Autor Wątek: Niepożądane porównania sprzętu  (Przeczytany 77260 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #60 dnia: 2013.03.26, 12:02:13 »
Ender - jasne że tak, na zachodzie grubo ponad połowa aktywnych amstradowców ma stację 3,5` DD, które czytają format z PC 720KB oraz własny CPC 820KB (10sektorów x 2głowice x 82ścieżki), ale dyskietek z Amigi 880KB już nie. Zresztą takie same pojemności można było nagrać na dyskietki 3` jeśli miałeś taką (2głow i 80ścieżek) stację wyrwaną z Amstrada PCW. Wystarczy kilka POKE wpisać by takie dyskietki widział, ale wygodniej jest zmienić ROM z AmsDos na nowszy (w 80ych RoDos a od 90ych ParaDos).

Dely - na takiej podstawie, że nikt z moich znajomych nie miał, ani nawet nie widział nic szybszego, na innych 8 bit.
Czy "z prędkością 68 kb/s" to kilobity czy kilobajty? - Pytam bo może były na XE stacje szybsze niż w CPC, tyle, że jak przypuszczam z racji ceny nie były popularne.

Mam też nadzieję że wypowie się ktoś kto wie ile KB/s wyciąga 3`calowa stacja. Choć z prędkościami jest jeszcze mały szczegół, czyli czy to maksymalny teoretyczny/chwilowy transfer czy praktycznie tyle wczytuje. Np. w CD pojedyncza prędkość to ok 150KB/s a wielu z nas miało czytniki x24 czy nawet x52, a więc teoretycznie ten x24 powinien wciągnąć płytę 700MB (80min audio) w 3,3min a w praktyce z powodu korekcji błędów i/lub takiego a nie innego rozmieszczenia plików na nośniku robi to w 5-6min, nawet czytnik x52 nie jest szybszy, mimo że ich elektronika potrafi transmitować dane z deklarowaną prędkością.

« Ostatnia zmiana: 2013.03.26, 12:06:00 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #61 dnia: 2013.03.26, 12:56:13 »
Cytuj
Rafał, co do dyskusji to zgadza się, jest kilka osób, które skutecznie robią bagno w wielu wątkach. Ludzie (ja też czasem) dadzą się wciągnąć w jakąś głupawą dyskusję. Amiga nie miała szczęścia do właścicieli i stąd podział środowiska, bo ludzie próbowali wziąć sprawy w swoje ręce. Nawet na chwilę obecną prawa, licencje nie są w jednych rękach. Gry powstają (mało, ale zawsze coś). Więcej nie będę pisał, bo robię OT. Jeżeli chcesz pogadać to zapraszam na priv lub GG.

Ten cały wątek to jeden wielki offtopic :)

A co do Amigi to chyba rzeczywiście lepiej tego tematu nie ciągnąć. W gruncie rzeczy każdy robi to co lubi.
Tak naprawdę to powinny być osobne portale dla miłośników starych Amig i miłośników nowych Amig bo to trochę inna bajka. Każdy by wchodził na swoje i już. I po części na zachodzie tak jest, np. lemonamiga.com jest wyłącznie o starych grach a amigans.net o nowych modelach. W Polsce to się wszystko miesza, jedni dogryzają drugim i wychodzi jak wychodzi.

dely

  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Miejsce pobytu:
    Radom
  • Trzcinowy Zakapior
    • atari.area
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #62 dnia: 2013.03.26, 12:58:59 »
Dely - na takiej podstawie, że nikt z moich znajomych nie miał, ani nawet nie widział nic szybszego, na innych 8 bit.

To trochę tak, gdybym powiedział, że rekiny nie istnieją, bo nigdy ich nie widziałem na własne oczy :) Dlatego pytałem czy ktoś może wie :)

Cytuj
Czy "z prędkością 68 kb/s" to kilobity czy kilobajty? - Pytam bo może były na XE stacje szybsze niż w CPC, tyle, że jak przypuszczam z racji ceny nie były popularne.

Kilobity.

Cytuj
Choć z prędkościami jest jeszcze mały szczegół, czyli czy to maksymalny teoretyczny/chwilowy transfer

Oczywiście trzeba dołożyć czas na ruchy głowicą. Ale tę wadę mają wszystkie napędy mechaniczne :)
Z drugiej strony barykady ~ http://www.atari.org.pl/

Ender

  • **
  • Wiadomości: 76
  • Miejsce pobytu:
    Ostrowo/powiat gostyński/Wielkopolska
  • Amiga 1200, PM MDD - MorphOS, Dreamcast, Xbox, Wii
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #63 dnia: 2013.03.26, 15:55:19 »
@ ZbyniuR
A normalne stacje dyskietek 1.44 MB lub tzw. gęste z Amigi też działają?
Z drugiej strony, czy w dobie Internetu zamiast wypróbować stację 3" nie lepiej zainwestować w sprzęt od Lotharka (jako druga stacja zewnętrzna)?
Na ile Amstrad PCW był i czy był w ogóle jakoś kompatybilny z CPC?

