Autor Wątek: Tworzenie map gier  (Przeczytany 975 razy)

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Tworzenie map gier
« dnia: 2023.01.20, 09:24:40 »
Tego chyba jeszcze nie było na speccy.pl więc jak dobry dział to napiszę co i jak.

Wpisując w Google zapytanie zx spectrum mapy znalazłem stronę z gotowymi mapami: Speccy Screenshot Maps
Zaciekawiło mnie jak samemu zrobić taką mapę i na stronie jest link do ZX Maps Creator a tam link do ZX Screen Snapper

ZX Screen Snapper ułatwia przechytywanie z emulatora do schowka - można dostosować obszar który chcemy kopiować, później wklejamy do ZX Maps Creator i przesuwamy kursorami lub myszą. Następny poziom - po wklejeniu przesuwamy myszą mniej więcej a aby przytulić dokładnie do poprzednio wklejonego używamy klawiszy kursorów na klawiaturze oraz Ctrl lub Shift  8)
Z Controlem automatycznie dosuwa do poprzedniego jeśli obrazek jest w odległości 80 pikseli i mniej a z Shiftem przesuwamy o jeden piksel  ;D

Ten sam program ZX Maps Creator można użyć do tworzenia map z innych emulatorów innych komputerów np. emulator CCS64. Tylko tam trzeba ustawić przechwytywanie wybranej części ekranu w pliku konfiguracyjnym emulatora C64.CFG np. dla gry Gordian Tomb będzie to tak:
$SCREENSHOTSTARTX=128
$SCREENSHOTSTOPX=448
$SCREENSHOTSTARTY=114
$SCREENSHOTSTOPY=209
Teraz wystarczy będąc na poziomie w emulatorze zrobić screenshota wciskając Alt+F2 - zapisze jako BMP w katalogu głównym CCS64. Otwieramy plik np. w IrfanView, kopiujemy do schowka po czym wklejamy w ZX Maps Creator.

Proste jak drut a ja się kiedyś męczyłem samą myszą w MS Paint na powiększeniu x2  ::)
« Ostatnia zmiana: 2023.01.20, 09:37:59 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2434
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Odp: Tworzenie map gier
« Odpowiedź #1 dnia: 2023.01.20, 09:32:01 »
Czy tym sposobem na każdym klocku mapy będziemy mieli dublowaną postać bohatera którym sterujemy ?
Jeśli tak, to przydał by się jakiś sposób by tego uniknąć ;)
« Ostatnia zmiana: 2023.01.20, 10:01:34 wysłana przez damik »
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Tworzenie map gier
« Odpowiedź #2 dnia: 2023.01.20, 09:36:02 »
Mi tam nie przeszkadza bohater na każdym obrazku a napisałem w tym dziale bo bardziej chciałem właśnie zrobić mapę gry C64.

Jest sposób aby tego gościa zlikwidować - trzeba by było robić po dwa screenshoty gdy gość jest w różnych miejscach na ekranie i wtedy za pomocą warstw w jakimś kombajnie graficznym usuwamy gościa ale to żmudna robota i mi by się nie chciało a tak to całą mapę gry można zrobić bardzo szybko - wczoraj robiłem Gordiana i zajęło mi może godzinę - oczywiście zależy to też od umiejętności gracza aby szybko przechodzić na dany poziom i móc zrobić screenshota  ;)
« Ostatnia zmiana: 2023.01.20, 09:47:16 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники