forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Rzeznik w 2021.02.04, 15:29:46
-
Na ten moment jest tylko taka tajemnicza fotka, wyglądająca dość imponująco. W każdym razie to coś nowego od Zosyi.
-
Kontynuacja "Valley of Rains"?
-
Ale ładne ,ciekawe jak to w ruchu wyglądać będzie.
Fotka zrobiona żeby CC nie było widać.
-
Kontynuacja "Valley of Rains"?
Poczekamy, zobaczymy.
-
Wyszło, można pobierać.
https://www.zosya.net/2021/02/07/the-dark-lost-pages/ (https://www.zosya.net/2021/02/07/the-dark-lost-pages/)
Mnie to przypomina Tir Na Nog.
-
Alien Girl
https://javierfopiani.itch.io/aliengirl (https://javierfopiani.itch.io/aliengirl)
-
Somewhere in Hell
https://packobilly.itch.io/somewhere-in-hell (https://packobilly.itch.io/somewhere-in-hell)
-
Sympatyczne puzzle = Yanga
https://serdjuk.itch.io/yanga (https://serdjuk.itch.io/yanga)
-
Organic Matter
https://chentzilla.itch.io/organic-matter (https://chentzilla.itch.io/organic-matter)
-
Red Raid
https://zxbitles.itch.io/red-raid-the-sinking (https://zxbitles.itch.io/red-raid-the-sinking)
-
Desolate
Przygodówka przekonwertowana z kalkulatora graficznego TI-83.
-
Platformówka Mabus Mania:
https://planetasinclair.blogspot.com/2021/03/saiu-mabus-mania.html?fbclid=IwAR0_bFd20_k-TyL1TeTnCeS-Ia6kN_mM_3-gBd1V1dj3QAkcmzjx6rhpZnI
-
Nowa wersja Space Invaders z dźwiękiem na AY:
https://splintergu.itch.io/space-invaders-for-zx-spectrum
-
Wyszła ulepszona wersja gry Redshift, zdaje się, że tylko płatna.
Strona gry: https://www.bitmapsoft.co.uk/product/redshift/
Lista zmian:
- Lots of internal optimizations, to avoid dropping frames when there is a lot of sprites on screen.
- It is now possible to achieve 100% destruction in level 2, as the asteroids are not counted as enemies.
- Different logic for Redshift's mines and support drone, now targeting real threats instead of harmless targets.
- Visual indication when Redshift is hit, as well as a louder hit sound.
- Many graphics were redrawn for better visibility.
- The red platforms are minimised (not totally eliminated to allow the blinking lights effect during a moment when there are not many bullets on screen).
- Some sprites were redrawn, and some were replaced by new enemies: A bunch of dangerous SARS-COV2 were also dispatched to the Earth via spacetime warping.
- The motherships / bosses have more hit points (they are harder).
-
"Travel Through Time Volume 1: Northern Lights — ZX Spectrum game by ZOSYA entertainment. Coming soon on zosya.net"
https://www.youtube.com/watch?v=tRVx5An5ZUQ
Łał.
-
Robi wrażenie.
-
Engine gry wygląda znajomo (Enduro Racer, Chase HQ), może trochę płynniejszy, ale może to złudzenie.
Za to cała oprawa - zestaw aut do wyboru, fajne.
-
Rozbudowana wersja klasycznej gry Defender Of The Crown.
Lista ulepszeń:
- AY music from Atari ST version
- All in one load for the 128k / no multiload
- AY on/off in options
- Original "shiny effect" DOTC screen
- Original 1989 loading screen by Han
- Tournament intro screen
- Improved tournament screen (New crowd / audience in the background)
- Defence/attack screen
- Attack/defence intro screen
- Improved attack screen (New picture)
- Improved raid screen (New picture)
- Enemy raid screen
- Robin of Sherwood screen
- Saxon Lady Rebecca rescue update
- Saxon Lady Rebecca screen
- Winning screen (Made by Shadow Maker for 2016 cassette release).
Grę można ściągnąć stąd: https://vtrd.in/release.php?r=a2bd511565222e79e8990a0d3655390c
-
A WORLD OF ONE WAY
gra logiczna - komnatówka typu puzzle (jak napiszę „trochę jak Robbo na Atari” to będzie bardziej informacyjnie. Zbieramy monety, są przeszkadzajki.