@ RafałM
Mam nadzieję, że pisząc OT miałeś na myśli temat odkopany i pogrzebany na PPA przez Jubiego  ;D
Ja cały czas powtarzam, że Amiga miałaby szansę gdyby teamy się dogadały, zaczęły współpracować nad jednym systemem, to może i sprzęt NG udałoby się ujednolicić (może wypracować jak najlepszy model wstecznej kompatybilności). No, ale ten pomysł jest różnie postrzegany w środowisku.  :-\

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #64 dnia: 2013.03.27, 09:42:03 »
PCW ma w ROMie tylko parę bajtów które startują system z dyskietki, a do wyboru mamy 2 dostarczane przez producenta. LocoScript który w zasadzie jest bardzo rozbudowanym edytorem tekstu który pełni też rolę OS i można pod nim uruchomić użytki pomocne w biurze, jak kalkulator, słowniki, wykresy itp. oraz CP/M 3.0 zwany też CPM+, taki sam jaki dostaje na dyskietce każdy CPC. Większość oprogramowania do CPM to nudne biurowo/literkowo/cyferkowe programy łatwe do przenoszenia między platformami. A dziesiątki firm produkowało komputery z myślą o CPM także polskich. Pierwsze IBM też działały na CPM zanim M$ zabrał się za pisanie OS. Prawie wszystkie działają w trybie 80 znaków w 25 linijkach, także CPC. Ale do znanych wyjątków należą PCW 90x32 i Spectrum 64x24. I ta różnica jest jedynym kłopotem w przenoszeniu oprogramowania. Popularne platformy mają także zestawy procedur graficznych pod CPM, jednak programy które z nich korzystają już się tak łatwo między platformami przenieść nie daje.

W PCW jest łatka do przełączania na 80x25, którą można włączyć zanim uruchomisz coś co nie wygląda prawidłowo na jego większym ekranie. Teoretycznie można by napisać podobną na CPC w którym też można włączyć taki overscan, choć nie słyszałem by ktoś to zrobił. Sprzętowo oba kompy mają taki sam procesor, sterownik dyskowy, podobny sterownik drukarki i klawiatury, scalak co przełącza banki pamięci, i CRTC (który generuje synchronizację w trybie graficznym i czyta pamięć ekranu), ale PCW nie ma GateArray (generuje kolory) ani AY3 (dźwięk). Cóż, miał być biurowy a nie rozrywkowy. Teoretycznie można by do PCW wczytać Basic taki jak w CPC, ale prawa autorskie na to nie pozwalają. A większość ze 150 gier na PCW to porty popularniejszych gier z CPC. :) Czy są kompatybilne? Nie za bardzo, choć planowano wydać następcę kompatybilnego z obiema seriami komputerów. Jednak się rozmyślili.

Sterownik stacji w CPC niezależnie od rodzaju DOSa nie przeczyta na ścieżce więcej niż 10 sektorów. Choć czytałem o kolesiach co podkręcali zegar do 6 albo nawet do 8MHz i wtedy przestawał czytać dyskietki, przypuszczalnie dlatego że silniczek nadal obraca dyskietkę normalnym tempem a elektronika w stacji pracuje szybciej i pewnie spodziewa się że sektor już się powinien skończyć, zanim cały się przesunie po głowicy. Teoretycznie jakby to dopracować to by się dało nagrać ich więcej, ale stawiam diamenty przeciwko pustym orzechom że nikomu się nie będzie chciało. ;) Dlatego stacje HD zadziałają tylko pod warunkiem że przełączysz je na DD. Niektóre same się przełączą jak włożysz dyskietkę DD (bez drugiej dziurki) w innych jest do tego zworka, w innych trzeba jakiś pin zewrzeć z masą lub dać jej sygnał ready także do innego pinu. A w jeszcze innych cholera wie jak to zrobić. Ale o to może zapytaj Martina bo zdaje się że on robi takie przeróbki, choć nie wiem czy się podzieli wiedzą. ;) Trudniej jest przerobić stację HD z PC tak by na Amidze działała jako HD. Ale to już inna bajka.

