forum speccy.pl

ZX Spectrum => MUZYKA => Wątek zaczęty przez: Abrimaal w 2017.02.07, 04:11:32

Tytuł: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.02.07, 04:11:32
Od pewnego czasu archiwum AYGOR nie jest aktualizowane. Pomijając fakt, że całość prowadziłem tylko ja, nie nadąży się z publikacją muzyki pojawiającej się na bieżąco i konwersją wielu tysięcy plików trackerowych do .ay nawet gdyby pracowało przy tym więcej osób.

Myślę o napisaniu zaawansowanego (powoli...) edytora dla Windows. Jedyne środowisko do programowania, jakie znam to Visual Studio 6.0 wraz z podręcznikiem Visual Basic. Próbowałem jakieś 10 lat temu pisać w tym proste programy i coś tam działało.

Żeby ten wybór nie okazał się ślepą drogą chciałbym dowiedzieć się czy Visual Basic 6 pozwala na:
- operacje na pojedynczych bitach (typowe bit/set/res/negacja)
- operacje na 2-bajtowych liczbach w Motorola order
- uruchamianie zewnętrznych aplikacji .exe (AY Maker i playery muzyki z parametrami) a także ich zatrzymanie (taskkill)

Edytor miałby składać się minimum z 4 zakładek

1. Edytor, który odczytuje plik .ay, wyświetla wszystkie informacje, pozwala je modyfikować w okienkach, po czym składa ponownie plik za pomocą AYMaker, pozwala przesłuchać w wybranym odtwarzaczu i next file.

2. Batch edytor. Zmiana wybranego pola we wszystkich plikach w folderze. Przykładowo usuwamy z pola komentarza wszystkie (C), poprawiamy błąd w nazwisku czy wypełniamy puste dotąd pole.

3. Batch converter. Otwieramy folder z 500 plików .pt3 jednego autora, po chwili mamy 500 plików .ay z wpisanym już z góry autorstwem i tytułem wziętym z nazwy pliku do późniejszego uzupełnienia w zakładce 1.
Tu problemem jest jeszcze ustalenie, gdzie pt3 przechowuje dane o czasie trwania utworu, domyślam się że jest to mnożenie tempo x ilość nut. Najprościej byłoby skorzystać z gotowego konwertera z Vortex Tracker, ale czy on pozwoli na zdalne wywołanie?

4. Splitter / joiner - dzielenie plików .ay zawierających kilka utworów na pojedyncze i w ten sam sposób łączenie dwóch lub więcej wybranych.




Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.07, 17:56:01
Daruj sobie przestarzaly VB6 - nawet nie wiem, czy to dziala pod Win10. Jesli chcesz robic cos w command line, to lepiej uzyj Pythona, brzmi groznie  :D, ale to najbardziej "ludzki" jezyk. Jesli ma byc z GUI, to sprawa jest trudniejsza - nie znam nic sensownego i prostego zarazem. Jesli chcesz sie trzymac Basica, to zawsze opcja jest VB.NET. Ewentulanie takie cuda jak AutoIt:
https://www.autoitscript.com/site/.  Wszystko zalezy ile czasu chcesz zainwestowac w programowanie - dzis GUI to HTML i JavaScript.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.02.08, 00:22:38
Przede wszystkim miałby to być GUI, nawet jako nakładka na istniejące AY Maker, AY Splitter. Taki panel sterowania umożliwiający przesyłanie danych między różnymi aplikacjami - Vortex Tracker, tracker music finder z AYEMul, czy nawet AllDup, do wyszukiwania identycznych plików.
Obróbka plików metodą .bat + .ini jest bardzo archaiczna, zabiera mnóstwo czasu.i nietrudno się pomylić.
GUI w HTML wydaje się bardzo ciekawą propozycją, tylko musiałbym poduczyć się jak używać w nim zmiennych, pętli, warunków, dokonywać operacji na plikach. To chyba już javascript powinien się tym zająć (?)
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.08, 16:05:19
Jak chcesz sprobowac z Javascript to poczytaj sobie o:
http://electron.atom.io/

