Autor Wątek: Scroll na atrybutach (48k/128k)  (Przeczytany 8287 razy)

dr.df0

  • *
  • Wiadomości: 15
  • Miejsce pobytu:
    Poland
Scroll na atrybutach (48k/128k)
« dnia: 2019.02.20, 17:12:13 »
moje ćwiczenia dawno nieużywanych mięśni, ale może kogoś zainteresuje: https://github.com/appblue/zx-attr-scroll

Pzdr
KK (dr.df0)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #1 dnia: 2019.02.20, 17:33:27 »
Nie moj poziom abstrakcji, ale dzieki za podzielenie sie.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

dr.df0

  • *
  • Wiadomości: 15
  • Miejsce pobytu:
    Poland
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #2 dnia: 2019.02.20, 19:36:12 »
w załączniku plik .tap

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #3 dnia: 2019.02.21, 10:26:35 »
Jak na odkurzanie nie jest źle ;)
Mam tylko jedną sugestię - jeśli wolna pamięć nie przeszkadza to zamiast LDIR używaj zestawu LDI zwłaszcza tam, gdzie to ma znaczenie dla czasu wykonania. Nie wiem czym assemblujesz - w pasmo kod scrollujący cały blok atrybutów poprawiłbym tak:
screen_scroll:
        ld hl, APOS + 1
        ld de, APOS
;        ld bc, 16*32-1
;        ldir
       rept 16*32-1
       ldi
       endm

        ret

Kod się wydłuża, ale dla każdego (poz ostatnim) transferowanego bajtu oszczędzasz 5 taktów procesora :)
Poza tym takie drobiazgi jak używanie sla na pamięci (shifty arytmetyczne zjadają znacznie więcej czasu niż logiczne a na pamięci to już w ogóle ;))

Gratulacje, za chęci i efekt :)

I nie, żeby moje było lepsze czy coś - scroller na atrybutach jest ostatnim przykładem jak mi się jeszcze chciało ;) http://speccy.pl/articles.php?article_id=12

dr.df0

  • *
  • Wiadomości: 15
  • Miejsce pobytu:
    Poland
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #4 dnia: 2019.02.21, 14:39:16 »
Dzięki, bardzo ciekawy artykuł!e

sachy

  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Miejsce pobytu:
    Earth, Solar System
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #5 dnia: 2019.02.28, 20:59:42 »
Fajny, czysty kod, dzięki za podzielenie się.

[offtop alert]
Dr.DF0/ATD?
Czyżby kolejny Amigowiec zbłądził na ścieżki ZX?
[offtop alert]

dr.df0

  • *
  • Wiadomości: 15
  • Miejsce pobytu:
    Poland
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #6 dnia: 2019.03.01, 21:13:02 »
Tak, Dr.DF0/ATD, ale pierwsze kroki stawiałem na ZX48k+ GENS3M21 - piękne czasy!

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #7 dnia: 2019.03.02, 11:48:37 »
Cześć

Większość po ZX miała Amigi i zasiliła mocną zwego czasu scenę.

Fajnie że jest kolejna osoba, która nie boi ciężkiej sztuki programowania ;)

sachy

  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Miejsce pobytu:
    Earth, Solar System
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #8 dnia: 2019.03.02, 12:23:36 »
@Dr.DF0: super! Każdy scenowy powrót mega cieszy, niezależnie od platformy. Wpadaj na Speccy Party, będzie sporo ex czy aktualnych Spectrumowco-Amigowców :)

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #9 dnia: 2019.03.02, 12:55:01 »
Skoro Z80 nie jest Ci obcy, to doskonały moment by stworzyć produkcję na speccy.pl party 2019.1! ;)
Przez miesiąc z małym kawałkiem całkiem sporo można zdziałać :P
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: Scroll na atrybutach (48k/128k)
« Odpowiedź #10 dnia: 2019.03.10, 12:16:13 »
fajny ten scroll, ja też dość niedawno zacząłem bawić się w z80. Powodzenia