« Ostatnia zmiana: 2013.03.27, 09:56:22 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

dely

  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Miejsce pobytu:
    Radom
  • Trzcinowy Zakapior
    • atari.area
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #65 dnia: 2013.03.27, 12:01:43 »
Pierwsze IBM też działały na CPM zanim M$ zabrał się za pisanie OS.
Można prosić o źródło powyższego? Wszelkie opracowania, które czytałem, piszą o tym, że IBM nigdy nie dogadał się z Digital Research i wybrał Microsoft jako dostawcę systemu operacyjnego dla IBM PC. Co więcej, system był opracowywany wspólnie przez IBM i Microsoft i został zaprezentowany równo z premierą tegoż.
Z drugiej strony barykady ~ http://www.atari.org.pl/

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #66 dnia: 2013.03.27, 12:49:16 »
Dokładnie tak jak pisze Dely - nie dogadali się z Gary Kildall z Digital Research i dzięki temu powrócili do rozmów z Gates'em który miał napisać nowy system operacyjny dla IBM.
W zwiazku z powyższym powstał  MS-DOS kóry tak naprawdę nie został napisany przez Microsoft lecz bazował na systemie QDOS (86-DOS) napisanym przez Tim'a Paterson z Seatle Computer Products (od którego ten system odkupili za 50.000 dolców).
Geniusz tego ostatniego polegał na tym, że bazując na instrukcji obsługi CP/M  facet w 6 tygodni napisał nowy system który był jednak od CP/M na tyle różny, ze nie zostali pozwani do sadu za plagiat.
Natomiast geniusz Gates'a polegał na tym, ze kupił ten system za grosze, natomiast sprzedawał jako licencjonowane oprogramowanie za miliony.

Polecam film Piraci Krzemowej Doliny  :-)

Wracajac do CP/M i Digital Research  - rzeczywiście pojawił się "wymuszony" deal pomiedzy Digital Research oraz IBM. Kildall wymusił na IBM sprzedaż swojego systemu CP/M-86 jako opcjonalnego oprogramowania (dzieki temu obiecał odstapienie od działań prawnych przeciwko IBM)
W rezultacie IBM sprzedawał swoje maszyny z systemem MS-DOS za dodatkowa opłatą 40USD lub z systemem CP/M-86 za dodatkowa opłatą 240USD. Niestety system CP/M-86 sprzedawał się beznadziejnie w porównaniu z MS-DOS. 
« Ostatnia zmiana: 2013.03.27, 13:10:47 wysłana przez ikci »
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #67 dnia: 2013.03.27, 16:51:33 »
Pięknie to ikci opisałeś. :) Ang Wiki podaje że IBM PC pojawił się w 1981 z PC-DOS i CP/M-86. A pierwszy MS-DOS w 1982. Stąd moja interpretacja. Dopiero jak teraz czytam to PC-DOS był dziełem MicroSoftu, czego nie wiedziałem. Pod taką nazwą na początku sprzedawali tego przerobionego QDOSa. Wybaczcie mi ignorancję, mój pierwszy PC miał WinXP, a historia DOSów jest nudna i zawiła jak historia neoAmig. ;)  Wiem tylko że CP/M (1974) był protoplastą wszystkich DOSów. http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Personal_Computer 

« Ostatnia zmiana: 2013.03.27, 17:39:10 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #68 dnia: 2013.03.27, 17:08:37 »

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #69 dnia: 2013.04.19, 01:40:51 »
Cytuj
A ja naiwnie myślałem, że to taki lepszy nowocześniejszy Z80. Tak jest jak się Wiki ufa. ;)
Każdy może edytować Wikipedię. Gorzej, jeśli nie ma kompetentnych redaktorów i usuwają to, czego sami nie rozumieją. Zdarzyło mi się, że dwukrotnie usunięto moją edycję dotyczącą AY-3-8910, że ten chip potrafi generować falę piłokształtną i trójkątną.

Cytuj
dopiero w XL był dobry Basic jedyny niezaprzeczany plus nad C64
Nawet pełnoekranowy edytor nie potrafił mnie przekonać do próby pisania czegokolwiek w Basic na XE i C64.
Odstraszają nieprecyzyjne, archaiczne komunikaty błędów "Error 8" czy "Syntax Error", które nie podpowiedzą nic, gdzie szukać błędu. Spectrum od razu wskaże, w którym miejscu początkujący się pomylił. Komunikaty jasno informują, co zaszło.