Ale nie zakladaj, ze opanujesz to w 5 minut. 
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.02.08, 22:57:43
Nie zakładam, że opanuję to w 5 minut, ale już mi się podoba design samej strony i video. Proste duże ikony, bez menu zawierającego tysiące pozycji. Takie "klasyczne" menu, które rozwija się do końca ekranu i jeszcze zawiera submenu opanowuje się niekiedy dłużej  :'(
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.09, 13:02:33
Jedna uwaga - jesli okaze sie, ze potrzebujesz specyficznych funkcji systemowych, rozwiazania typu JS moga zawiesc. W takich przypadkach nie ma nic lepszego niz C/C++ badz CSharp w Windows. Im programista zrzuca wiecej odpowiedzialnosci na narzedzia, tym wieksza szansa, ze go zawioda :-)
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2017.02.09, 13:07:41
Electron teoretycznie daje dostęp do całego node.js co oznacza, że teoretycznie można użyć mechanizmów z tegoż do wywoływania procesów zewnętrznych. Na pewno da się to zrobić na Linuksach i innych *nixach ale nie jestem pewien czy da się to w prosty sposób zrobić na Windowsach. A jak się nie da to pozostaje przygotowanie stosownego natywnego modułu i posiłkowanie się czymś takim.

Ale może w praktyce jest prościej i łatwiej - nie wiem, nie znam się ;) node.js używam tylko pośrednio bo używa go Atom, którego czasem używam (yup... trzy razy "używam" w jednym zdaniu ;)).
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.10, 12:51:21
Da sie tak jak piszesz, ale Abrimaal pytal o cos prostego, wiec zaawansowane zagadnienia pomijam. Warto jednak przemyslec, co sie chce osiagnac.
Z ciekawosci sprawdzilem jak wyglada sytuacja VB6 i okazuje sie, ze lobby jest calkiem silne:
https://msdn.microsoft.com/en-us/vstudio/ms788708.aspx
Nie ma tylko wsparcia na IDE, ale pisanie nowych apikacji w VB6 i tak nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2017.02.10, 13:09:07
@Gryzor Ja wiem, że pytał o proste i że prawdopodobnie Electronem+node.js wybije sobie oko (albo oba) ;) Dlatego napisałem, że w prosty sposób tego co by chciał zrobić to się nie da :)
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2017.02.10, 13:51:14
A w ogóle to mam wrażenie że Abrimaal chce zacząć pisać narzędzie od końca, czyli od UI. Moim zdaniem powinno się zacząć od dokładniejszych założeń co to ma robić... bo może się okazać że po roku pisania GUI zostanie on użyty raz.. może 2.. a i tak większość masowych operacji da się zrobić skryptami (bash, perl, php, pytong, .bat, cokolwiek...).
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2017.02.10, 14:15:12
@Tygrys Ależ oczywiście, że od końca ;) Niechęć do (porządnie napisanych) skryptów jest typową przypadłością nieprogramistów-nieadministratorów :) Używam kilku GUI do programów commandline'owych ale głównie do takich, które obrabiają media i "z ręki" wymagałyby podawania kilkudziesięciu parametrów a do tego potrzebuję ich może raz w miesiącu. W praktyce automatyzuję skryptami wszystko to, czego używam (średnio) częściej niż raz dziennie i jest mi z tym bardzo dobrze ;)

Ale jestem w stanie zrozumieć podejście "GUI jest lepsze, bo jak się robi ręcznie to się łatwo pomylić". Tyle, że zrobienie dobrego GUI w ogóle a jak się nie programuje takich rzeczy na co dzień tym bardziej nie jest łatwą sprawą. Mnie by się w każdym razie zdecydowanie nie chciało w to bawić zwłaszcza jak krąg odbiorców takiego produktu zamykałby się może w trzech osobach ;)
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.10, 17:29:05
Nie zniechecajcie czlowieka  :D Nawet jak nie zrobi, to sie troche nauczy - i tu wazne aby nauczyl sie czego przydatnego.
Bo inaczej mozna skonczyc np. tak:
http://phrogram.com/
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: steev w 2017.02.10, 20:44:15
Hm, czy to już ten moment, by zasugerować nieśmiało Qt Creatora (https://www.qt.io/ide/)?
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.11, 20:12:33
To na trzecie oko  ;D
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.02.12, 00:37:04
Mam na myśli opanowanie podstaw programowania w wybranym języku czy środowisku korzystającym z gotowych bibliotek i wypróbowanych, sprawnie działających aplikacji.
Jeśli mam w ogóle zacząć, to od pisania narzędzia open source, które jest mi najbardziej potrzebne w jak najprostszym wydaniu. Nauczyć się w jaki sposób otworzyć plik, odczytać jego nagłówek, zapisać pod inną nazwą, otworzyć kolejny plik itd. Rozbudować o dodatkowe elementy i zastępować gotowce własnymi rozwiązaniami zawsze można w miarę postępu.
Jeśli to jest aż tak skomplikowane, wolę zostawić ten util w fazie otwartego projektu w pliku tekstowym. (link) (https://github.com/Abrimaal/AY-Format-Development/blob/master/06a%20AY%20Editor%20design),
a sam kontynuować projekty foto/video/media, na które zawsze mam za mało czasu. Być może za kolejne 15 lat ktoś odkryje emulowane formaty muzyczne na nowo i metodą drag and drop w jeden dzień stworzy w pełni funkcjonalną aplikację.
Projekt UI był opracowany pod pakiet ZX Modules, jednak autor niedawno oświadczył, że wycofał się z programowania i wraca do tworzenia muzyki, czyli nie będzie więcej aktualizacji ZX Modules.
Bardzo mnie tutaj inspiruje Java CPC, który łączy wiele aplikacji i pozwala na przesyłanie danych między nimi. Czy coś takiego kiedykolwiek powstanie dla ZX, małe prawdopodobieństwo. Rozwijane są kolejne emulatory, narzędzia, ale brakuje integracji między nimi i współpracy między autorami.
Przykładowo, dość nowy emulator ZesarUX w najnowszej odsłonie ma już player AY, jednak napisany prawdopodobnie od podstaw. Dużym plusem całego emulatora jest włączenie CPC i SAM'a do emulowanych komputerów. Minusem jest to, że player AY nie jest odrębną "platformą", skladającą się z Z80, chipów muzycznych, portów I/O, tylko bazuje na pełnym emulatorze wybranego komputera. Jeśli plik .AY zawiera np. screen, to jest wyświetlany na emulowanym ekranie, co jest nawet ciekawe. Jednak kiedy plik .AY dla Spectrum zawiera dane w obszarze ROM, które są w trakcie przenoszone we właściwe miejsce, to już taki plik zawiesi emulator.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.02.12, 21:11:41
Znajac troche VB6 zawsze mozesz sprobowac z VB.NET. Zrobienie prostej aplikacji zajmie chwile.
Zobacz jak Ci idzie i zdecydujesz co dalej. Nie zaczynaj tylko od zaawansowanych funkcji, bo polegniesz na starcie.
"Skomplikowane" to pojecie wzgledne - zalezy co i dla kogo. Jak czlowiek nie ma motywacji, to wyniesienie smieci tez jest skomplikowane   ;)

Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.02.12, 22:19:59
Trudno o motywację, kiedy zakładając w 2013 archiwum AYGOR liczyłem, że do projektu włączy się przynajmniej kilkanaście osób z całej populacji naszej planety. Tymczasem przez 3 lata comiesięcznych aktualizacji, porządkowania, grzebania w grach, słuchania zapętlonych utworów żeby ustalić czas itd, jedynie dwie osoby - Garvalf i Zlew przysłały swoje utwory, za co im serdecznie dziękuję. Dziękuję także osobom aktywnym na tym forum, które pomogły naprowadzić dlaczego utwór nie gra, jak zbudowany jest konkretny player czy inny format muzyczny (typu .ayc czy .ym).
Spróbuję z VB.NET, ponieważ nie chcę zostawić zawieszonego projektu na tym etapie, a metodą dotychczasową nie znajdę czasu na dodawanie więcej niż kilkadziesiąt utworów w miesiącu. To mniej więcej taka ilość wychodzi na bieżaco z okazji parties i compos, a do tej pory nie ma np. muzyki z Boulder Dash, który wyszedł w 1984 :)
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: silenter w 2017.03.05, 20:40:01
Mam na myśli opanowanie podstaw programowania w wybranym języku czy środowisku korzystającym z gotowych bibliotek i wypróbowanych, sprawnie działających aplikacji.
Jeśli mam w ogóle zacząć, to od pisania narzędzia open source, które jest mi najbardziej potrzebne w jak najprostszym wydaniu. Nauczyć się w jaki sposób otworzyć plik, odczytać jego nagłówek, zapisać pod inną nazwą, otworzyć kolejny plik itd. Rozbudować o dodatkowe elementy i zastępować gotowce własnymi rozwiązaniami zawsze można w miarę postępu.

