Autor Wątek: AY-3-8500 PONG  (Przeczytany 18928 razy)

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.07.10, 18:55:21 »
Swego czasu "uszyłem", ale chyba dokończę. Scalaka wywlokłem z resztek gry:

pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

romeks

  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Miejsce pobytu:
    Toruń
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.07.10, 19:13:16 »
Tu jest inna uniwersalna płytka. Nawet fajna....
ZX 81;Timex 1000; ZX 48; ZX +; ZX +2; ZX MAX 48; CPC 464; CPC 6128; 65XE; 600XL; C64C; C16; C+4,
Travel Mate 4000 WinDX2 (Win3,11); PC 486SX (Win95).

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.07.10, 23:46:18 »
Dobre. Jak ruszy na stykowej to pewnie dam na uniwersalną.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

rubikus

  • ****
  • Wiadomości: 282
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.07.11, 15:47:41 »
A tu prosta konstrukcja na Atmedze:

http://searle.hostei.com/grant/AVRPong/index.html

romeks

  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Miejsce pobytu:
    Toruń
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.07.13, 11:19:20 »
Na zakończenie...
Dorobiłem obudowy potencjometrów ze ścinków laminatu,
oklejone folią skóropodobną.
ZX 81;Timex 1000; ZX 48; ZX +; ZX +2; ZX MAX 48; CPC 464; CPC 6128; 65XE; 600XL; C64C; C16; C+4,
Travel Mate 4000 WinDX2 (Win3,11); PC 486SX (Win95).

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #20 dnia: 2019.07.13, 11:28:47 »
No i bardzo ładnie wyszło!

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6650
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #21 dnia: 2019.07.13, 12:22:51 »
Bardzo fajna obudowa.
Pogratulować pomysłu.
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #22 dnia: 2019.07.13, 13:09:22 »
:) aż zazdroszczę :)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

romeks

  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Miejsce pobytu:
    Toruń
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #23 dnia: 2019.07.13, 14:59:10 »
Dziękuje bardzo...  :)
ZX 81;Timex 1000; ZX 48; ZX +; ZX +2; ZX MAX 48; CPC 464; CPC 6128; 65XE; 600XL; C64C; C16; C+4,
Travel Mate 4000 WinDX2 (Win3,11); PC 486SX (Win95).

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #24 dnia: 2019.08.05, 09:38:28 »
Mam nadzieję, że kol. romeks nie będzie mi miał za złe, że podepnę się pod jego wątek. Sezon ogórkowo-wakacyjny i coś tam urodziło się. Moja wersja tej zabawki na AY-3-8500, gada z manetkami Atari czy Commodore. Zamiast przełącznika wielopozycyjnego do wyboru gry, jest liczniki i przycisk zwierny. Reszta jak w oryginalnym schemacie aplikacyjnym, całość można zasilać z zasilacza 9-12V o dowolnej polaryzacji.

W załączniku schemat, BOM i gerbery. Prototyp obudowy jest i pliki STL będą do własnego wydruku.
« Ostatnia zmiana: 2019.08.05, 10:25:01 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zipp

  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Miejsce pobytu:
    Małopolska
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #25 dnia: 2019.08.05, 12:42:02 »
Jedna uwaga odnośnie zasilania oscylatora kwarcowego.
Albo zostawiasz D8 i wyrzucasz DZ1, albo zostawiasz DZ1 a zamiast D8 dajesz rezystor 20 ohm lub większy, w zależności od prądożerności oscylatora.
Dobrym zwyczajem jest dać na jego zasilaniu 100nF.
C8 jest niepotrzebny.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #26 dnia: 2019.08.05, 13:06:19 »
Dzieki zipp, zamiast DZ1 mozna wsadzic kondensator 100nF i po sprawie.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #27 dnia: 2019.08.06, 00:58:44 »
Pobawiłem się zabawką. Wszystkie tryby działają i zmieniłem delikatnie obwód wyjścia wideo, a efekt tego jest taki, jak na filmie:
myPONG - wideo

Zmiany:
D3 - zamieniona na rezystor 150R
R4 - nowa wartość 75R
D8 - zamieniona na rezystor 20R
DZ1 - równolegle do diody dodatkowy kondensator 100nF.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #28 dnia: 2019.08.07, 23:15:18 »
Dałem się nabrać na błędny schemat, teraz działa:
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: AY-3-8500 PONG
« Odpowiedź #29 dnia: 2019.08.18, 10:35:13 »
W zipie są pliki STL do budy. Jeśli ktoś chciałby źródła z OpensCADa, zapraszam na PW.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76