Autor Wątek: Liczby Losowe  (Przeczytany 15120 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Assembler - proste pytania
« Odpowiedź #15 dnia: 2014.01.25, 02:44:34 »
Właśnie ten głęboki porządek tworzy raczej falę dźwięku o pewnej częstotliwości, jak najbardziej niepożadaną przy szumie.
Kolejne próby były właśnie z liczbami pierwszymi, na nich bazowały pętle. Może mniej widoczny był wzór na ekranie, ale to chyba iluzja wyświetlania na ekranie=256px.
AY Music, ULA plus.

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Assembler - proste pytania
« Odpowiedź #16 dnia: 2014.01.25, 10:34:21 »
Ale licznik pętli jest 16-bitowy? Bo 8 to stanowczo za mało.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Assembler - proste pytania
« Odpowiedź #17 dnia: 2014.01.25, 13:04:17 »
Szukałem rozwiązania, które może tworzyć "wzór" do generacji szumu. Różne próby stworzenia takiego "patternu" od zera mają wadę - powtarzalność i odtwarzany szum przypomina raczej chrapanie. Jednak najlepszym generatorem jest tutaj ROM, lub dowolny długi kod.
Kilka testów różnych modyfikacji tej procedury i podobnych. Ostatni to kopia ROM.
Jeden z lepszych które znam.
Z pakietu FOX Toolkit.
Choć jak widać do szumu wciąż mu trochę brakuje :)
W załączniku kod dla SDCC.
Machines should work. People should think.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Assembler - liczby losowe
« Odpowiedź #18 dnia: 2014.01.27, 03:29:06 »
W załączonych wcześniej przykładach licznik był=4096 jednak operacje typu xor c redukowały go do 256, kolejne poprawki to pętla przy osiągnieciu liczby pierwszej, też 1-bajtowej np. 199. Do gier w karty wystarczy  :D

W jaki sposób skompilować tą procedurę do kodu w SDCC? Który plik to kompilator dla Z80?

... tak na marginesie, przydałoby sie poprawić nazwę tego tematu.



AY Music, ULA plus.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Assembler - liczby losowe
« Odpowiedź #19 dnia: 2014.01.27, 08:53:59 »
W jaki sposób skompilować tą procedurę do kodu w SDCC? Który plik to kompilator dla Z80?
BAT w załączniku.
W jaki sposób z ihx zrobić tap opisuje artykuł tutaj : http://speccy.pl/articles.php?article_id=22

BTW, w załączonej konfiguracji program się kompiluje pod adres $8000, ale trzeba doliczyć jeszcze 10 bajtów rozbiegówki, więc otrzymany kod należy ładować (i uruchamiać) od adresu $7ff6 (32758).
(Adresy można zmienić na inne modyfikując plik crt0.s zamieszczony w artykule linkowanym powyżej i podając nowy adres jako parametr kompilacji)
Machines should work. People should think.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Liczby Losowe
« Odpowiedź #20 dnia: 2014.04.28, 02:41:12 »
Ciekawi mnie, czy istnieje możliwość odczytania z AY liczb losowych, które odpowiadają za szum. Jeśli chip potrafi generować szum, to albo ma generator liczb losowych albo "pattern".
AY Music, ULA plus.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Liczby Losowe
« Odpowiedź #21 dnia: 2014.04.28, 10:02:53 »
Nie ma możliwości odczytania z AY jego licz losowych. Jeżeli takie generuje dla szumu, to jest to wewnętrzna funkcjonalność, nie udostępniana na zewnątrz.