Ja ci pomogę. Proponuję VisualStudio i język C#. To jest bardzo potężne narzędzie. Obecnie kompiluje na Windows 32/64, Linux, Mac OSX , IOS i Android.

Mam duże doświadczenie w programowaniu w tym języku.

Ewentualnie w pasalu (Delphi).

Oba środowiska obecnie możesz mieć całkowicie za darmo.

Jeśli masz ochotę to więcej na PW.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.03.05, 21:25:43
To jest myśl. Sam AYMaker i AYSplitter są napisane w Delphi i przynajmniej wiem, że da się w tym języku zrobić to, co potrzebne.
Jednak kompilator, którego używałem (Free Pascal Compiler) z oryginalnego źródła kompilował .exe, który nie działał prawidłowo. Visual Studio + Delphi to może być zestaw, którego szukam.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: silenter w 2017.03.05, 22:15:44
Visual Studio + Delphi to może być zestaw, którego szukam.
Polecam Visual Studio + C# - mam ogromne doświadczenie (zarówno w pascalu jak i c#)
Delphi ma możliwości ale wprowadza sporo kłopotów.
C# jest językiem nowoczesnym o ogromnych możliwościach bardzo przejrzystym i spójnym z ogromnym środowiskiem programistów.

Emulator Spectrum'a napisany w c#
https://zxmak2.codeplex.com/
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.03.05, 23:36:37
Powiedz mi jeszcze jedno, czy w C# można "includować" program w innym języku, np. w Delphi? Podobnie jak np na stronie internetowej można łączyć HTML, PHP, JavaScript i inne.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: silenter w 2017.03.06, 09:14:26
Powiedz mi jeszcze jedno, czy w C# można "includować" program w innym języku, np. w Delphi? Podobnie jak np na stronie internetowej można łączyć HTML, PHP, JavaScript i inne.
W ramach jednego rozwiązania (solucji) możemy używać dowolnych języków .NET (natywnie wspierane przez Microsoft: C#, Vb.NET, F#, Javascript) inne zewnętrzne (Pascal Prism).
Dodatkowo można linkować biblioteki DLL napisane w dowolnym języku.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.03.06, 17:17:30
Widze, ze uparcie idziecie droga archeo  ;D

http://www.wothke.ch/spectreZX/
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.03.07, 22:47:25
Cytuj
Dodatkowo można linkować biblioteki DLL napisane w dowolnym języku.
A czy w ten sam sposób można linkować gotowe .exe?

Cytuj
Widze, ze uparcie idziecie droga archeo
SpectreZX wygląda na fantazję autora, jak mógłby grać ZX gdyby miał z 2MB RAM i kilka razy szybszy procesor. Porównaj aktywny właśnie temat SID na Spectrum. Chyba, że masz na myśli temat user interface. Ktoś jednak musiał te pliki muzyczne w różnych formatach przygotować. :)

Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: silenter w 2017.03.07, 22:56:19
Cytuj
Dodatkowo można linkować biblioteki DLL napisane w dowolnym języku.
A czy w ten sam sposób można linkować gotowe .exe?
A to jest ciekawe pytanie na które można odpowiedzieć nie/tak.