Gra działa na każdym ZX Spectrum z 16k RAM jako minimum i jest efektem programistycznym z konkursu ASM 2021 competition.
https://zxonline.net/game/a-world-of-one-way/ (https://zxonline.net/game/a-world-of-one-way/)
-
https://www.youtube.com/watch?v=6uGvYFA3CtY (https://www.youtube.com/watch?v=6uGvYFA3CtY)
AKANE
Credits :
Publisher : Hicks
Original idea, code and graphics : Oscar Llamas (Hicks)
Loading screen : Oscar Llamas jr (Mordecai)
Code support : Ángel Colaso (Roolandoo)
Music : Jorge Antonio Mateo Teruel (McRaymond)
Year : 2021
Source & download :
https://hicksretro.itch.io/akane (https://hicksretro.itch.io/akane)
-
Nowy port klasycznych Asteroids, prawie zakończony, przypominający dużo bardziej wersję "salonową", niż to co do tej pory na ZX widziałem.
https://youtu.be/3WM69V1yFVs (https://youtu.be/3WM69V1yFVs)
Jakby ktoś chciał wesprzeć autora i uzyskać dostęp do gry wcześniej to tutaj link: www.patreon.com/happycodingzx (http://www.patreon.com/happycodingzx) i info od niego na obrazku poniżej.
-
"Travel Through Time Volume 1: Northern Lights — ZX Spectrum game by ZOSYA entertainment. Coming soon on zosya.net"
Gra została właśnie wydana, można ją pobrać tutaj:
https://www.zosya.net/2021/06/24/travel-through-time-volume-1-northern-lights/ (https://www.zosya.net/2021/06/24/travel-through-time-volume-1-northern-lights/)
No to szerokości ;)
-
Wprawdzie nie do końca nowość, bo to dłuższa historia, można poczytać pod linkiem - port Dune II na ZX Spectrum 128.
http://www.indieretronews.com/2021/06/dune-ii-battle-for-arrakis-has-been.html (http://www.indieretronews.com/2021/06/dune-ii-battle-for-arrakis-has-been.html)
-
Gra została właśnie wydana, można ją pobrać tutaj:
https://www.zosya.net/2021/06/24/travel-through-time-volume-1-northern-lights/ (https://www.zosya.net/2021/06/24/travel-through-time-volume-1-northern-lights/)
No to szerokości ;)
Pograłem w "Travel..." i mam mieszane uczucia. Szybki engine, fabularne przerywniki, różne samochody, trochę nowości (przejazdy kolejowe, przejścia dla pieszych) to zalety gry, ale jednocześnie tylko otoczka. Sedno jest już bardzo standardowe - przejedź z punktu A do punktu B w danym czasie lub zdobywając daną pozycję. Pojazdy mają tylko dwa biegi (low/high). Trasy są do siebie bardzo podobne, mijamy wciąż te same latarnie, znaki drogowe i krzaki przy drodze. Co jakiś czas przejeżdżamy pod wiaduktem lub przez tunel.
Autorzy próbują urozmaicać grę proponując jazdę w nocy lub zimą (nie wpływa to na warunki jazdy, zimą przyczepność jest taka sama jak w innych porach roku - przy okazji droga zimowa to zwykła droga z inwersją kolorów, latarnie rzucają biały cień, a pasy na przejściu dla pieszych są czarne :) ). Zdarza się nawet wypadek, po którym musimy zawieźć rannego do szpitala. Wygląda to jednak jak zwykły przejazd od startu do mety z tą różnicą, że nie możemy uderzyć w inny pojazd lub latarnię.
Z tego co czytałem w sieci gra ma 60 wyścigów + 20 dodatkowych. Ja przejechałem 35 i jest już dość nudno. Nie wiem, czy "dotrwam" do końca.
W "Travel..." brakuje mi urozmaiceń samej gry. Nie można ulepszać swojego samochodu, nie ma nagród za wygrane wyścigi (chociaż jest "wpisowe"). Nie ma rozwidleń na drodze, plam oleju/kałuż powodujących poślizg. Mamy zatem spectrumowy odpowiednik wczesnych gier dla PC na CD-ROMach, gdzie wsadzano mnóstwo animacji i kolorowych świecidełek, a sama gra była bardzo zwyczajna.
-
Ninja Carnage.
