480 w czterech. Taka pamięć ekranu zajmuje 61KB !!
Mam nadzieję że ktoś to podchwyci i powstaną ładniejsze rzeczy do wyświetlenia. No i na razie żaden emulator tego nie obsługuje.
https://www.cpcwiki.eu/forum/programming/256x256-in-mode-0-1024x51225hz-overscan-and-65kb-vram-for-basic-it-s-coming!/msg215472/#msg215472 (https://www.cpcwiki.eu/forum/programming/256x256-in-mode-0-1024x51225hz-overscan-and-65kb-vram-for-basic-it-s-coming!/msg215472/#msg215472)
Brawo McArti0 !! A Commodorki co, nadal tylko 320x200? ;)
-
Przyłączam się do gratulacji! To świetne osiągnięcie!
-
Ale czad! :o
ps. Dobra. To ogłaszam konkurs na obrazek w rzeczonych rozdzielczościach. plus H256 x V460 16 kolorów/szarości
-
Super osiągnięcie, mój szacun... fajnie że jest ktoś komu się chce :)
A jakieś nagrody w tym konkursie przewidujesz ?
Wszystko jest kwestią motywacji ... choćby uścisk dłoni prezesa :D
-
nagroda będzie wizualna :D ;D ::) wszyscy zobaczą zdjęcie.
W Gimpie przygotowałem symulacje wstępne jak to by mogło wyglądać w palecie kolorów Amstrada czyli 16 z 27.
-
W powiększeniu nie wygląda tak optymistycznie
-
Kłopot w tym że nie każdy ma prawdziwego CPC i odpowiedni monitor by te cuda zobaczyć i móc nad nimi popracować.
Jako użytkownik emulatora bardziej bym sie ucieszył z możliwości swobodnego korzystania z normalnego tzw Fullscreena, ale tak by np górną część ekranu wyświetlał ze standardowej pamięci &c000 a dolną z bloku od &4000, zostawiając te naście KB dla Basica, to by sie można tym pobawić. A nie tak jak standardowa jedyna opcja na takie ekrany która zostawia na Basic zaledwie mniej niż 200 bajtów.
Jest taki programik na PC do konwersji obrazków o dużych rozdziałkach niestety tylko na MODE 1, nazywa sie "Graphic Wizard", zwany też GraWiz, oczywiście paleta CPC, suwaczki, zapisuje w BMP i nie zmienia rozdziałki obrazka oryginalnego, w sam raz do tak fikuśnych rozdziałek jak wymyślił McArti0. :)
-
Jako użytkownik emulatora bardziej bym sie ucieszył z możliwości swobodnego korzystania z normalnego tzw Fullscreena, ale tak by np górną część ekranu wyświetlał ze standardowej pamięci &c000 a dolną z bloku od &4000, zostawiając te naście KB dla Basica, to by sie można tym pobawić.
To sie da zrobić a samo wyświetlanie to nawet w basicu.
1 SPEED INK 1,1:BORDER 0:MEMORY &3FFF
3 OUT &BC00,7:OUT &BD00,18:OUT &BC00,6:OUT &BD00,16:OUT &BC00,1:OUT &BD00,48:OUT &BC00,2:OUT &BD00,50
4 FRAME:CALL &BFF8,&C976,&7676,&7676:CALL &B92A:REM 4xHALT, Keyboard Scan needed
6 CALL &BFFC,&C976
10 EVERY 1,3 GOSUB 100
15 EVERY 1,2 GOSUB 200
16 EVERY 1,1 GOSUB 300
17 EVERY 1,0 GOSUB 400
19 ON BREAK GOSUB 500:POKE &B7C6,&40:PAPER 3:CLS:POKE &B7C6,&C0:PAPER 0:CLS:PRINT"spacja lub 2xESC konczy dynamiczne wyswietlanie."
20 REM
25 IF INKEY(47)=0 THEN GOTO 500
30 GOTO 20
100 OUT &BC00,4:OUT &BD00,15:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&10
110 RETURN
200 RETURN
300 RETURN
400 OUT &BC00,4:OUT &BD00,22:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&30: REM OUT &7F00,&10:OUT &7F00,&5F
410 RETURN
500 DI:OUT &BC00,4:OUT &BD00,38:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&30:OUT &BC00,6:OUT &BD00,25:OUT &BC00,7:OUT &BD00,30:OUT &BC00,1:OUT &BD00,40:OUT &BC00,2:OUT &BD00,46:CLEAR INPUT
-
run"ovs24.bas"
run"ovssplit.bas"
i mamy super wygodne overscan na żywo z basiciem
call &a290,&1030 albo &3010 regulujemy, który bank mamy na dole a który u góry.
call &a2a0, &1010 albo &150B regulujemy ilość linii górnego banku i dolnego 16+16 albo 21+11 (albo &1907 czyli 25+7)
-
Jak dla mnie to jesteś czarodziejem. :)
-
A oto pierwsze BMP zassane do CPC 6128.