Zasadniczo nie można linkować exe bo w przeciwieństwie do DLL exe nie definiuje funkcji eksportowanych.
Wyjątkiem są exe programów w architekturze .NET bo co prawda exe niczego nie eksportuje, ale całość kodu można wciągnąć jako referencję (bez względu na język w jakim zostało to napisane - jedyny warunek to .NET)

Jak chcesz to napisz konkretniej czego potrzebujesz. Napiszę ci szkice a potem sobie to rozwiniesz.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.03.08, 11:23:15
Odnosnie SpectreZX chodzilo mi o technologie interfejsu czyli JavaScript. Co prawda WebAudio API to jeszcze troche beta, ale jak widac i tak juz mozna sporo zdzialac. Dalej jednak uwazam, ze powinienes zaczac od najprostszych funkcji i narzedzi ktore brzmia znajomo. No chyba ze silenter podejmie sie zrobienia wszystkiego co wymyslisz :-)

Jesli chodzi o pliki w SpectreZX to sa normalne pliki muzyczne, lacznie z formatem AY, SpectreZX to w zasadzie ZXTune skompilowany do JavaScript.
Mozesz przeciagnac dowolny plik na ikone komputera (lacznie ze spakowanymi) aby sie przekonac.
A ze lepiej gra (jakosc) to dla mnie oczywiste - nie ma co porownywac emulacji na wspolczesnych kartach dzwiekowych ze starym torem AY.
Wystarczy porownac fizycznego Gravisa z emulacja pod DOSBOX.


Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2018.01.23, 14:38:36
Jak się ma ten projekt? Udało się coś napisać?
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: silenter w 2018.01.23, 14:51:39
Ja tam trochę pomagałem Abrimaal-owi.
Kod źródłowy który dostałem od niego był napisany bodaj w Delphi 7.0 i powinien chyba dać się skompilować pod lazarusem.
Nie doszedłem do końca bo posiadałem akurat Delphi w którejś tam nastej wersji XE i w miedzy czasie zmieniły się długości typów danych, w związku z czym pointery wskazywały na błędne pozycje w pliku - trochę było pierdzielenia by było z translacją tych typów ale założenia jakie tam były przekazałem i pokazałem jak to mniej więcej ogarnąć w C#.

Z tego co jednak zrozumiałem (kod był słabo okomentowany) to narzędzie rozbierało plik na jakieś segmenty i potrafiło te segmenty na powrót poskładać.
Jeśli można by tu mówić o jakiejkolwiek edycji to możliwości raczej były skromne i sprowadzały się do patchowania segmentów i ewentualne inne ich składanie
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2018.01.23, 23:37:28
Niewiele mam ostatnio czasu. Projekt jest w trakcie.

Uruchomiłem Build, z tego wyszło kilkanaście plików, ale żadnego typu .exe
Domyślam się, że najważniejszy jest plik. dll i do niego mam odwoływać się z poziomu aplikacji.

W jaki sposób, czy może być to plik .bat, z którego wywołam ayfile.dll? Jakie parametry?
Dostaję taki komunikat próbując uruchomić go bezpośrednio ayfile.dll



Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2018.01.24, 05:38:26
Ja swego czasu zacząłem pisać util w command line. korzystający z gotowych AYMaker i AYSplitter, ale utknąłem w martwym punkcie.

Chodzi o znak [CR] [LF] czyli nową linię.
AY Splitter tworzy plik .ini który ma być bazą do edycji.
Potrafię pobrać jego zawartość do zmiennej, wyświetlić na ekranie i utworzyć nowy plik ze zmiennej, czyli niby wszystko, co potrzebne do edycji.
Zmienna zawierająca cały plik .ini tworzona jest za pomocą instrukcji TYPE
natomiast druga zmienna, która zawiera pierwszą linię wraz z [CR] [LF] pobierana jest przez SET, inna zmienna zawiera długość tej linii.

I tu zatrzymałem się. Dalej chciałbym, aby program
skrócił zmienną o pierwszą linię (ilość znaków do usunięcia jest znana)
lub
usunął z pliku .ini pierwszą linię wraz ze znakami nowej linii
lub
czytał wartość zmiennej (lub zawartość pliku) od następnego znaku =


Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2018.01.24, 07:56:16
A może to: http://www.julien-nevo.com/arkostracker

Program się szybko rozwija, autor reaguje na sugestie.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2018.01.24, 08:37:59
Jeśli chodzi o Arkos, to zrobiłem kilka plików .ay z demosongów i jeden ze źródeł gry Sword of Ianna na ZX. Są problemy, bo żaden z utworów dla CPC nie zagrał ani w AY Emulator, ani w ZXTune ani w Modo. Z kolei muzyka z ZX gra jakby AY chodził z 1MHz, czyli niżej niż powinna.
Autor mi odpisał szybko, że zaglądnie jeszcze do freq table dla ZX, choć to może być problem playera AY, że identyfikuje pliki jako CPC i ustawia AY na 1 MHz. Co do muzy z CPC, patrzyłem w kodzie. Tam jest mnóstwo OUTI, z którymi player może mieć kłopoty, albo bardziej prawdopodobne, że ja źle skompilowałem pliki muzyczne dla CPC. Nadal nie rozumiem tej instrukcji Basic CALL 4000,5000 czy jak ona tam była.