Nie wiem do jakiego typu gier to zaliczyć...
https://games.resistance.no/ninja-carnage-spectrum-zx/ (https://games.resistance.no/ninja-carnage-spectrum-zx/)
-
do telegazety :D
-
Ninja Carnage: jest polska wersja językowa a wymaganie to 128k RAM + AY. Było ok. 400kB samej grafiki, stąd takie wymaganie. Gra jest dostępna za free, a dla kolekcjonerów - kaseta (też PL) w sklepie w UK (https://cronosoft.fwscart.com/SPECTRUM_128K_-_NINJA_CARNAGE/p5357732_21152220.aspx (https://cronosoft.fwscart.com/SPECTRUM_128K_-_NINJA_CARNAGE/p5357732_21152220.aspx)).
Pozdrawiam.
-
Gra nie działa na moim szaraku pracującym pod ESXDOSem. Trzeba w emulatorze zrobić snapshot po wczytaniu i dopiero taki plik działa. Gra jest dość chaotyczna w stylu "spróbuj dziesięć razy i może się uda". Na początku jest chyba jakaś niedoróbka, trzeba wskazać na kamień chociaż ninja mówi o tym dopiero po fakcie. Następnie wskazując na strzałkę (zgodnie z sugestią bohatera) okazuje się, że robię źle. Poradziłem sobie z tym, ale trochę czasu na tym zeszło. Dotyczy to wersji polskiej.
-
Skontaktowałem się z programistą odpowiedzialnym za spectrumową wersję Ninja Carnage. Razem naprawiliśmy problem z ładowaniem. Mam nadzieję że niebawem poprawione wersje zostaną opublicznione.
-
Jeśli ktoś jest ciekawy jak wygląda boxowe wydanie Travel Through Time Volume 1: Northern Lights to tu można zobaczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=hq7NB_-Yhuk (https://www.youtube.com/watch?v=hq7NB_-Yhuk)
-
Kolejna gra od ZOSYA się szykuje.
https://youtu.be/LVM8kCrX9wE (https://youtu.be/LVM8kCrX9wE)
-
Asteroids RX zostało wydane, cena min wersji 48/128/NEXT to niecałe 5$
https://highriser.itch.io/asteroidsrx (https://highriser.itch.io/asteroidsrx)
Gra została przez autora dedykowana Sir Clive'owi.
-
Sinclair 1: The Trail Begins
Prosta przygodówka (wybieramy z listy co chcemy zrobić) dedykowana zmarłemu Sir Sinclairowi. Kierujemy poczynaniami młodego Clive'a na jego zawodowej drodze. W przygotowaniu dwie kolejne części gry.
https://sequentia-soft.itch.io/sinclair-1-the-trail-begins-english
-
The Swarm is Coming...
https://minilop.itch.io/swarm (https://minilop.itch.io/swarm) - płatna gierka, autor chyba inspirował się Amigowym Alien Breed, 2,99 GBP.
https://www.youtube.com/watch?v=YY_NPwUxMLQ (https://www.youtube.com/watch?v=YY_NPwUxMLQ)
-
Duck Tales: Webby To The Rescue!
Nowa gra na ZX Spectrum 48k
Jako, że za dzieciaka uwielbiałem Kacze Opowieści oraz grę na NESa, to pozycja obowiązkowa. Ach ten loading screen. :)
-
Elite Legend
remake legendy za Bugiem. Nie wiem czy to nie jest najlepsza wersja Elite na 8bitówki.
(https://zx-pk.ru/attachment.php?attachmentid=76299&d=1635622535)
https://www.youtube.com/watch?v=piSPyQUDxG8 (https://www.youtube.com/watch?v=piSPyQUDxG8)
https://zx-pk.ru/threads/33861-elite-legend-128k.html (https://zx-pk.ru/threads/33861-elite-legend-128k.html)
-
Pat Morita Team "SHOVEL ADVENTURE"
na ZXS128 (oryginalnie Amstrad CPC)
https://greenwebsevilla.itch.io/shovel-adventure-zx
https://www.youtube.com/watch?v=IjnvCLJlD3o
Płatna 1.99€ EUR
-
Kupiłem "Shovel Adventure". Fajna i grywalna, nie czuć, że robiona przy pomocy MK1 (zwykle takie gry są rozpoznawalne natychmiast).
