Mam na myśli opanowanie podstaw programowania w wybranym języku czy środowisku korzystającym z gotowych bibliotek i wypróbowanych, sprawnie działających aplikacji.
Jeśli mam w ogóle zacząć, to od pisania narzędzia open source, które jest mi najbardziej potrzebne w jak najprostszym wydaniu. Nauczyć się w jaki sposób otworzyć plik, odczytać jego nagłówek, zapisać pod inną nazwą, otworzyć kolejny plik itd. Rozbudować o dodatkowe elementy i zastępować gotowce własnymi rozwiązaniami zawsze można w miarę postępu.
Jeśli to jest aż tak skomplikowane, wolę zostawić ten util w fazie otwartego projektu w pliku tekstowym.
(link),
a sam kontynuować projekty foto/video/media, na które zawsze mam za mało czasu. Być może za kolejne 15 lat ktoś odkryje emulowane formaty muzyczne na nowo i metodą drag and drop w jeden dzień stworzy w pełni funkcjonalną aplikację.
Projekt UI był opracowany pod pakiet ZX Modules, jednak autor niedawno oświadczył, że wycofał się z programowania i wraca do tworzenia muzyki, czyli nie będzie więcej aktualizacji ZX Modules.
Bardzo mnie tutaj inspiruje Java CPC, który łączy wiele aplikacji i pozwala na przesyłanie danych między nimi. Czy coś takiego kiedykolwiek powstanie dla ZX, małe prawdopodobieństwo. Rozwijane są kolejne emulatory, narzędzia, ale brakuje integracji między nimi i współpracy między autorami.
Przykładowo, dość nowy emulator ZesarUX w najnowszej odsłonie ma już player AY, jednak napisany prawdopodobnie od podstaw. Dużym plusem całego emulatora jest włączenie CPC i SAM'a do emulowanych komputerów. Minusem jest to, że player AY nie jest odrębną "platformą", skladającą się z Z80, chipów muzycznych, portów I/O, tylko bazuje na pełnym emulatorze wybranego komputera. Jeśli plik .AY zawiera np. screen, to jest wyświetlany na emulowanym ekranie, co jest nawet ciekawe. Jednak kiedy plik .AY dla Spectrum zawiera dane w obszarze ROM, które są w trakcie przenoszone we właściwe miejsce, to już taki plik zawiesi emulator.