Wracam do AYmaker. Problem znaku CR LF da się rozwiązać ze źródła w Delphi. AY Splitter tworzy plik .ini używając WRITELN. Stąd Enter na końcu. Spróbuję przerobić go, żeby separował linie podkreśleniem czy w ogóle tworzył plik z samymi danymi bez nazw pól, albo osobne pliki dla każdego pola. Plik ini to tylko półśrodek. Ważne, aby edytor łatwo odczytywał i modyfikował te dane. Nie wiem, czy uda mi się żeby AY maker je prawidłowo odczytywał.
Free Pascal Compiler doskonale radzi sobie z oryginalnymi plikami, kiedy wpisze się w nich {$Mode:delphi}; - nie wiem czy dobrze to napisałem z pamięci, PC już wyłączyłem, piszę z mobila.

Teraz o projekcie, który napisał Silencer w C#. Przeglądałem pojedyncze źródła AYfile i AYtests i mniej więcej rozumiem składnię. Ale gdy widzę całą solution otwartą w VS, to wymiękam ile tam jest plików, deklaracji.  :o
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2018.02.27, 04:06:56
Postanowiłem pisać w Command Line bez użycia Power Shell. Dla trudniejszych operacji zawsze można odwołać się do dowolnego pliku .exe napisanego w dowolnym języku.
Skrypt będzie wykonywał operacje na plikach i ich zawartości, a AYSplitter i AYMaker z niewielkimi poprawkami, będą rozkładać i składać pliki.
To, co przesyłam, to krótki wstęp. Do działającego programu jeszcze bardzo daleko. I ta wersja już jest nieaktualna, codziennie przybywa coś nowego.
Aby całość chodziła w obecnym stadium, potrzebny jest AYEmul w wersji najllepiej 2.9,
umieszczony w głównym folderze z nazwą zmienioną na _AYplayer.exe. Nie dołączam go, bo .zip przekroczy 2 MB.

W tej chwili można rozłożyć pojedynczy plik (Split) lub wiele (Merge) do plików .bin i .ini,
sprawdzić, czy wśród bloków znajdują się moduły trackerów. W tej chwili rozpoznawanych jest niewiele, tylko te które mają tekstowe nagłówki. Do innych trzeba będzie użyć analizy kodu w jakimś języku.

Można rozpoznane pliki trackerów zapisać do playlisty i odtworzyć w AYEmul

Zatrzymałem się na problematycznym w cmd znaku nowej linii, o którym pisałem w dziale Różności (nie ma działu o programowaniu "ogólnym"). Stąd na razie AYMaker w ogóle nie jest używany, ani zgodny z aktualną wersją AYSplitter.

W folderach znajduje się kilka przykładowych plików, np. w temp znajdują się pliki trackerów, na których można sprawdzić jak działa identyfikacja i oczywiście posłuchać.

Szukam źródła AYEmul v 2.9 jeśli gdziekolwiek jest dostępna. Mam tylko 3.0, lightowej wersji, która nie obsługuje wyszukiwania modułów trackerów w plikach.
Tytuł: Odp: Edytor plików .AY dla Windows / PC (jak i w czym napisać?)
Wiadomość wysłana przez: steev w 2018.02.27, 12:25:06
Szukam źródła AYEmul v 2.9 jeśli gdziekolwiek jest dostępna. Mam tylko 3.0, lightowej wersji, która nie obsługuje wyszukiwania modułów trackerów w plikach.
Źródła dla 2.9 beta 26 są na stronie autora (https://bulba.untergrund.net/progr.htm) ( i dla kilku innych wersji też...)