Cytuj
Commodore ma 8 sprajtów 24x21 (1kolor+przeźroczysty) lub 12x21 (3kolory+przeźroczysty), z możliwością nakładania ich na siebie, wyświetlania w powiększeniu oraz wyświetlania poza ramką.
Oprócz tych niepodważalnych zalet, C64 ma możliwość wyświetlania/mieszania na ekranie jednocześnie obu trybów graficznych w dowolnie wybranych obszarach. Pojawiają się jedynie chyba ograniczenia w ilości użytych kolorów, chyba tylko pierwsze 8 może być użyte bez tricków (?) - wstawiam znak zapytania, gdyż sam dowiedziałem się o tym niedawno (o ograniczeniach), nie wiem na ile to jest prawda.

Cytuj
A co do palety... Commodore miał bardziej życiową (te wszystkie brązy i szarości), Spectrum bardziej "bajkową" - intensywny różowy, czerwony itp.
Paleta C64 była wzorowana na realnych farbach malarskich, stąd np. nie ma tam czerwonego, tylko karmin, zamiast ciemno niebieskiego jest ultramaryna, jest ochra, umbra itp. Nie wiem jak to zrobiono od strony konstrukcyjnej, wyszło w każdym razie doskonale. Natomiast Spectrum to nie żadna "bajka" tylko czysta matematyka, 1-bitowa synteza addytywna, to samo co oferuje teletext, lecz w 2 poziomach jasności na ZX.

Cytuj
W przytłaczającej większości przypadków gry na Atari ST były gorsze niż analogiczne na Amidze.
Na "bazowe" modele (A500 i 520ST) wychodziły te same gry, zwykle z tą samą grafiką. Podstawową różnicą było to, że Amiga 500 miała hardware'owe sprite i mogła wyświetlić 32 kolory jednocześnie, stąd pojawiały się niekiedy gradienty tła, czy dodatkowe kolory w detalach. Obraz na A500 jest ponadto trochę ciemniejszy i wygląda to estetyczniej. Reszta to subiektywne odczucia, które spowodowane są słuchaniem znacznie lepszego dźwięku w trakcie gry. O ile chip AY/YM2149F wystarcza dla ZX czy CPC, dla ST to zdecydowanie za mało. Nie ta generacja. Każdy kto grał na SNES czy SEGA Genesis chyba zgodzi się z tym.

Cytuj
ZXy są bardzo różne i nie wiem którego masz na myśli. Komodki też są dwie. I co ty biedaku zrobisz jak ci się trafi do kupienia ten najbrzydszy?
To przykładowy cytat, co kilka(naście) lat zmienia się i powraca moda na kolorystykę sprzętu elektronicznego i komputerów. Na początku każdy producent miał swoją kolorystykę, zarówno obudowy jak i klawiszy, jednak czarny był najpopularniejszy, następnie przyszła moda na szare, jasnoszare czy nawet szpitalnie białe. Później komputery znów zczerniały. Dziś standardem jest czarny, lecz "za dopłatą" możesz mieć klawiaturę, obudowę i mysz w dowolnym kolorze, nawet przezroczyste. Podobnie było ze sprzętem audio/video. Gdy skończyła się epoka drewnopodobnych oklein i tandetnych plastików, sprzęt Hi-Fi i AV był zwykle czarny, później czarny metallic (anthracit/antracyt), następnie przyszła moda na srebrny, aby wrócić do czerni (oby definitywnie). Podobnie z kształtami, co jakiś czas następowała era zaokrąglonego i kanciastego. Przykładami szpetoty są NES i SAM Coupe, choć... najnowsze smartfony też stają się kwadratowe i nie zawsze czarne.

AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #70 dnia: 2013.04.19, 03:49:45 »
Też tak myślę że subiektywna słabszość ST-kowych gier brała się z dźwięku bo brzęczydełko to nie przetworniki. :)
Dotąd myślałem że ST ma sprzętowe sprajty ale poczytałem i wychodzi na to że nie, tyle że Blitter ułatwiał prockowi ich nakładanie na pamięć ekranu.

Nie wiem jak to jest we współczesnych PieCach czy konsolach ale ze starych komputerów domowych każdy potrafi mieszać na ekranie różne tryby graficzne. tzn o ile ma ich więcej niż jeden. :)

Jaki kolor okularów trzeba mieć by zobaczyć że Spectrum ma różowy kolor? ;) Zgaduję - różowe?

