Autor Wątek: Divide  (Przeczytany 32810 razy)

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #30 dnia: 2011.11.14, 13:52:04 »
Cytuj
To Noby się musi pospieszyć, bo ja już mam opracowany AY + inteligentny interfejs joysticka (sam rozpoznaje standard). Produkcja niebawem ruszy.

A beda chociaz dwa porty ? Nie wiem czemu wszyscy ignoruja standard IF 2, ktory mial DWA PORTY.
Fajnie byloby tez, aby byla opcja na Turbo AY.


Duddie

  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #31 dnia: 2011.11.14, 14:00:44 »
Będą dwa. Co to jest Turbo AY?
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum+, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2/+3, Timex 2048, Unipolbrit 2086, FDD3000, Timex Terminal 3000, PlusD, Multiface 128, Multiface +3, divIDE Plus, IF1+microdrive

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #32 dnia: 2011.11.14, 14:09:44 »
Znane tez jako Turbo Sound:
http://www.nedopc.com/TURBOSOUND/ts.php

Duddie

  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #33 dnia: 2011.11.14, 16:06:37 »
Opcjonalnie można to zrobić. Bo nie każdy będzie chciał zapłacić więcej za dwa AY...
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum+, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2/+3, Timex 2048, Unipolbrit 2086, FDD3000, Timex Terminal 3000, PlusD, Multiface 128, Multiface +3, divIDE Plus, IF1+microdrive

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Divide
« Odpowiedź #34 dnia: 2011.11.14, 17:17:31 »
Nie chcę Was dołować, ale generalnie nie widzę dużego sensu w półśrodkach. Kemp+AY do gumiaka/plusa... Fajnie, ale wykorzystam go w nieznacznej części tego co bym mógł. Większość gier (o demach to nawet nie ma co wspominać!) korzysta z tego cuda właśnie przy 128kB. Najlepsze gierki wymagają 128kB - i to jest kierunek do którego trzeba by dążyć. Przystawki to raczej jako ciekawostka, albo wspomniany półśrodek. Choć ma sens, gdy nie damy rade w obudowę gummiego wepchnąć AY (a widziałem kiedyś takiego i sam się zdziwiłem jak to tam weszło). Sam bym chętnie przerobił jeszcze jakiegoś Spectruma, choć już spełnieniem marzeń byłoby kupno Pentagona 128 + system dyskowy z TR-DOS. Żadne Scorpiony 512 i inne wynalazki. To przerost formy nad treścią, bo w bardzo ubogi sposób można to wykorzystać (nikłe oprogramowanie, mało kto cokolwiek na to pisze). ZX128/Pentagon128 po prostu był i ciągle jest najbardziej wspierany software'owo. A nie widzę sensu szczepić kolejną gałąź nowymi rozwiązaniami, gdy zainteresowanie w dzisiejszych czasach nie jest nawet procentowe, a promilowe.

Wracając do DivIDE. Nie mam doświadczenia z tym cudem. Jednak jeżeli bym się zdecydował na zakup i przede wszystkim używanie czegoś takiego, to musiałoby mieć zaimplementowane pełne wspieranie (zapis/odczyt) dla .TAP lub lepiej nawet dla .TZX.

Jakiś czas temu pod emulatorami miałem taki problem, że stworzoną w ST muzyczkę chciałem nagrać do .TAP'a i dupa... Wynika to z wewnętrznych procedur odczytu/zapisu. Zresztą podobnie miałem z Prometheusem. Rozwiązanie w końcu znalazłem, ale jak zwykle były to półśrodki (zapis do .WAV i konwersja na .TAP). Na forum Yarka gdzieś to opisywałem. Są rozwiązania, że można przerobić to czy tamto, ingerować w kod i inne takie duperele. Jak jednak stwierdził Mat, do czasu, a potem i tak trzeba zrobić to po ludzkiemu.

No i co jeszcze mi się marzyło? Emulator ZX z emulacją FDD3000. Coś w tym stylu zrobił Yarek, choć tam jest emulacja ZXVGS, No i ten emulator Warajevo... Błeeee...
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Tewenin

  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: Divide
« Odpowiedź #35 dnia: 2011.11.14, 21:40:42 »
(...)
Wracając do DivIDE. Nie mam doświadczenia z tym cudem. Jednak jeżeli bym się zdecydował na zakup i przede wszystkim używanie czegoś takiego, to musiałoby mieć zaimplementowane pełne wspieranie (zapis/odczyt) dla .TAP lub lepiej nawet dla .TZX.
(...)

Odczyt i zapis .TAP jest zaimplementowany w ESXDOS. A TZXy (z custom loaderami) to nie dla divide...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Divide
« Odpowiedź #36 dnia: 2011.11.14, 21:43:09 »
ResiDOS też potrafi zapisywać do .TAP, tyle że do swojego działania wymaga Divide Plus.


Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #37 dnia: 2011.11.15, 14:35:38 »
A ja bym chetnie widzial AY+divIDE+2xjoystick w jednym boxie do gumiaka/plusa.
Nie lubie doczepiac dlugiego ogona, ktory mi w dodatku nie zawsze dziala.
Namawialem kiedys Velesoft aby cos takiego zrobil, ale jak na razie efektow nie ma.

A propo Turbo-Sound - czy ktos w Polsce pisal na to soft ?
Nie wiem czy ruskie dema wymagaja zawsze CPU 7Mhz.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Divide
« Odpowiedź #38 dnia: 2011.11.15, 14:46:08 »
A propo Turbo-Sound - czy ktos w Polsce pisal na to soft ?
Nie wiem czy ruskie dema wymagaja zawsze CPU 7Mhz.

Gumiak da sobie radę. Player obsługuje wtedy 2xAY więc potrzebuje teoretycznie 2x więcej czasu.



YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Divide
« Odpowiedź #39 dnia: 2011.11.15, 14:46:53 »
Gryzor:


> A propo Turbo-Sound - czy ktos w Polsce pisal na to soft ?
---------------
Chyba nie. Trzebaby przerobić wschodni soft z dyskietki na TAPy (dla divIDE).


> Nie wiem czy ruskie dema wymagaja zawsze CPU 7Mhz.
-----------------
A skądże. To są normalne dema, tylko na inny timing. Pentagon jest odrobinę tylko szybszy.
Mam cały zestaw chyba ze 20Mb w ZIPie dem, które jeden człowiek przerabiał z Pentagona na Spectrum 128 (głównie +3, ale nie tylko).
Czasami wciąż są problemy z timingiem, ale już przynajmniej normalnie chodza, nie resetują się, rzadko zwalniają (prawie nigdy).

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Divide
« Odpowiedź #40 dnia: 2011.11.15, 17:23:30 »
Mialem na mysli tylko dema dla Turbo-Sound.
Inne to wiem, ze dzialaja, choc fakt, czasem timingi daja sie we znaki.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Divide
« Odpowiedź #41 dnia: 2011.11.15, 17:35:38 »
Gryzor:

Aha, jasne.
Turbo-sound chodzi na normalnym procku i też na zwykłym ramie.
_Jakkolwiek_ najlepszy player - Wild - niestety wymaga min. 256Kb ramu.