240x256 mode 0. Najwięcej widać w emulatorze SugarBOX.
-
poprawki. program czyta zwykły plik bmp 4bit 16kolorów. ustawia sobie migające kolorki stąd 3 odcienie szarości.
ptaszor zrobiony pod te 3 szarości wygląda dużo lepiej.
-
WOW, no to naprawde robi mega wrażenie.
Im więcej czytam, tym bardziej podziwiam to do czego "zmusiłeś" cpc :D
-
na Green monitor... 240x256 16 z palety 29 kolorów
Z czego widać ...184x240 :o
-
RUN"rbbw.bas"
Ptaszor w mode 2 - 768x256
screenshot z crocods.com/web
-
I MODE 1 w 3 oryginalnych odcieniach szarości 512x256 w pliku BMP 4-bit.
Bitmapa jest szykowana na duży monitor.
I który ptaszor jest najlepszy? :o
-
Dla mnie zielony najlepszy :)
Sentyment wygrywa ;)
-
Piękne orzełki. mode 0 i 2 każdy piękny na swój sposób. :)
Widzę że znasz trik mieszania zieleni i fioletów, dla uzyskania szarości, co mniej trzepie po oczach niż mieszanie szarego z białym i czarnym. :)
Choć myślę że ten w 4 kolorach lepiej by wyszedł w palecie 0,10,20,26, albo dla podkreślenia dzioba, 0,13,24,26.
Czy mógłbyś zamieścić oryginalny bmp to bym sie nim pobawił. :)
-
I który ptaszor jest najlepszy? :o
Rany, dorośli faceci, a na forum ptaszki wrzucają i oglądają...
No po prostu szkoda słów!
-
źródło... https://pl.wikipedia.org/wiki/Bielik#/media/Plik:Merikotkas_kanarbikus.jpg
paleta z żółtym włazi mi na tło i źle wygląda. trzeba by to ręcznie greyować.
generalnie chodzi o algorytm Floyda-Steinberga. W Gimpie jest możliwe użycie go przy indeksowaniu do palety customowej.
-
da sie....
-
No i sie pobawiłem. :)
-
No właśnie te programy do CPC jakoś nie umiom w CPC.
ps. graphics wizard ma wersje 4.0 i tam właśnie jest algorytm Floyda-Steinberga i mode 0,1,2 ale niema startu do Gimpa.
https://cpcrulez.fr/emulateurs_UTIL-GRA-graphics_wizard_v4.0.htm
-
Dzięki za linka, dawno nie sprawdzałem czy są nowe wersje. :)
Miałem w 90ych jakiś program na CPC do konwersji IFFów i chyba też GIFów, oraz do przegrywania plików między PC 720K a CPC 180K, a wszystko autorstwa chyba Andreasa Stroiczka jeśli dobrze pamiętam, (to ten co Megademo '92 zrobił). Ich wspólną cechą było że witały się opisem z kolorowych literek w mode 2, co było dla mnie zdumiewające. Ale nie miałem skąd plików brać bo nie miałem stacji 720K. :(
Miałem też kilkanaście gotowych konwersji obrazków od znajomego który już się tym bawił, a oryginały na Amie dopiero po paru latach miałem okazję zobaczyć. Ale te współczesne PeCetowe konwertery są znacznie bardziejsze. :)
-
Prosto z Amstrada CPC 6128 512x460 mode 1 kolory 0,13,24,26
-
Alan Sugar
-
Małe oszustwo. sklejone dwa screenshoty czyli to co ja widzę na ekranie TV.
-
A na CPCwiki beton ... :o
-
Oj tam zaraz beton. Wprawdzie nikt nie rzucił wszystkiego w cholerę by natychmiast zająć sie tym projektem. Ale nikt też nie powiedział walnij sie w łep. Autorzy emulatorów to zwykle zapracowani ludzie, muszą sobie podebatować. Wyniki ankiety są pozytywne. :)
Naskrobałem im kilka słów, starałem sie być inspirujący.
Trochę chaotycznie zacząłeś temat, ale na twoim miejscu robiłbym swoje i co jakiś czas podrzucał tam jakiś obrazek, tak jak tu. Czasem są bardziej wymowne niż słowa. :)
-
mam sygnał dzieje się. :D