Od kiedy AY3 potrafi generować trójkątną falę? - Poważnie pytam. Czytałem że niedawno ktoś wymyślił trick który tak miesza obwiedniami głośności, że generuje coś na tyle zbliżonego że już można to tak nazwać. Ale nie wiem na jakiej platformie to wychodzi.
To trochę jak w Amidze w której po 10 latach od początku sprzedaży wymyślono jak z 8 bitowych przetworników emitować 14 bitowy dźwięk. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #71 dnia: 2013.04.19, 04:16:38 »
Od kiedy AY3 potrafi generować trójkątną falę? - Poważnie pytam. Czytałem że niedawno ktoś wymyślił trick który tak miesza obwiedniami głośności, że generuje coś na tyle zbliżonego że już można to tak nazwać. Ale nie wiem na jakiej platformie to wychodzi.
Od samego początku, kiedy go skonstruowano :), lecz wykorzystano to dopiero około roku 1988.
To nie jest żaden trick, czyste hardware'owe brzmienie emitowane przez generator obwiedni ustawiony na wysokie częstotliwości. Do tego można także łączyć je z prostokątną falą w jednym kanale.
Pisałem o tym tutaj i tutaj.
« Ostatnia zmiana: 2013.04.19, 04:19:45 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #72 dnia: 2013.04.19, 15:25:47 »
Właśnie mi uświadomiłeś że to ty byłeś tym źródłem mojego słyszenia że się da. :) Wszystkie inne źródła w których coś czytałem o AY3 piszą że tworzy prostokątna falę i koniec. Ale mniejsza o to. I tak nigdy za specjalnie się nie zachwycałem muzyką z żadnego 8bitowca. Zawsze wolałem słuchać Jarra, Kitaro, Vangelisa czy Tangerine Dream itp z magnetofonu niż pisko-brzęczki z AYa czy SIDa. Nawet Amiga mimo bez porównania lepszych przetworników C/A nie była mocną konkurencją do muzyki z kasety, bo sample by nie zajmowały dużo miejsca brzmiały chropowato.

A jednak kilka melodyjek z gier na CPC utkwiły mi w pamięci. Np. Robocop (nie włączaj gry tylko czekaj aż się muzyka rozkręci),
Prohibition (dodawała dramaturgii w akcji), Solomon's Keys (mówię o tej na ekranie z rekordami, daj się zabić i wtedy ją usłyszysz), Thanatos (taka dosyć rzewna), Manhatan95 (leci w intro), Captain Blood (na ekranie tytułowym, kompozycja Jarra specjalnie dla tej gry, wykorzystuje brzmienia niespotykane w innych grach). Może to są te trójkątne fale? Nie wiem czy wersje na ZX miały taką samą muzykę czy nie. :)

Chciałbym kiedyś usłyszeć na 8bitowcu muzykę tak klimatyczną jak np z filmu "TRON Dziedzictwo", albo z pierwszej części gry Tomb Raider, ale wpierw trzeba by dobrać brzmienia które nie przypominają o tym jaką tandetą są ich brzęczydełka.

« Ostatnia zmiana: 2013.04.23, 22:59:34 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #73 dnia: 2013.04.20, 04:41:46 »
Nie wiem jak to jest we współczesnych PieCach czy konsolach ale ze starych komputerów domowych każdy potrafi mieszać na ekranie różne tryby graficzne. tzn o ile ma ich więcej niż jeden. :)
Dzielenie trybów w różnych rozdzielczościach, lub różnych palet kolorystycznych w poziomie jest oczywiste, bardzo często tego używano, jednak miałem na myśli coś, co wygląda bardziej skomplikowanie. Pomijając sprite, które mają niezależną rozdzielczość i pozycję, ten ekran z C64 używa różnych rozdzielczości w pionie, lewa strona jest w low-res, a prawa w hi-res. Dół ekranu cały w hi-res, to rozumiem, ale czy ktoś mógłby wytłumaczyć w jaki sposób podzielono ekran w pionie?
Czy istnieje jakieś forum poświęcone tylko C64 (może być angielskie)? Mam wiele pytań, głownie dotyczących emulatorów, choć możliwe że tutaj uzyskam łatwiejsze do zrozumienia odpowiedzi. Kiedyś zapytałem na polskim forum Amigowym o prostą rzecz, to otrzymałem odpowiedź naszpikowaną numerami portów, skrótami chipów i kodem maszynowym. Więcej tam nie zapytałem o nic.
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Niepożądane porównania sprzętu
« Odpowiedź #74 dnia: 2013.04.20, 10:21:54 »
Hyhy.... A jakiej odpowiedzi, jeśli nie technicznej, oczekujesz zadając bardzo techniczne pytanie? ;)