-
Nothing
Gogin przygotowuje ZX Spectrumową wersję PCtowej gry. Demo wygląda świetnie, gra jest bardzo płynna, wciągająca i ma oryginalny progress.
https://zxonline.net/game/nothing/ (https://zxonline.net/game/nothing/)
-
Grupa Voxel Tower w ramach konkursu ZX-DEV Media and Demakes wypuściła klona F-Zero na SNESa, czyli:
Space Racing
Wygląda rewelacyjnie, dobry design, jest muzyka i efekty na AY. Grałem chwilę na emulatorze i mam wrażenie, że mimo wszystko trochę za niski fps. Chyba w trybach turbo jest lepiej, chociaż głowy nie dam. Mimo wszystko to niesamowite, że udało się na ZXa (tylko modele 128) zrobić tego typu gierkę. :)
-
Jakość gier z roku na rok rośnie. Podejrzewam że z ZX Next, otworzył się rynek na wersje dopakowane grafiką i wymagającą szybszego CPU.
Btw, link do Space Racing: https://voxeltower.itch.io/spaceracing
-
Ściągnąłem, pograłem. Płynność animacji OK, możliwość obrotu w dowolnym kierunku ciekawa. To tyle zalet. "Space Racing" to ciekawostka techniczna, że można zrobić coś czego na Spectrum nie było. Jako gra jest niegrywalna, głównie przez niewyraźną grafikę.
-
Pat Morita Team "TOKIMAL"
na ZXS128
https://greenwebsevilla.itch.io/tokimal
https://www.youtube.com/watch?v=GD5hWIbJ7T8
Płatna 3.50€ EUR
ale na podstawie demo, wg mnie warta swojej ceny.
-
Presh wydał swoją inspirowaną Grand Theft Auto grę „Rival Gangs”
Do pobrania na stronie:
https://zxpresh.itch.io/rival-gangs
-
Nothing jest już dostępny.
https://zxonline.net/game/nothing/
-
Pat Morita Team "TOKIMAL"
na ZXS128
toki na zx spectrum dla mnie rewelka, zagrałem i mnie pozytywnie zaskoczyło bo lubię toki z amigi
-
RTS na ZXa? Powstaje gra Torn Metal. Autor pisze, że wznowił prace, oryginalny release date miał być w tym roku. Zobaczymy....
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=OIHOC63EflA (https://www.youtube.com/watch?v=OIHOC63EflA)
Strona projektu: https://zxonline.net/game/torn-metal/ (https://zxonline.net/game/torn-metal/)
-
Przygodówka CRONOPIOS Y FAMAS, jakoś skojarzyła mi się od razu z Jack the Nipper.
https://zanklesoft.itch.io/cronopios-y-famas (https://zanklesoft.itch.io/cronopios-y-famas)
https://www.youtube.com/watch?v=MKAi4kUF6D8 (https://www.youtube.com/watch?v=MKAi4kUF6D8)
-
Ostatni wpis w tym roku chyba, ale za to jaki. Zosya Entertainment wydali Angels. Graficznie wygląda niesamowicie. Bijatyka, ale bardzo dopracowana graficznie (patrz auta w tle rozświetlające budynki). Za krótko gram, żeby powiedzieć coś więcej o gameplayu, ale jest ok.
Link: https://www.zosya.net/2021/12/31/angels/ (https://www.zosya.net/2021/12/31/angels/)
-
Ostatni wpis w tym roku chyba, ale za to jaki. Zosya Entertainment wydali Angels.
Świetne zwieńczenie całego 2021 roku w grach na ZX.
-
Od kilku lat w grudniu wychodzi "Woot", kasetowy magazyn czytany na ekranie Spectrum. Do magazynu dołączane jest sporo dodatków w postaci gier i dem. Ich jakość jest różna - od beznadziejnych do bardzo dobrych. Do "Woot 2021" dołączono następujące gry:
1. Frumpy Xmas - zręcznościówka
2. Greed - zręcznościówka
3. Haunting Of Waterbelle End - przygodówka z widokiem FPP
4. Home For ZXMas - zręcznościówka
5. Illuminati - logiczna (tak mi się wydaje)
6. Last Christmas Ever - przygodówka tekstowa z grafiką w stylu PETSCII
7. Sum It Up - logiczna
8. The Freak - przygodówka tekstowa z odrobiną grafiki
9. ZX Codeword - krzyżówka
10. ZX Spectrum Maintenance Simulator - symulator grzebania w komputerze.
Cały "Woot 2021" w załączniku.