Chciałem się skonsultować w sprawie funkcji, którą ma DivMMC EnJOY!, czyli snapshot w kontekście zapisywaniu stanu gry na zawołanie. Korzystam z niego, ale od czasu do czasu snapshot się nie udaje (glitche i zwis albo reset). Trzeba cofać się do poprzedniego, ostatniego udanego. Zrobiłem jakby co uaktualnienie do ESXDOS v0.8.9, ale zgodnie z intuicją nic to nie pomogło. Przeczyściłem złącza izopropanolem. Wydaje się, że pomogło. Efekt destrukcji stał się rzadszy, ale nie zniknął. Pytanie do was:
Czy to normalne zachowanie i powinienem być wdzięczny, że w ogóle mam taką funkcję i w większości przypadków działa (najlepsze co mogę zrobić to właśnie czyste złącza)? Czy jednak da się coś tu zrobić (w obrębie tego sprzętu), aby działało niezawodnie?
Aha. Snapshoty też się lekko degenerują z jednego na drugi. Zostają często drobne śmieci wokół postaci gracza, które nie znikają po odczycie. Ale powiedzmy, że nie przeszkadza to zbytnio. I jest drugorzędnym problemem.
Sprzęt: ZX Spectrum +2 (szary) z modyfikacją composite video ("modern TV fix") i modyfikacją Stereo (modyfikacje wykonane przez Bena Versteega), DivMMC EnJOY! v2014.1, karta Kingston SDHC 4GB, joystick podłączony do DivMMC.
Oprogramowanie: ESXDOS v0.8.9, akurat ostatni przypadek gry to Wonderful Dizzy (*.tap), ale defekt występuje też z innym grami. To nie kwestia konkretnego tytułu.
Z góry dzięki za info.